RENCANA : AHAD 16 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

RENCANA : AHAD 16 OGOS 2009

Barat masih mahu menjajah
“Perasaan itu semakin merosot,”. Itulah ucapan yang keluar dari mulutnegarawan Tun Dr. Mahathir Mohamad, 84 tahun ketika ditanya apakahperasaan cintakan negara semakin menurun terutama di kalangan generasimuda sekarang.


Misi ke AS untuk rakyat
MINGGUAN: Bagaimana Datuk Seri melihat pelantikan sebagai Duta BesarMalaysia ke Amerika Syarikat (AS) dan apa visi dan misi yang akandilaksanakan?

DAP dan saman
Setiausaha DAP, Lim Guan Eng menyatakan kelmarin bahawa parti itu akanmengambil tindakan mahkamah terhadap syarikat media termasuk Utusanberhubung isu beberapa pemimpin parti itu yang dikatakan menghinaIslam.

Nik Aziz liabiliti Pas?
Kenyataan Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat bahawa DAP boleh menghinaIslam, mengundang bantahan pelbagai pihak dari kalangan orang Islam.

Pengajaran H1N1
Padasuatu ketika, tahap wabak selesema babi atau influenza A (H1N1) dinegara ini tidaklah nampak membimbangkan kalau dibandingkan dengannegara serantau termasuk Singapura.

Musang berbulu ayam
Pandangan 1 - Setiap bangsa dan negara mempunyai wira. Mereka inipatriotik, sayangkan negara dan sanggup berkorban untuk bangsa. Tetapikalaulah semua negara mempunyai wira, maka pasti mereka sentiasaberjaya.

Perdana Menteri paling gembira
Kepada suami seorang bintang filem yang memohon ampun darinya, Tunku bertanya: "Hang dah puas aku tak main bini hang"

50 tahun Turki mengetuk pintu masuk Eropah
ADAulang tahun peristiwa penting tidak dirayakan sedangkan ia abadi dalamingatan. Demikian halnya dengan Turki yang memohon 50 tahun lalu untukmenyertai Kesatuan Eropah (EU), tetapi masih terus mengetuk pintuhingga kini.

Usaha penjajah rendahkan undang-undang Islam
Adasebahagian pembaca memberikan respon tidak menyukai saya membuatanalisis seperti mana dua minggu lalu. Mereka hanya mahukan kisahsebenar yang berlaku di sekitar Natrah. Sebaliknya sebahagian yang lainyang menghantar e-mel dan melayari blog saya menyukai analisis.

Dituduh bersalah pada nenek moyang
SAYA terus dikecam hebat oleh akhbar Cina yang saban harimemanipulasikan tulisan-tulisan saya untuk menagih simpati. Seolah-olahsudah tidak ada berita lain yang ingin disiarkan. Lebih menyedihkanlaman-laman web Cina dan bahasa Inggeris turut terikut dengan rentakgendang akhbar rasis ini. Saya dikecam dengan kata-kata yang amat kesatsehingga tidak tergambar masih adakah makhluk seperti ini dalam duniaserba moden.






Perang ideologi ganti fitnah, 'buku lima' pada pilihan raya
KADANG-KADANGkita susah hati bila ada pilihan raya, terutama pilihan raya kecil dimana seluruh perhatian negara akan tertumpu di sesuatu kawasan.

Promosi sastera harus bergerak lebih pantas
MUTAKHIRini begitu banyak produk dikeluarkan setiap hari, sama ada produkdomestik, mahu pun produk internasional. Jenis produk ituberbagai-bagai pula, daripada produk pertanian, hinggalah kepada produkindustri berat. Setiap produk dikeluarkan dengan matlamat untuk dijual.Tidak ada produk yang dikeluarkan hanya untuk tujuan disimpan, atausekadar untuk memuaskan ego pengeluarnya, tanpa memikirkan keuntungan,atau sekurang-kurangnya titik pulang modal.

Wakil rakyat tak berilmu gagal jaga sensitiviti kaum
DULUrakyat hidup aman damai - Melayu, Cina, India, Sikh, Orang Asli mahupunSerani - semua bersatu hati, menjalin hubungan penuh harmoni walaupundari segi politiknya berbeza ideologi.

Akhbar Cina, India ada tugas sebagai suara nasional
SEORANGpenulis berbangsa Cina yang kini memeluk Islam dengan beranimembangkitkan nasib orang Melayu di bumi Malaysia dalam sebuah akhbarberbahasa Melayu bulan lalu, dan hasilnya selama tiga minggu beliaudihentam teruk dan menjadi tajuk utama kebanyakan akhbar Cina di negaraini.






Dr. Alice kembalikan dara
Sekali pandang, rupanya seperti baru berumur awal 30-an. Hakikatnya,pakar kosmetik dan estetik, Dr. Alice Prethima, 50, sudah melaluipelbagai rawatan kecantikan dan mahu melakukan banyak lagi perubahanpada fizikalnya.

Malang yang berbau
Tiada siapa menyangka kejadian kebocoran gas di sebuah kilang memprosesbaja ikan di Tanjong Karang menjadi begitu dahsyat.

Dugaan pulau keramat
Wartawan yang ditugaskan untuk menyiasat amalan khurafat di Pulau Besar, Melaka, diganggu peristiwa aneh.

Nyaris kena lelong
Bekas personaliti RTM, Azilah Akashah baru dapat memiliki kereta idaman selepas 19 tahun bekerja.

'Susah nak berhenti'
SUDAH lama pertemuan diatur dengan tuan empunya diri. Malah, hampir putus asa untuk memujuknya agar berkongsi cerita.
0 Komentar untuk "RENCANA : AHAD 16 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI