AGAMA : KHAMIS 27 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : KHAMIS 27 OGOS 2009


Kelebihan Ramadan dan orang yang berpuasa
RAMADAN datang lagi. Umat Islam di seluruh dunia kini begitu sibukberibadah, termasuk menggandakan ibadat pada bulan yang mulia ini.Ramadan amat sinonim dengan salah satu daripada Rukun Islam iaituberpuasa.


Anjuran memberi sedekah
UMAT Islam juga amat dianjur membanyakkan amalan bersedekah dalam bulanRamadan. Banyak hadis Rasulullah yang membicarakan tentang anjuran dankelebihan bersedekah.


Rohayati tabah dalam duka
LANGIT tidak selalu cerah. Demikianlah kehidupan Rohayati Yusuf , 43,yang kini mengerah tulang empat kerat bagi membesarkan tujuh anaknyaselepas kematian suami pada Oktober 2008.







Kajian bukti puasa tak jejas perkembangan bayi dalam kandungan
KAJIANkesihatan mendapati ibu mengandung yang berpuasa tidak menjejaskankandungan walaupun kadangkala tidak selesa terutama pada tahap tigabulan pertama kandungan.

Qari Sarawak johan tilawah Kementerian Kesihatan
PEMBANTUKesihatan Awam, Pejabat Kesihatan Bahagian Kuching, Sarawak, BoestamamMajid dan Jururawat Masyarakat Klinik Desa Kebor Besar, ManirTerengganu, Zainab Embong muncul johan qari dan qariah Majlis Tilawahal-Quran Kementerian Kesihatan Peringkat Kebangsaan yang berakhir diMelaka, kelmarin.

HAK MUSLIM: Majlis sulh permudah urusan isteri tuntut cerai
SAYAmemfailkan permohonan cerai di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur dan diberinotis agar hadir majlis sulh bagi menyelesaikan tuntutan. Apakah prosessulh dan bolehkah saya hadir bersama peguam.

Wanita Muslim mesti faham hak diperjuangkan Islam
SAMBUTANHari Wanita sejak 47 tahun lalu di negara ini menggemakan keupayaanwanita begitu lantang dan yakin. Tiada siapa berani menempelak, apatahlagi meragui rencana untuk wanita kerana umum mengetahui kecemerlanganmereka sudah terbukti
0 Komentar untuk "AGAMA : KHAMIS 27 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI