Game Over for PR - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Game Over for PR

"1- Otak aku cuba untuk jadi rasional utk isu TSKI tapi hati ku tak mampu nak buang TSKI begitu shj. Dia terinaya oleh seorg yg rakus kuasa tergamak menjatuhkan sahabat yang setia bersamanya dikala susah senang. Apakah dsai ini yang aku kenali begitu kemaruk akan kuasa.? Haktuih utk dsai. 2- PAS yang aku dambakan untuk membantu TSKI dr terus diinaya oleh partinya sendiri akhirnya aku dikecewakan. Dulu Pas membantu dsai yg ditendang keluat dr kabinet dan partinya atas kerana terinaya tapi kenapa tidak utk TSKI yg juga senasib dgn dsai dulu. Apakah Pas membantu hanya pd yang memberi keuntungan dunia semata dan bukan ikhlas seperti yg dikehendaki oleh agama?

3- Dimana Para pemimpin PAs ketika ada sahabat yang sedang memimpin sebuah negeri tidak diberi pengadilan yang sepatutnya dan akhirnya ditendang keluar begitu shj tanpa mendpt perhatian drpd Pas yang agama mengajar membantu org yg zalim dan juga yang dizalimi. Adakah strategi peperangan harus menginaya sahabat utk memgelirukan musuh yang akhirnya punah tanpa sebarang kemenangan.

 4- Dimana ayam tambatan Pas iaitu mat sabu yang dahulunya cukup anti dgn dsai ketika dia menduduki jawatan menteri kewangan. segala isu berkenaan dsai habis dibongkarkannya satu persatu dan kita sbg pendengar cukup teruja dan percaya dgn hujah beliau. Cerita bab judi menjadi topik paling ampuh mat sabu menyerang dsai ketika itu. Tapi hari ini beliau hanya sekadar menjadi ayam daging dsai yang diratah enak tanpa tulang didalamnya.

 5- Apakah penting menukar MB ketika mana TSKI berada dipuncak kuasa dgn bini dsai. Apakah PR itu bermaksud Pilihan anwaR atau Pilihan Rakyat? Dulu aku sokong dsai membabi buta kerana beliau diinaya oleh partinya sebegitu rupa sehingga menjadi seperti sampah sifatnya. setiap hari rakyat digunakan untuk membelanya sehingga ada yg ditangkap dan dipenjara. Dan Pas menjadi tulang belakang membela dsai sehingga kehari ini.

6- Hujah Pas bhw TSKI bukan lg ahli PKR oleh itu sokongan terhadapnya tidak lagi wujud. Apakah ketika dsai dipecat dr kabinet dan partinya itu dan langsung tidak ada kena mengena dgn Pas, mengapa parti PAs begitu masuk campur dalam urusan dsai. Atas tiket terinaya itulah Pas sebagai parti bertunjangkan agama memberi perlindungan politik kpd dsai sehingga sekrg. Tapi kenapa tidak utk TSKI ketika ini.

7- Aku dapat rasakan bhw Pas kini amat berstrategi dlm setiap tindakannya. Pas kini bermain politik lebih dr berdakwah. Aku faham setiap masjid diselangor menjadi meriah disebabkan para pendakwah pendakwah pas yang sentiasa menyebarkn ilmu, tp kenapa seorang insan yang diinaya sebgitu rupa oleh partinya dibiarkan malah diludah muka insan itu tanpa pembelaan.

8- PR kini sudah sampai tempohnya dan aku sudah dpt rasakan yang jalinan PR ini sekadar memenangkan dsai dan keluarganya shj. Pas yang aku dambakan utk menjadi pembela org yg dizalimi kini juga menjadi zalim kelihatannya. Cukuplah undi ku dan kederatku diPRU yg lalu dan kini kehadapan aku tidak mahu lagi ditipu oleh sang singa dirimba yang hanya kemahuannya shj diikuti tanpa rasa malu dgn dirinya yang hanya sebatang kara dari ceruk yang entah dimana.

9- Aku syg TSKI walaupun dia tak kenal aku.Dia ada sesuatu kelebihan yg mampu membuatkan aku dan kamu menjadi tenteram dan tenang. 10- Utk kes liwat 2 dsai aku malas nak fikir. Lu pikirlah sendiri dsai oiii. masih ada yang tak lepas lagi ni dlm hati. cukup buat kali ini dulu. sedih sangat md daud yusri fie

0 Komentar untuk "Game Over for PR"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI