HIBURAN : JUMAAT 21 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : JUMAAT 21 OGOS 2009


AC Di Sini berkubur?
BEBERAPA bulan selepas dikatakan akan berehat untuk sementara waktu,program bual bicara AC Di Sini yang menampilkan AC Mizal selaku hosrancangan kini kembali dengan nafas baru.


Kejutan romantik buat Siti
TIGAtahun lepas, pada tarikh hari ini, penyanyi popular Datuk SitiNurhaliza Taruddin menamatkan spekulasi ramai apabila beliau memilihmenamatkan zaman bujangnya.


Mengenang Ustaz Asri di TV3
EMERGIANMohd. Asri Ibrahim atau lebih mesra dikenali Ustaz Asri meninggalkankesan yang bukan sedikit buat para pejuang muzik nasyid khususnya danindustri hiburan amnya.


Tari Tirana sarat elemen tarian
JIKAbercerita tentang filem mahupun drama tempatan yang jalan ceritanyadisaratkan dengan elemen tarian, di negara ini masih baru jikadibandingkan dengan produksi negara luar. Cuba memberi kelainanmengikut arus global, syarikat penerbitan Radius One Sdn. Bhd.,membawakan kisah Tari Tirana yang bakal disiarkan setiap Selasamenerusi slot Lestary di TV3 bermula 25 Ogos ini pukul 9 malam.








Risau peminat bosan
SERING kali digandingkan sebagai pasangan kekasih di layar perak, FaridKamil dan Lisa Surihani bagaikan tidak lagi memberi sebarang'kesegaran' kepada penonton. Bukannya bosan dengan lakonan merekatetapi disebabkan terlalu banyak disatukan sebagai kekasih, timbulpersoalan mengapa mereka perlu digandingkan sekali lagi?


Menghayati perjuangan Bapa Pembangunan
APABILA penulis menjengah dunia pada tahun 1985, beliau sudah sembilan tahunkembali ke rahmatullah. Sebagai individu yang bernafas dalam nikmatudara selesa selepas lebih tiga dekad negara mencapai kemerdekaan,hanya gambar dan ceritera kehebatannya dapat dibaca lewat akhbar danbuku sejarah.

J.Lo takut gelap
BUNYI seperti agak kelakar tetapi itulah yang diceritakan sendiri JenniferLopez kepada majalah Style . "Aku takutkan gelap!" akui Lopez. Keranaitu, ujar penyanyi bertubuh seksi berkenaan, setiap malam suaminya,Marc Anthony akan menunggu sehingga dia tidur terlebih dahulu.

Bergaduh di Twitter
SELEPAS berpisah dengan kekasihnya, Justin Gaston bintang remaja yang semakinpopular, Miley Cyrus kini dilaporkan sedang berperang besar denganJustin.


Ricky Martin seronok jadi bapa tunggal
MIAMI - Penyanyi irama Latin, Ricky Martin menyiarkan imej anak kembarlelakinya sempena menyambut hari jadi pertama mereka dalam laman blogmikro Twitter, lapor sebuah akhbar semalam.

Oprah saman 50 pemilik perniagaan
NEWYORK - Hos program bual bicara terkenal, Oprah Winfrey (gambar) danpakar televisyen, Dr. Mehmet Oz menyaman lebih 50 pemilik perniagaankecantikan dan ubat diet kerana menggunakan nama mereka tanpa izin.

Denzel Washington buat kejutan dalam tren
TOKYO- Para penumpang tren komuter mendapat sentuhan Hollywood apabila aktorDenzel Washington (gambar) bertugas sebagai pegawai perlepasan denganmembuat pengumuman dalam bahasa Jepun.


Tiket tonton Miss Universe tidak laku
SAN JUAN - Kehadiran jelitawan dari seluruh dunia gagal memikatpenonton berikutan jualan tiket pertandingan akhir Miss Universe 2009kurang memberangsangkan, kata seorang pegawai semalam.





Sunyi tanpa Asri
PERBUALAN melalui telefon sebulan setengah lalu mengundang Allahyarham Mohd AsriIbrahim untuk bersama-sama menyemarakkan kelas agama yang diadakan dikediamannya setiap Khamis rupanya perbualan terakhir Biduanita Negara,Datuk Sharifah Aini dengan penyanyi utama kumpulan Rabbani itu.

Penyanyi profesional, amatur berentap
SEBANYAK 10 daripada 350 penyertaan yang diterima daripada kempen Pencarian HotFM Lagu 1Malaysia dipilih ke peringkat akhir merebut peluang wang tunaibernilai RM5,000 yang ditawarkan kepada juara.

Kerjasama tubuh sekolah filem
DENGAN matlamat melahirkan lebih ramai penggiat filem profesional, PersatuanPengarah Filem Malaysia (FDAM) mengadakan kerjasama bersama OrangeInternational College (OIC) dan Scientific Arts Capital bagimerealisasikan penubuhan Sekolah Filem dan Teknologi di kolej itu.

Dengarnya...: Filem lakonan Fazura ditayangkan 5 November
BEBERAPAhari lalu, rakan Cik Normah ada berborak dengan orang kuat PrimeworksStudios, yang sebelum ini bertanggungjawab menghasilkan filem Talentimearahan Allahyarham Yasmin Ahmad.

Dengarnya...: Berhati-hati kalau mahu buat perbandingan
CIK NORMAH turut terasa hati apabila membaca berita mengenai perkahwinanseorang selebriti baru-baru ini, sebagaimana disiarkan beberapa mediamassa. Iyalah, wanita mana yang tidak tersentak apabila si lelakimenyatakan, isteri barunya itu hampir memenuhi kriteria yang diidamkanselama ini.

Dengarnya...: Jangan jadikan masjid macam dalam rumah
CERITA yang Cik Normah nak sampaikan ini di harap dapat jadi pengajaran kepadasesiapa yang membacanya termasuk Cik Normah sendiri. Bukanlah CikNormah nak puji sendiri tapi dalam bab agama, pada Cik Normah memangtak ada tolak ansur.

Jejak Rasul kembali lagi dengan paparan Sirah Anbiya
SEBAGAIMANA kurma dan dan bazaar Ramadan menjadi penyeri sambutan bulan puasa,begitu juga dengan program di TV3, Jejak Rasul yang menjadi santapanrohani setiap kali menjelangnya bulan yang mulia ini.




Bukan suka-suka
PERTAMA kali bersua dengan pelakon dan pengacara, Raja Ramilah RajaMohamad, 24, atau Ilya pasti ada yang perasaan wajah gadis dari Ipoh,Perak ini seperti bintang Bollywood.

Taufik bengang dituduh kasanova
BERBEKALKAN wajah tampan, penampilan menarik serta bergaya sudahtentu menjadi igauan ramai wanita. Ditambah pula, kelunakan suaranyadalam melodikan lagu, menarik perhatian dunia muzik tempatan.

Kurniaan bawa rezeki
SUARANYA yang sengau dianggap satu kekurangan dan tidak kurangmenjadi bahan persendaan bagi mereka yang agaknya terlupa Ilahimenjadikan setiap manusia itu pasti ada kekurangan.

Mari selamatkan dunia
KEHIDUPAN di dunia yang semakin sakit dan tercemar menjadi intipatikepada teater muzikal Gamat terbitan CTRA Production milik Siti RohayahAttan yang akan dipentaskan di Panggung Sari, Istana Budaya (IB), 2hingga 8 Oktober ini.

'Cerita itu tidak benar'
CERITA negatif dirinya dikatakan menarik diri daripada Konsert JamalAbdillah...Kembara Seniman di Istana Budaya, pada 5 hingga 9 Ogos,baru-baru ini mungkin sudah reda diperkatakan orang.

'Kami suka peristiwa'
KERJAYA penyampai berita sentiasa menyediakan pengalaman baru danmenawarkan peluang kepada seseorang meluaskan pandangan terhadapperkembangan dunia luar.

SOSEH SOSEH: Orang solat, dia bersolek
ESOK, Ramadan menjelma dan umat Islam wajib menunaikan rukun Islamketiga itu. Justeru, pada kesempatan ini SS mengucapkan selamatberpuasa kepada pembaca setia Harian Metro. Diharap, sempena bulanmulia dan berkat ini, kita dapat bermuhasabah diri.

SOSEH SOSEH: Lebih baik ada perubahan walaupun sedikit
WALAUPUN sudah lebih setahun tampil bertudung, nampaknya cara DatukSiti Nurhaliza mengenakan tudung masih dikritik meskipun berbuih mulutSiti memberi penjelasan kepada peminat.

Buka minda bisnes
MASYARAKAT sedia maklum peranan perniagaan sebagai teras pembangunanummah amat jelas dituntut dan dianjurkan dalam Islam. Ia sebagaimanamaksud hadis Rasulullah, sembilan persepuluh daripada sumber rezekiberpunca daripada perniagaan.\
0 Komentar untuk "HIBURAN : JUMAAT 21 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI