Islam Progresif Ala DAP - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Islam Progresif Ala DAP

Bila akhir zaman akan wujud penyelewengan Islam secara halus. Kita akan terpesona dengan Islam ini kerana kita selalu berdasarkan akal. Ini adalah jawapan kenapa Presiden PAS tiba-tiba seolah-olah berkeras dalam Pakatan Rakyat soal Islam. Seorang pimpinan Islam, biasanya dia mendapat gerak hati. Saya secara peribadi pernah jumpa dengan Presiden PAS 2008 bertanyakan beliau berdepan 4 mata tentang DAP dan Isu Perak.

Jawapan beliau pada masa itu ada sedikit keraguan kepada saya tentang DAP. Tapi bila isu hudud ini timbul maka kebenaran jawapan Presiden dulu terserlah... Allahuakhbar!

Islam apa yang nak di bawa oleh Melayu Islam dalam DAP. Islam Progresif?

Saya tertanya-tanya, kenapa Lim Guan Eng sanggup untuk mengadakan majlis berbuka puasa dengan umat Islam. Sanggup duduk bersila, sanggup makan dengan tangan. SANGGUP MAKAN DALAM TALAM, sedangkan ada orang Islam sendiri tak sanggup (pengalaman saya makan dengan talam setiap hari lebih daripada 5 tahun)

Tapi Lim Guang Eng ini juga yang SANGGUP ROSAKKAN PAKATAN RAKYAT kerana hudud! Sedangkan hudud untuk Kelantan bukan Malaysia. Lagipun tak ada kaitan dengan bukan Islam. Kenapa? Kenapa? Ada boleh bagi saya satu rasional yang boleh saya lega dengan jawapan tersebut.

Sebenarnya Allah telah menjawab dan ini yang diperhalusi Presiden PAS kepada saya 7 tahun dahulu..

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah ia dari jalan yang betul.

 Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu, dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka). - Al-MumtaÄ¥anah:1-2

Tak lama lagi satu parti Islam progresif akan ditubuhkan dengan bantuan kewangan, pakar pemikir dan juga infrastratur daripada DAP. Mereka ini adalah pembawa kepada keruntuhan Islam di Malaysia. Jika kamu sertai mereka kami dijanjikan Putrajaya tetapi jika kamu membelakangi mereka kamu dikatakan jumud, mundur dan nak bergabung dengan UMNO!!

0 Komentar untuk "Islam Progresif Ala DAP"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI