SUKAN : ISNIN 20 JULAI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

SUKAN : ISNIN 20 JULAI 2009

Mungkinkah amukan United hari ini?
KUALALUMPUR – Mungkinkah Manchester United akan mempamerkan belang sebenarpada perlawanan kedua hari ini setelah hampir dikejutkan dengan aksibertenaga pasukan kebangsaan, kelmarin?...


Malaysia palu 'gendang perang'
PETALINGJAYA - Selepas Manchester United mendapat sokongan tidak berbelahbahagi dalam perlawanan persahabatan pertama, kelmarin jurulatih skuadkebangsaan, K. Rajagobal mengharap perlawanan kedua hari ini menjadigiliran anak buahnya menjadi tumpuan ramai.

Amri belum puas
PETALING JAYA - Dua gol jaringan Amri Yahyah dalam perlawanan menentangpersahabatan pertama menentang Manchester United, kelmarin bukanlahyang pertama dan terakhir, malah ketua pasukan Selangor itu bertekadakan melakukannya lagi, hari ini


Naluri pemusnah Owen masih berbisa
KUALALUMPUR - Naluri pemusnah Michael Owen masih tidak terjejas. Itulahmesejnya selepas menjaringkan gol kemenangan pada penampilan sulungbersama Manchester United menentang Pilihan Malaysia dalam siriperlawanan persahabatan bola sepak Jelajah Asia 2009....

Kita kutip emas Sukan Dunia
KUALALUMPUR - Malaysia mengesahkan sebutir pingat emas beregu lelaki sepaktakraw demonstrasi Sukan Dunia Kelapan di Kaoshiung, Taiwan, miliknyasetelah melengkapkan kemenangan ketiga liga sepusingan denganmengalahkan Singapura 2-0, kelmarin


Malaysia kempunan, China raih 4 gelaran
KUALA LUMPUR - Dalam tempoh seminggu ini, nama Iskandar ZulkarnainZainuddin kerap mengisi dada akhbar kerana potensi besar yangditunjukkannya sebagai pemain perseorangan harapan negara padaKejohanan Badminton Remaja Asia yang berlangsung di sini.

Impian Indonesia berkecai
JAKARTA- Serangan pengganas ke atas dua buah hotel di sini, Jumaat lalumenghancurkan harapan peminat bola sepak Indonesia untuk menyaksikanaksi gergasi kelab England, Manchester United....

Chelsea, Spurs mahu Beckham
LONDON- Selepas mendapat arahan daripada jurulatih England, Fabio Capellosupaya berada dalam keadaan terbaik jika mahu beraksi pada Piala Dunia2010, David Beckham mungkin kembali ke kancah bola sepak Liga PerdanaEngland bersama Chelsea atau Tottenham, lapor akhbar Mail Sundaysemalam...

Ibrahimovic nafi ke Barca
ROME- Ejen Zlatan Ibrahimovic semalam menafikan, penyerang Sweden itumencapai persetujuan untuk menyertai Barcelona, sambil menegaskan tiadasebarang rundingan pernah diadakan dengan gergasi bola sepak Sepanyolitu....

Adebayor kini jadi milik Manchester City
LONDON- Manchester City meneruskan pembelian besar-besaran dengan mendapatkanpenyerang Arsenal, Emmanuel Adebayor dari Arsenal menerusi yuranperpindahan yang tidak didedahkan, semalam. ...

Honduras, AS berentap
PHILADELPHIA- Amerika Syarikat (AS) akan menentang Honduras dalam separuh akhirbola sepak Piala Emas CONCACAF selepas menewaskan lawan masing-masingdalam suku akhir, kelmarin....

Rossi atasi Lorenzo untuk tawan GP Jerman
SACHSENRING, Jerman - Pelumba Yamaha, Valentino Rossi mengatasi rakansepasukan Jorge Lorenzo untuk memenangi kejuaraan MotoGP Grand PrixJerman yang mendebarkan di sini, semalam iaitu kemenangan ke-101 dalamkariernya. ...

India pastikan keselamatan terbaik pada kejohanan dunia
NEW DELHI - Penganjur Kejohanan Badminton Dunia mengadakan mesyuarat 24jam bagi memastikan langkah keselamatan yang ketat untuk menjaminkeselamatan pemain sepanjang seminggu pertandingan di Hyderabad, 10-16Ogos ini.







Farizal tak serik diterjah Nani
KENANGAN 'kesan but' yang diberikan Nani dalam terjahan kasar ke atasnyakelmarin, tidak menggugat semangat penjaga gol utama negara, MohdFarizal Marlias. Sebaliknya, mengukuhkan keyakinannya mempamerkan satulagi aksi cemerlang dalam perlawanan kedua dengan Manchester United,hari ini.

Malaysia terus kempunan
PENANTIANlapan tahun untuk merangkul gelaran perseorangan lelaki KejohananBadminton Remaja Asia gagal ditamatkan ekoran kehampaan yang menimpaIskandar Zulkarnain Zainuddin, semalam.

Rooney makin matang: Fergie
WAYNE Rooney kini semakin matang tetapi masih mempunyai banyak ruang untukdiperbaiki, kata pengurus Manchester United, Alex Ferguson.

Sentuhan Owen masih berbisa
SENTUHANpemusnah Michael Owen masih kukuh. Itu amaran yang dilaungkannyasejurus menjaringkan gol kemenangan dalam aksi sulungnya bersamaManchester United.

FAM tetap bawa skuad ke Indonesia: Redzuan
PERSATUANBola Sepak Malaysia (FAM) tetap akan meneruskan aksi persahabatan keIndonesia bulan depan walaupun ibu kota negara itu digegarkan dengansiri serangan bom yang menyaksikan kelab Manchester United, membatalkankunjungan mereka.

Ganjaran nanti Harimau Muda
PELBAGAIinsentif menanti skuad 'Harimau Muda' antaranya kenaikan gaji selainganjaran menarik bagi mengelak pemain dipancing pasukan lain selepasmereka menempah tiket ke saingan Liga Super musim depan.

Vadim takluk lumba basikal KM
PELUMBA Uzbezkistan, Vadim Shaekhou muncul juara kategori elit acara lebuhrayaKejohanan Lumba Basikal Piala Ketua Menteri di Bandaraya Melaka,semalam.

Pro & Kontra: Jutawan Malaysia mula beralih kepada industri bola sepak
Kelab elit Liga Perdana Inggeris (EPL), Manchester United, Chelsea danArsenal sering berkunjung ke Malaysia dalam perlawanan memanaskanbadan.

Thongchai curi tumpuan
TURNBERRY(Scotland): Thongchai Jaidee memberikan harapan buat peminat golf Thaiuntuk mengimpikan kejayaan di Terbuka British pada ketika pemainveteran Amerika Syarikat, Tom Watson mengumpulkan 206 pukulan, satumengatasi pencabar terdekatnya.

Roddick tarik diri Kejuaraan Indianapolis
INDIANAPOLIS: Finalis Wimbledon, Andy Roddick menangguhkan hasrat untuk kembaliberaksi di gelanggang tenis buat kali kedua dalam masa tiga minggu,apabila menarik diri daripada Kejuaraan Indianapolis di mana dia adalahpilihan utama.

Contador takluk peringkat 15
VERBIER(Switzerland): Juara 2007 dari Sepanyol, Alberto Contador yang mewakilipasukan Astana mengambil alih jersi kuning pendahulu Tour de Franceselepas pemecahan solo hebat untuk memenangi peringkat ke-15 perlumbaandi banjaran Alps, malam tadi.

Rossi gah di GP Jerman
SACHSENRING(Jerman): Valentino Rossi mengekang rakan sepasukan Yamaha, JorgeLorenzo dalam saingan sengit di pusingan terakhir untuk menjuaraiMotoGP Grand Prix Jerman, semalam.


Bibiana tempah tiket Sukan Sea
WALAUPUNgagal memecahkan rekod sendiri dalam acara 25 meter sport pistol,Bibiana Ng Pei Chin tetap berpuashati kerana layak ke Sukan Sea LaosDisember nanti.

Najib tidak sangka kalah tipis
PERDANAMenteri Datuk Seri Najib Razak tidak menjangkakan Malaysia akan kalahtipis kepada Manchester United dalam bola sepak persahabatan JelajahAsia yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin.

Man City ikat Adebayor lima musim
MANCHESTER: Emmanuel Adebayor menjadi penyerang ketiga menyertai Manchester Cityselepas meninggalkan Arsenal untuk memantapkan lagi jentera penggempurpencabar Liga Perdana Inggeris itu
0 Komentar untuk "SUKAN : ISNIN 20 JULAI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI