BISIK-BISIK AWANG SELAMAT - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

LEBIH 42,000 murid yang memperoleh 5A dalam UPSR tahun ini sudah pasti tidak akan dapat masuk ke mana-mana 54 sekolah berasrama penuh (SBP) yang kesemuanya menawarkan 6,000 tempat sahaja.

Ibu bapa yang terlibat sudah tentu mendapat gambaran awal sama ada anak mereka yang memperoleh 5A layak atau tidak ke SBP, jika menyedari tujuan utama penubuhan SBP iaitu memberi peluang kepada pelajar cemerlang dari luar bandar belajar dalam suasana lebih selesa.

Pemahaman yang lebih terbuka perlu ada dalam minda setiap ibu bapa bahawa peluang mendapatkan pendidikan berkualiti tidak terbatas di SBP sahaja.

Pelajar yang tidak terpilih ke SBP tidak perlulah kecewa kerana sekolah biasa juga terbukti menyediakan kemudahan pengajian yang cemerlang. Mereka mempunyai kemudahan fizikal yang cukup lengkap, para guru yang berkualiti serta pencapaian keputusan peperiksaan cemerlang.

Apa yang perlu kita ingat ialah mencipta kejayaan cemerlang juga terletak pada diri seseorang. Itulah yang telah dibuktikan oleh sejumlah pelajar kita yang melakar rekod luar biasa sekalipun belajar di sekolah biasa.

Awang – Terima kasih cikgu!

0 Komentar untuk "BISIK-BISIK AWANG SELAMAT"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI