HIBURAN : SELASA 01 SEPTEMBER 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : SELASA 01 SEPTEMBER 2009


Membentuk ikon bidang penyiaran
MELETAKKAN objektif untuk membentuk kerjaya generasi muda sebagaiwartawan, penyampai berita dan pengacara yang mahir serta serba boleh,Radio Televisyen Malaysia (RTM) baru-baru ini mengorak langkah apabilamenerbitkan sebuah rancangan realiti televisyen, Penyampai Ikon .


Black tak mahu sertai MUH
SEJAKdinobatkan sebagai Juara Menntor 3 pada Julai lalu, heboh ceritakononnya Black akan menganggotai kumpulan indie, Meet Uncle Hussain(MUH) bagi menggantikan penyanyi utama kumpulan itu, Lan.


Mahu buka buku baru - Maizawati
APAsahaja yang telah berlaku dalam hidupnya, dia reda dan pasrah denganketentuan Ilahi. Jauh sekali menyesal, sebaliknya Maizawati Zainal mahubangkit semula bersama anak-anaknya untuk membina satu kehidupan baru.


Fenomena baru ciptaan Rashid
TIDAK dinafikan, drama-drama arahan pengarah prolifik ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada penonton.


Siapa dalang di sebalik siri pembunuhan?
FILEMaksi-cemas dan drama kepolisian telah menjadi antara genre arus perdanafilem-filem Hong Kong. Dalam sebuah filem genre aksi cemas (actionthriller) objektif utamanya tentulah mencari jawapan kepada satu atausejumlah soalan. Satu perkara yang asas dalam filem genre begini adalahpersoalan besar yang muncul secara dramatik di permulaan filem yangakan menyentak perhatian penonton dan dengan cara ini akan terusmengikat atau menyiapkan penonton dengan elemen suspens kemudiannya.






Aenn sunyi lepas Ekin kahwin
BELUM pun setahun usia perkahwinan kakak kembarnya, Nora' AsikinRahmat, 30, dengan penyanyi kesayangan ramai, Mawi, si adik yangberwajah seiras, Aenn pula bakal mengikut jejak langkah untukmenamatkan zaman solo tidak lama lagi.


Ally enggan melatah - Pengakuan seorang aktres di MySpace tolak lamaran Ally
"Perkara ini semakin tersebar di Internet. Saya enggan komen dan takmahu cerita ini jadi panjang. Saya tahu apa yang berlaku" – ALLY


Culkin didakwa bapa anak Jacko
LOS ANGELES - Aktor Macaulay Culkin didakwa sebagai bapa kandung anakbongsu penyanyi Michael Jackson, Blanket, lapor sebuah akhbar semalam.


Madonna lawat tempat suci Yahudi
BAITULMAQDIS- Ikon muzik pop Amerika Syarikat, Madonna kelmarin melakukan lawatandi sekitar kawasan Tebing Barat dan menziarahi kawasan suci Yahudi diBandar Lama di sini.






Cinta Datuk
USIKANmedia yang menemuinya ketika penggambaran program masakan, CitarasaBersama Datuk Siti Nurhaliza baru-baru ini disambut dengan senyumanyang meleret manis di wajah ayu Umie Aida. Sesekali dia berseloroh dantersipu malu, membalas semula gurauan yang ditujukan. Namun untukmembongkar segala isi hatinya bukan sesuatu yang mudah dilakukan.

Kesal kecoh Pendet Bali
KRUSTUDIOS menafikan dakwaan media Indonesia baru-baru ini, kononnyadokumentari Enigmatic Malaysia yang diterbitkan mereka adalah bertujuanmempromosikan industri pelancongan Malaysia pada peringkatantarabangsa.

Alahai Gadis Melayu!
APAsudah jadi kepada program realiti Gadis Melayu musim kedua? Programterbitan TV9 yang baru memulakan musim barunya pada 6 Ogos yang laluseperti lari daripada objektif asalnya mencari sekumpulan gadis yangpenuh dengan ciri kemelayuan.

Akrab sehingga ke akhir hayat
MEREKAmemang sungguh akrab. Malah hubungan Mohd Asri Ibrahim yang memimpinkumpulan nasyid Rabbani dengan Isman Nadim Isam yang mengepalai Hijjaz,lebih daripada seorang sahabat. Malah kedua-duanya yang sebelum iniberpayung di bawah satu bumbung, Nada Murni, bagaikan adik-beradik.

IKIM.fm semarakkan Secangkir Kasih
SEPANJANGbulan Ramadan pelbagai cara dilakukan pelbagai pihak untuk membuat amaljariah. Kebanyakan syarikat korporat memilih menganjurkan majlisberbuka puasa bersama anak yatim, ibu tunggal serta orang kurang upaya.

'Baru tahu peritnya lapar, dahaga'
TAKsalah berkongsi kegembiraan dengan mereka yang kurang bernasib baik.Lalu, mengambil keberkatan Ramadan yang sedang dilalui penuh tawaduk,majlis berbuka puasa yang sering dianjurkan syarikat tertentu terusmenjadi tradisi yang sangat terpuji.

Dengarnya...: Sheila mula misi cari pelakon baru
NAMPAKNYA,sejak akhir-akhir ini pelakon bagai tidak menang tangan kerana banyaksangat syarikat produksi yang bertungkus-lumus menerbitkan pelbagaidrama bersiri mahupun telefilem. Iyalah, apabila saluran yangmenayangkan drama atau cerita Melayu pun makin banyak, maka makinbertambah jugalah slot untuk syarikat produksi tempatan menayangkandrama mereka.

Dengarnya...: Tabik Awie kerana tak melatah
BARU-BARUini, Cik Normah terbaca juga cerita mengenai pelakon yang jugaproduser, Haliza Misbun menerbitkan sebuah filem berjudul AndartuTerlampau. Hendak dijadikan cerita, khabarnya filem terbabit turutmenggunakan khidmat pelakon yang pernah bercinta, Awie dan Erra Fazira.

Dengarnya...: Apabila bapa tiri, anak tiri intim...
ENTAHapalah yang nak jadi pada dunia ini. Cik Normah rasa, dunia ni dahterbalik apabila mendengar kisah seorang artis lama yang bukan mainintim lagi dengan anak tirinya. Cik Normah memang kagum orang yangboleh rapat dengan ibu bapa tiri sebab bukan senang kalau anak beranaktiri nak 'ngam'.

Program baru di Oasis sempena Ramadan
MULAIFebruari lalu Astro Oasis di bawah Projek Insaf menjalani kaji selidikuntuk melihat trend penonton kita. Hasil kajian itu mendapati merekamahu lebih banyak program kerohanian dan ilmiah sepanjang Ramadan ini.







Kakak borek, adik rintik
BERKONGSI minat yang sama mendorong pasangan adik beradik, Allieshadan Allana menceburi bidang lakonan. Bagi Alliesha sebagai kakak, minatberlakon hadir selepas mula menimba pengalaman menerusi filem Qaisy& Laila yang pernah ditayangkan pada 2005.

Rindu rakam suara
KEMELESETAN ekonomi dunia yang melanda sekarang menjadi halangan kepada ramai penggiat seni untuk meneruskan agenda mereka.

Siti pilih Faizal Tahir, Apek
LARI dari kebiasaan konsep yang dipaparkan menerusi program raya,Lentera Aidilfitri Datuk Siti (LADS) yang menampilkan suasana cukup‘glamor’ boleh dianggap rancangan hiburan Aidilfitri paling menarikbakal dipaparkan Astro sempena Aidilfitri nanti.

Merdeka tanpa konsert
SAMBUTAN kemerdekaan ke-52 yang disambut malam kelmarin agak berbezadaripada tahun sebelumnya kerana tarikh ulang tahun Hari Kebangsaan itujatuh pada bulan puasa.

Senario kembali geletek
SIRI komedi Senario mencatat sejarah tersendiri dalam dunia hiburantanah air. Sitkom yang diterajui Wahid Mohamad, Azlee Jaafar dan MazlanPet Pet bukan hanya mendapat tempat di kalangan penonton televisyen,malah mempunyai peminat yang ramai.

SOSEH SOSEH: Pemberita berita kelentong
BARU-baru ini, SS bersua dengan seorang rakan lama ketika satutugasan di sebuah stesen televisyen. Dalam rancak berbicara itu, rakanSS yang kebetulan ada urusan di stesen TV terbabit sempat berceritamengenai status seorang penyampai berita.

SOSEH SOSEH: Bukan salah produk!
TIDAK dinafikan, ramai juga artis di negara ini dipilih menjadi dutaproduk. Kalau hendak dikira, SS sendiri sukar mengingatnya. Apapun,menurut sumber memaklumkan pada SS mengenai protes seorang peminatterhadap satu jenama produk terkenal.
0 Komentar untuk "HIBURAN : SELASA 01 SEPTEMBER 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI