AGAMA : JUMAAT 21 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : JUMAAT 21 OGOS 2009


Tentera Muslimin dalam Perang Uhud
SETELAH Nabi Muhammad SAW menerima surat daripada Abas bin Abu Mutalibyang mengatakan tentang persiapan kaum Quraisy untuk menentang kaumMuslimin, baginda segera kembali ke Quba' bertemu dengan sahabat dantentera-tenteranya.


Allah beri ganjaran bagi setiap kebajikan
SheikhSya'rawi berkata: Allah SWT telah menggariskan bagi kebenaran tanpamenyebut kesemuanya. Ada di kalangan mereka mempunyai fikrah imandengan rasul, fikrah iman dengan al-Quran dan ada yang beriman dengankesemuanya kerana itu daripada keadilan Allah, memisahkan antara merekayang ada iman dan mereka yang kekal dengan kekufuran.

Memperingati Masjid Al-Aqsa dibakar
TANGGAL21 Ogos merupakan tarikh yang amat penting dalam lipatan sejarah umatIslam. Apa tidaknya, Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) lahir keranainsiden 21 Ogos. Apakah yang berlaku sehingga persidangan ini tercetus?

Sabar hadapi karenah mertua
Soalan: APAKAH yang patut dibuat oleh seorang menantu lelaki yang tidakdisukai oleh bapa mertuanya apabila beliau telah dilarang dari pergi kerumah bapa mertuanya?







Persiapan mendapat berkat Ramadan
BAGAIKAN menunggu tetamu yang istimewa, Ramadan dinanti-nantikan oleh seluruhmukmin di pelusuk dunia. Dalam sejarah Islam sendiri, Rasulullah SAWdalam sebuah riwayat dinyatakan bahawa enam bulan sebelum tibanyaRamadan, Rasulullah mempersiapkan diri untuk menyambutnya. Bahkanketika Syaaban, Rasulullah mengajar sahabat doa: “Ya Allah berkatilahkami pada Syaaban dan sampaikan kami Ramadan.”

Soal jawab Agama: Tidak galak puasa selepas 15 Syaaban
BENARKAH mengerjakan puasa sunat selepas 15 Syaaban adalah diharamkan?

Kuiz Jejak Rasul 15 TV3 sedia hadiah menarik
DOKUMENTARI Jejak Rasul musim ke-15 terbitan TV3 yang kembali menemui penonton esokbukan saja tampil lebih menarik dan segar, malah

Teater jadi program dakwah di masjid
MASJID bukan saja tempat beribadat, tetapi selayaknya diangkat sebagai pusatkomuniti Islam menjalankan aktiviti merapatkan ukhuwah seterusnyamelahirkan umat bertamadun yang lebih terbuka.
0 Komentar untuk "AGAMA : JUMAAT 21 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI