AGAMA : ISNIN 20 JULAI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : ISNIN 20 JULAI 2009


Sukarelawan Al-Falah kini berdikari
ISLAM telah menggariskan bahawa tugas mengajak manusia membuat kebaikandan meninggalkan maksiat, adalah seruan dan saranan kepada setiapindividu Muslim.

Gambaran tentang malaikat
GAMBARANfizikal mengenai Malaikat Jibrail? Dikatakan malaikat itu mempunyaienam ratus sayap, yang luas dan lebar sayapnya itu mampu menjangkaudari kedudukan masyrik sehingga ke maghrib (Barat ke Timur) danmengenakan busana kebesaran rona putih laksana mutiara yang dilarutkandengan rupa yang elok dan menawan. Apabila bercakap mengenai kekuatan,Malaikat Jibrail mempunyai kekuatan yang sangat luar biasa dahsyat danpenuh mukjizat!

Israk Mikraj daulatkan ketuanan Rasulullah
SECARAumumnya faedah dan maksud terpenting yang dapat dipetik melaluiperistiwa Israk dan Mikraj itu adalah menzahirkan kekuasaan Allah yangmeliputi tiap-tiap sesuatu tanpa sebarang batasan.






Jakim didik pelapis pendakwah guna kaedah berhikmah
INGINKANkeputusan cepat, kadangkala terlalu ekstrem dan hendakkan namamenyebabkan gerakan dakwah tidak dapat berkembang dengan berkesan. Sukamenuding jari tanpa melakukan apa-apa juga satu ancaman kepada gerakandakwah.

Lima pengajaran utama peristiwa Israk Mikraj
KINIselepas 40 tahun angkasawan Niel Amrstrong bersama Apollo 11,menjejakkan kaki ke bulan, masih banyak lagi rahsia langit yang tidakdiketahui akal fikiran manusia. Malah akal tidak mampu untuk memikirkansesuatu kecuali berdasarkan apa yang dapat dicapai pancaindera.Justeru, wahyu dan pertolongan Allah SWT saja yang boleh merungkaisegala rahsia alam.
0 Komentar untuk "AGAMA : ISNIN 20 JULAI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI