JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 26 MEI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 26 MEI 2009

Rayuan ahli perniagaan ditolak
KUALA LUMPUR 25 Mei - Seorang ahli perniagaan kecewa apabila rayuannyaterhadap hukuman penjara dua tahun atas kesalahan menyamar sebagaipegawai polis ditolak oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Tipu peguam: 2 broker mengaku tidak salah
KUALALUMPUR 25 Mei - Dua broker kewangan mengaku tidak bersalah di MahkamahSesyen di sini hari ini atas tuduhan menipu seorang peguam menyebabkanmangsa menyerahkan wang berjumlah RM150,000 tahun lalu.

Dua lelaki tidak mengaku jual polisi insurans palsu
KUALALUMPUR 25 Mei - Dua lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen disini hari ini atas tuduhan menjual dan memiliki polisi insurans palsu,lima tahun lalu.

Penagih dadah insaf ayah meninggal
KUALALUMPUR 25 Mei - Seorang penagih dadah merayu di Mahkamah Majistret disini supaya hukumannya dipercepatkan kerana insaf setelah dimaklumkanbahawa bapanya meninggal dunia semasa ditahan di penjara.

Buruh menangis, ucap terima kasih
SHAHALAM 25 Mei - Seorang buruh yang seringkali dilihat bercakap dan ketawasendirian setiap kali hadir ke mahkamah, hari ini menangis dan enggankeluar dari kandang tertuduh hingga terpaksa dipujuk oleh dua anggotapolis yang bertugas.

Peguam saman Badan Peguam
KUALALUMPUR 25 Mei - Sebuah buku mengenai kes pembunuhan majikan olehseorang amah warga Indonesia yang ditulis oleh seorang peguam dikatakanmendapat sambutan hangat ketika diterbitkan tahun lalu.

Image
Warga emas cedera disamun
TUMPAT 25 Mei - Seorang wanita warga emas cedera ketika bergelut denganseorang pemuda yang cuba menyamun rantai leher di kedai runcit miliknyadi Kampung Tujoh dekat sini petang semalam.

Padah meragut berhampiran polis
SUNGAIPETANI 25 Mei - Tindakan berani seorang lelaki meragut beg mangsa tidakjauh daripada seorang anggota polis trafik akhirnya membawa padahapabila dia berjaya diberkas.

Bekas majikan terkejut amah ditemui mati
PULAUPINANG 25 Mei - Bekas majikan pembantu rumah rakyat Indonesia, Kartini,23, yang ditemui mati di sebuah rumah teres di Petaling Jaya, Sabtulalu dengan kesan lebam disyaki mangsa dera, terkejut dengan kejadianyang menimpa mangsa.

Remaja diculik berjaya bebaskan diri
KUALALUMPUR 25 Mei - Seorang remaja lelaki berjaya diselamatkan oleh polisselepas dikurung hampir 24 jam dan dibelasah tiga lelaki di RampaiCourt Setapak di sini pada Sabtu lalu.






Warga emas cedera dicekik, diheret 5 meter
TUMPAT:Seorang warga emas cedera dicekik dan diheret kira-kira lima meter olehseorang lelaki yang meragut rantai lehernya di sebuah kedai runcitdekat Sri Tujoh di sini.

Wanita warga emas dakwa dipukau rugi RM238,000
KUALALUMPUR: Seorang wanita warga emas kehilangan RM238,000 selepas dipukautiga wanita yang mendakwa wang itu diperlukan untuk mencuci roh jahatdalam badannya di di Taman Sri Taming, Cheras, Selasa lalu.

Ahli perniagaan diarah bela diri
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini semalam, mengetepikan keputusanMahkamah Se-syen yang membebaskan dan melepaskan seorang ahliperniagaan yang menghadapi tuduhan memiliki pistol dan peluru secaratidak sah, lima tahun lalu.

Polis trafik parah dirempuh
ALORSETAR: Seorang anggota polis trafik yang bertugas mengiringi MenteriBesar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak ke majlis perasmian KelabKedah Diraja di Lebuhraya Darulaman di sini, cedera parah selepasdirempuh sebuah kereta di depan pintu kelab itu, malam kelmarin.

Kastam tumpas cubaan seludup rokok RM1.1 juta
PELABUHANKLANG: Kastam Diraja Malaysia (KDRM) Selangor menumpaskan cubaanmenyeludup rokok putih dan rokok daun berjenama Beedies bernilai RM1.1juta dengan jumlah cukai keseluruhan sebanyak RM810,786 dalam duakejadian, Khamis lalu.

5 ditahan, kumpulan curi kereta tumpas
SHAHALAM: Berbekalkan kikir, ragum dan dua batang besi tirus, sekumpulanpencuri kereta melarikan 13 kenderaan termasuk lori untuk dijual semulasebagai kenderaan terpakai dan alat ganti.
1 Komentar untuk "JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 26 MEI 2009"

skrng byk kes ragut~

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI