Rafizi Amal Budaya Politik 'Bodoh' - KJ - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Rafizi Amal Budaya Politik 'Bodoh' - KJ

KUALA LUMPUR: Pengarah Eksekutif National Oversight and Whistleblowers (NOW), Mohd Rafizi Ramli disifatkan mengamalkan budaya 'politik bodoh' apabila cuba mengaitkan beberapa Exco Pemuda Umno dalam skandal ketirisan hartanah Majlis Amanah Rakyat (Mara) sebanyak RM63 juta.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, Rafizi sekadar menimbulkan persepsi dengan menggunakan logik bahawa hubungan ahli exconya dengan pihak yang didakwa mempunyai kaitan dengan proses pembelian hartanah oleh syarikat milik penuh Mara Inc terlibat dalam skandar tersebut.

"Logik Rafizi memang tak boleh pakai langsung. Dia hanya tunjuk kaitan bahawa individu tersebut ada urusan perniagaan dengan Exco Pemuda. Tapi urusan perniagaan itu tak ada kaitan dengan kes di Australia.

"Jadi macam mana nak kaitkan ia dengan kes ini? Itu kerja bodohlah," katanya kepada pemberita pada Majlis Berbuka Puasa Pemuda Barisan Nasional (BN) di sini, Isnin.

Mengulas lanjut, Ketua Pemuda BN itu menafikan individu yang dituduh terlibat dalam skandal berkenaan tiada kaitan seperti yang didakwa Rafizi.

"Orang yang dia tuduh ini tak ada kaitan langsung dengan kes di Australia...setahu sayalah.

"Kalau ada bukti tunjuk...tetapi kalau nak kait mengait sahaja dengan menggunakan (formula) bahawa you kenal dia so you pun terlibat dengan kes ini... itu memang saya tak boleh terima. Itu politik bodoh," katanya.

Terdahulu, Rafizi yang juga Naib Presiden PKR mendakwa lima anggota Pemuda Umno terbabit dalam tiga pembelian hartanah di Australia yang belum didedahkan, iaitu hartanah 746 Swanston Street, 333 Exhibition Street dan 51 Queen Street.

Menurut Rafizi lagi, dua individu yang terlibat dalam pembelian hartanah yang tiada kaitan dengan Mara ialah Erwan Azizi dan Izmir Abdul Hamid.

Dakwa Rafizi, persoalan timbul kerana kedua-dua individu tersebut mempunyai banyak kepentingan dengan Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun dan Exco Pemuda Umno, Dazma Shah Daud.

0 Komentar untuk "Rafizi Amal Budaya Politik 'Bodoh' - KJ"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI