Ibu bapa Madeleine mahu saman polis - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Ibu bapa Madeleine mahu saman polis

LONDON: Ibu bapa Madeleine McCann, kanak-kanak Britain yang hilang sejak 3 Mei lalu, mengugut untuk menyaman polis Portugis dan menuntut ganti rugi kira-kira £1 juta (RM7 juta) di atas kegagalan pihak berkuasa keselamatan itu menjumpai anak mereka.

Jurucakap pasangan itu, Clarence Mitchell berkata tindakan itu adalah antara pilihan yang ditimbangkan mereka dalam usaha memastikan kes kehilangan anak mereka terus menjadi keutamaan.

"Sebarang langkah yang perlu dibuat, akan diambil apabila tiba masanya kelak," tegas salah seorang peguam Portugis pasangan itu, Rogerio Alves yang dipetik akhbar Diario de Noticias.

Suami isteri, Gerry dan Kate McCann yang sebelum ini dinamakan suspek oleh polis Portugis - lokasi kehilangan Madeleine sewaktu keluarga itu bercuti � menegaskan mereka tidak teragak-agak berbuat demikian jika siasatan ditutup, lapor Daily Mail, semalam.

Namun, sebelum boleh menyaman polis, pasangan suami isteri warga Britain itu perlu membuktikan yang pasukan itu gagal bertindak di atas maklumat yang boleh membawa kepada penemuan Madeleine.

Salah seorang saksi yang mendakwa melihat budak berusia 4 tahun itu di Maghribi, mendakwa polis enggan menyiasat aduannya dengan berkata: "Tidak mungkin itu Madeleine kerana kami sememangnya percaya dia sudah mati."

Saksi lain pula mendakwa, pegawai polis terbabit tidak pernah menghubungi mereka semula atau menyiasat maklumat yang mereka berikan.

Polis Portugis menamakan pasangan McCann dari Rothley, Leicestershire sebagai suspek utama dalam kes Madeleine, pada 7 September lalu. � Agensi
0 Komentar untuk "Ibu bapa Madeleine mahu saman polis"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI