HIBURAN : KHAMIS 27 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : KHAMIS 27 OGOS 2009


Bertemu selepas tujuh tahun
BERITA tentang pelakon bergaduh sesama sendiri sewaktu menjalanipenggambaran drama mahupun filem bukanlah satu perkara baru. Ia tidakhanya berlaku di dalam industri hiburan di Hollywood tetapi ia jugapernah terjadi antara pelakon kita sendiri.


Elemen 1Malaysia di Discovery Channel
BAKALbersiaran di Discovery Channel (saluran 551, Astro) pada 29 Ogos ini,Eye On Malaysia merupakan program yang mampu mengangkat karya anaktempatan dan khazanah negara di pentas antarabangsa.


Giliran Chandra tawan Malaysia
BERPENGALAMANmenjadi penyanyi latar kepada penyanyi ternama Indonesia dan Malaysiaseperti Kris Dayanti, Ruth Sahanaya, Titi DJ dan Datuk Sheila Majidsudah cukup meyakinkan Chandra Satria atau Chandra mengorak langkahnyasebagai penyanyi solo.









Nak gaduh biar ada kelas
BAYANGKAN apabila dua nama besar di gelanggang seni tanah air, NashaAziz dan Erra Fazira digandingkan bersama dalam sebuah karya. Benar,bukan mudah untuk membariskan dua aktres yang sama tinggi darjat pesonadan bakatnya dalam sebuah drama atau filem.


Klip P. Ramlee dalam telefon
FILEM-FILEM lakonan Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee masihdikagumi dan ditonton oleh masyarakat kini walaupun sudah genap 36tahun pemergian P. Ramlee pada 29 Mei lalu. Hasil kerjanya terutamaproduk komedi paling diminati dan masih kerap ditayangkan di stesentelevisyen.


SNSD tolak Facebook
KERANAmahu mengekalkan nilai eksklusif, kumpulan popular SNSD tidakdibenarkan mempunyai akaun Facebook mahupun Twitter oleh syarikatrakaman naungan mereka, SM Entertainment.


Rosyam minta tutup buku
KASIHANMarilyn lihat juara program realiti, Pilih Kasih, Iqbal yang baru mahubertatih dalam industri seni. Selepas tamatnya program itu, macam-macamcerita keluar tentangnya. Ada yang kata, mentornya, Rosyam Nor, pilihkasih dan sengaja mahu Iqbal menang dalam pertandingan itu.


Brown dihukum kerja
LOS ANGELES – Penyanyi irama R&B, Chris Brown kelmarin diletakkandi bawah pengawasan polis selama lima tahun selain melakukan kerjakomuniti selama 180 hari kerana menyerang bekas teman wanitanya iaitubintang pop, Rihanna pada Februari lepas.







Buah tangan Aidilfitri
SUARANYAdi hujung talian sarat nada ceria. Kegembiraan itu berganda apabiladisuakan pertanyaan mengenai rakaman terbaru, single Aidilfitriberjudul Maafkan yang disempurnakan baru-baru ini di Studio NAR, TamanTun Dr Ismail, Kuala Lumpur.

Jalin silaturahim
KESIBUKANdi lokasi penggambaran ada kalanya membataskan anak seni untukmenjalani ibadat puasa dengan sempurna. Tetapi mereka seperti golonganprofesional yang lain, cuba untuk mengimbanginya demi mencari rezekiyang halal.

Epilog: Perlukah wujud Perbadanan Muzik Malaysia
SENARIOperkembangan industri muzik tempatan ketika ini dikatakan masih tidakmenentu dari segi pasaran menyebabkan hampir semua album penyanyi tidaklagi laris macam dulu. Album baru Mawi dan Datuk Siti Nurhaliza jugapun semakin merosot sambutannya apatah lagi penyanyi baru yang lain,lagilah kurang dan tak laku album mereka.

Dengarnya...: Natasha Hudson bakal gamatkan Istana Budaya
SEBELUMini, Cik Normah diberitahu rakan sepejabat Datin Natasha Hudsonterpaksa melupakan hasratnya untuk berlakon teater Gamat kerana adakomitmen lain yang harus diberi keutamaan. Alih-alih, baru-baru ini CikNormah dapat tahu daripada sumber yang boleh dipercayai di IstanaBudaya (IB), ibu kepada Nessa Helena itu mengesahkan boleh berlakonbalik.

Dengarnya...: Cara Amyza beramal pada bulan puasa
GEMBIRACik Normah dengar niat mulia anak seni di negara kita. Dalam kesibukanmencari rezeki, ada anak seni yang tidak lupa kepada tanggungjawabmereka sesama manusia. Teman sepejabat Cik Normah, dengan begitu terujamemanggil Cik Normah untuk melihat laman sosial, Facebook seorang rakanartis bernama Amyza Adnan.

Dengarnya...: Erma mahu jadi isteri, ibu sempurna
SEKARANGini biarpun mulut pengarah teater Natrah, Erma Fatima masih terkuncirapat mengenai siapa yang bakal berlakon, Cik Normah sudah dapat tahunama yang sering disebut seperti Diana Danielle, Umie Aida dan RemyIshak sebenarnya sudah mendapat tawaran.

Lagu Hantaran Daripada Hati 'hidupkan' Wadi Unung
NYANYIANDatuk Siti Nurhaliza menerusi lagu Melawan Kesepian yang dipetik darialbum Hantaran Daripada Hati sudah mampu membuatkan drama Wadi Unungyang sedang rancak disiarkan di Astro Prima sejak 5 Ogos lalu menambatperhatian ramai setiap kali ia disiarkan dari Isnin hingga Khamis.







Dapat hidayah
SELEPAS kejayaan filem Ayat-Ayat Cinta (AAC) yang di adaptasidaripada novel karya Habiburahman Syirazi sebelum ini, kini industriperfileman Indonesia begitu 'teruja' dengan penerbitan filem bergenrekeagamaan.

Zulkiflee ganti ustaz Asri
HILANG seri, begitulah diumpamakan persembahan pertama Rabbani diHotel Singgahsana tanpa Mohd Asri Ibrahim yang meninggal dunia pada 13Ogos lalu.

Diddy atas awan
LAGU Hilang antara single yang melonjak namanya Shamsul Hirdy Muhid,24, atau Diddy dalam dunia seni tanah air. Di samping nyanyian, Diddyturut mengembangkan bakat dalam dunia lakonan.

Ramai sokong PMM
INISIATIF mewujudkan Perbadanan Muzik Malaysia (PMM) untuk memberisokongan serta membincangkan perkara berbangkit dalam industri muzikmendapat sambutan baik penyanyi tempatan.

Muka serius buat lawak
RAMAI beranggapan pelawak tidak hebat dan kadangkala dipandang sinis sesetengah pihak. Secara realiti, berlakon komedi apatah lagi matlamat utamanya membuat penonton ketawa, amatlah sukar.

BORAK LOKASI: Kecoh curi haiwan eksotik
SUASANA tenang dan damai di kawasan Zoo Negara, Hulu Klang padapetang itu kecoh seketika apabila ada pihak melaporkan mengenai keskehilangan haiwan eksotik yang juga spesis semakin pupus seperti ular,landak, musang dan monyet dari kandang masing-masing.

BORAK LOKASI: Azhari memang tunggu peluang arah filem komedi fantasi
SELEPAS filem seram Santau, Zoo adalah filem kedua arahan Azhari Zain bersama MIG Production Sdn Bhd.

BORAK LOKASI: Ahmad Rusli bermula sebagai kru persembahan
PEMBABITAN Ahmad Rusli Mohamed Khadri atau Ollynn dalam kerjabelakang tabir produksi bermula sebagai kru persembahan untuk band XPDCpada 1996 hingga 1999.

BORAK LOKASI: Shahril berguru dengan Indra
DALAM usia muda iaitu 24 tahun, Mohd Shahril Abu Bakar, 24, sudahpun diberi kepercayaan menjadi pembantu jurukamera dalam pelbagai filemterbitan produksi tempatan.

SOSEH SOSEH: Nabila makin laris lepas kahwin
BERBULAN sebelum puasa, teman SS cuba mengaturkan fotografi denganpelakon berbakat besar, Nabila Huda atau mesra dengan panggilan Abiltapi sampai sekarang, belum berjaya mendapatkan tarikh yang sesuai.

SOSEH SOSEH: Artis menang anugerah dipinggir
CABARAN bergelar artis pada masa kini banyak beza dengan apa yangpernah dilalui artis veteran suatu ketika dulu. Ada yang kata, artisbaru kini mudah mendapat banyak peluang dan publisiti.

Koleksi terbaik lagu dangdut
MENJADI aliran masa kini, album kompilasi lebih banyak diterbitkan berbanding album lagu baru.

Bos Hot FM belajar puasa
KEMUNCULAN sebagai antara stesen radio yang menjadi pilihanpendengar masa kini, Hot FM turut menyemarakkan sambutan Ramadan denganmenganjurkan pelbagai aktiviti.

HOLLYWOOD: Jadi lebih bermakna
KARAKTER dimiliki Robin Williams sinonim dengan genre komedi. Sama ada filem mahupun drama, Williams berjaya membawakan lakonan dengan berkesan hingga menggeletek hati penonton.
0 Komentar untuk "HIBURAN : KHAMIS 27 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI