Putera Harry ugut berhenti dari tentera - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Putera Harry ugut berhenti dari tentera

LONDON: Putera Harry mengancam akan berhenti dari tentera selepas pegawai atasan enggan menghantar dia berkhidmat di Afghanistan kerana bimbang dengan keselamatannya.

Harry, berpangkat Leftenan Muda dalam rejimen Tentera Berkuda, diberitahu ada peluang dia dihantar ke Afghanistan bulan lalu tetapi namanya digugurkan beberapa minggu sebelum pasukannya berlepas ke negara itu.

Campur tangan pegawai atasan saat akhir itu adalah tamparan hebat kedua bagi putera berkenaan yang dilarang berkhidmat di Iraq Mei lalu berikutan bimbang dia menjadi sasaran pengganas.

Harry yang menunjukkan dengan jelas dia ingin berjuang di barisan depan, kini semakin kecewa kerana cuma melakukan tugas biasa dan mendorong dia memberikan kata dua kecuali pegawai tentera mencarikan jawatan yang sesuai dengannya.

"Harry kecewa dan marah. Pada asasnya dia tidak melakukan sebarang kerja. Dia cukup tawar hati diarahkan tinggal di dalam negara dua kali sedangkan anggotanya dihantar berperang. Katanya, dia seorang ketua tanpa anggota," kata seorang rakan baik putera itu.

Sementara itu, putera itu dilaporkan sudah berpisah dengan kekasihnya, Chelsy Davy, selepas wanita kelahiran Zimbabwe itu memberitahu dia 'memerlukan ruang' untuk membentuk identiti diri.

Davy memberitahu rakannya, dia 'berpisah sementara' dengan Harry ketika menuntut di Universiti Leeds, manakala putera itu meneruskan karier tenteranya. � Agensi
0 Komentar untuk "Putera Harry ugut berhenti dari tentera"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI