Pengundi bandar, muda sisih BN? - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Pengundi bandar, muda sisih BN?

KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin malam tadi mengingatkan parti itu supaya tidak terus dibuai mimpi indah di sebalik kejayaan memenangi PRU13 lalu.

Jelas Muhyiddin, kemenangan Umno dan Barisan Nasional (BN) adalah kemenangan bersyarat, oleh itu Umno-BN harus sentiasa bersedia untuk menambat kembali hati pengundi menjelang PRU yang akan datang.

"Umno berjaya menambah bilangan kerusi di Parlimen, tetapi BN mengalami kekurangan sokongan terutamanya dalam kalangan pengundi muda dan pengundi bandar.

"Kita berjaya memenangi semula negeri Kedah dan mengekalkan pentadbiran negeri Perak, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Terengganu, Perlis dan Sabah, tetapi kita gagal memenangi Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.

"Bilangan kerusi kita di negeri-negeri kubu kuat Umno seperti Johor dan Melaka juga berkurangan.

"... oleh itu Umno perlu memahami mesej jelas yang cuba dihantar oleh para pengundi. Kita perlu bermuhasabah secara jujur dan ikhlas untuk mengetahui sebab musabab mengapa sokongan pengundi bandar dan golongan muda terhadap parti kita tidak seperti yang diharapkan," katanya ketika merasmikan perhimpunan ketiga-tiga sayap parti terbesar itu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Muhyiddin yang juga timbalan perdana menteri berkata, Umno perlu membuat penambahbaikkan bagi menghantar mesej kepada rakyat, bahawa sentuhan Umno benar-benar dirasai rakyat.

"Para pengundi telah menghantar mesej oleh itu, Umno perlu membuat penambahbaikkan selari dengan semangat transformasi yang dilaungkan oleh perdana menteri kita," katanya.

http://www.sinarharian.com.my/politik/pengundi-bandar-muda-sisih-bn-1.227126
0 Komentar untuk "Pengundi bandar, muda sisih BN?"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI