DHPP Adalah Denai Dakwah Untuk PAS - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

DHPP Adalah Denai Dakwah Untuk PAS

Di tengah2 kekalutan pimpinan DAP menyanggah Kanun Jinayah Islam yg dibawa oleh Pas yang kemudiannya disokong oleh suara2 Liberalis diatas nama progresif ( walhal bukan suatu yg progresif jika undur kebelakang berfikir secara menyongsang Islam), tiba2 DHPP terus istiqamah mempertegaskan sokongannya kepada Pas dan KJI.

Berkali2 En Bala dan Dr Bala, yg kedua2 nya adalah pengerusi DHPP Pusat dan DHPP Trengganu mempertegaskannya dikhalayak Muslim dan Non Muslim. Saya kira itu semua adalah hiburan Allah kepada Pas dan pimpinan yg diserang oleh rakan sekutu dan beberapa org ahlinya sendiri. Itulah sunnatuLlah terhadap langkah dakwah agamaNya sepanjang lakaran sejarah para Ambia'.
Ketika Rasulullah saw gagal mendapatkan sokongan Musyrikin Thaif, Allah dtgkan beberapa org pimpinan Arab Madinah yg belum Islam untuk membantu dakwah yg dibawa oleh baginda. Rasulullah saw merebut peluang itu. Dakwah Islamiyyah dihadapkan kepada mereka sehingga mereka memeluk Islam dan sangggup mati kerananya.

saya yakin, jika peluang yg ada ini dimenafaat kan sungguh2 oleh Pas dan piminannya, DHPP dapat diperkasakan sehingga mampu menjadi akar penting kepada Pas mengantikan tongkat reput yg telah patah. Terus mengheret kaki yg patut dipotong bukan tindakan yg baik dan selesa untuk pas terus bergerak kehadapan. Bukankah Allah telah berfirman yg bermaksud:

"Wahai org2 yg beriman, jika kamu berpaling daripada Islam, Allah akan gantikan kamu dengan Kaum lain". Allah Kasih kepada mereka dan mereka kasih kepada Allah...".

Islam tidak akan menjadi lemah dengan perginya org2 yg lemah dari jamaah islam. Dan musuh tidak akan menjadi kuat dengan datangnya org2 yg lemah itu kepada mereka. Allah ada perancangannya sendiri. yang pastinya perancangan Allah adalah kebaikan untuk jamaah ini, jika kita terus istiqamah mempertahan kan izzah islam.

DHPP adalah denai dakwah yg terbaik untuk Pas menerokainya. Mereka perlu terus didampingi dan dibimbing. Pimpinan Pas yg baru perlu sabar dan bersungguh2 mendidik mereka dengan kesyumulan Islam. Mereka harus difahamkan dengan islam keseluruhannya bukan hanya politik semata2.

Segaris sinar yg memancar nun jauh diu***** malam, menyedarkan kita bahawa kita tidak boleh menerima kegelapan selamanya. Ayuh ahli2 Pas, kita terus bergerak. Biarlah Guruh berdentum dan halilintar menyambar, namun permusafiran dlm perjuangan ini wajib diteruskan.

~ Al-Faqir Mokhtar Senik~
10/Ramadhan/1436/ 27/jun/2015
Ketua Dewan Ulamak Pas Negeri Pahang.

0 Komentar untuk "DHPP Adalah Denai Dakwah Untuk PAS"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI