HIBURAN : SELASA 26 MEI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : SELASA 26 MEI 2009

Image
Engku Aleesya pelengkap hidup Erra, Emran
SETAHUN lalu dia pernah keguguran. Kini, dia sudah boleh tersenyumgirang apabila hidupnya bersama suami tercinta dilengkapi permata hatiyang selamat dilahirkan di Hospital Pakar Damansara, Kuala Lumpur pada30 Mac lalu.

Image
Dari Batman ke Terminator
CHRISTIAN Bale sememangnya dikenali sebagai seorang pelakon yang cukupberdedikasi serta mempunyai prinsip yang tersendiri dalam dunia seni.

Image
Apabila mak yong bertemu Shakespeare
ADALAHsesuatu yang cukup mengagumkan apabila sebuah karya agung hasil karyaseorang penulis yang cukup dikenali di seluruh dunia diangkat dalambentuk seni yang jarang dilakukan sebelum ini.

Image
Adik Manja kembali
MASIHingatkah anda dengan filem komedi yang mengisahkan kenakalanpelajar-pelajar sekolah perempuan apabila didatangi seorang guru lelakimuda, Cikgu Azmi lakonan Dharma Harun Al-Rashid yang mendapat tentanganhebat daripada rakan setugasnya, Cikgu Bedah (Adibah Amin) dalam AdikManja ?

Image
One Nation Emcees tidak popular?
TAHUNlalu, pertandingan Gang Starz musim kedua (Gang Starz 2) menyaksikangelaran juara menjadi milik kumpulan One Nation Emcees.

Image
Tema yang sudah hilang panasnya
PADAtahun 2003 Dan Brown menghasilkan sebuah buku tentang komplot dankonspirasi yang melibatkan gereja Katholik. Buku yang berjudul The DaVinci Code kemudiannya menjadi dasar kepada sebuah filem yang diarahkanoleh Ron Howard pada tahun 2006.






Tidak terdaya menolak
KEMENANGAN penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza dalamAnugerah Industri Muzik 16 (AIM16) yang berlangsung di Dewan MerdekaPusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) 2 Mei lalu menimbulkan banyakcakap-cakap belakang pemerhati industri seni tanah air.

Image
Mak Yong bukan khurafat
WAJAH pemilik nama penuh Zamzu riah Zahari atau disapa sebagai Zam diluarnya nampak tenang sekali. Tiada sebarang kelainan apatah lagikeistimewaan andai ingin dibandingkan dengan raut muka wanita lain.

Kemenangan amat bermakna
Berjaya mengenepikan 11 pencabar yang lain, juara Pencarian LelakiKacak Bergaya 2009, Syed Khairul Syed Abdullah menganggap kemenangannyasebagai platform menyertai bidang peragaan.







Puas glamor
TUHANmungkin tidak memenuhi segala yang diimpikan manusia serentak. Namunsekelumit kelebihan kurniaan-Nya mampu mencambah serta membesar dansekiranya dipelihara akan membuka mata umum untuk melihat keistimewaanitu.

Semangat penuntut perfileman
MEREKAumpama cangkir kosong yang cuba mengisi ruang dalam industri perfilemantempatan. Berbekalkan minat serta ilmu yang digali sepanjang menuntutdi Fakulti Artistik dan Teknologi Kreatif, Universiti Teknologi Mara(UiTM), Shah Alam, mereka berpakat untuk berkongsi idea, lalu muncullahfilem cereka dengan judul 3 Budak Melayu.

Kongsi cinta, niaga
HUKUMalam menyatakan selepas hujan, pepohon kembali segar dan segarispelangi indah muncul menghiasi langit. Seandainya itu boleh dijadikanperumpamaan, itulah gambaran tepat terhadap kehidupan seorang anak senibernama Datuk Siti Nurhaliza.

Diskaun istimewa untuk anak Pahang
ANAKkelahiran Pahang berpeluang menikmati potongan harga tiket sebanyak 15peratus bagi menyaksikan konsert Untukmu Sudirman yang akan berlangsungdi Panggung Sari, Istana Budaya, Kuala Lumpur, 4 hingga 6 Jun ini.

Lagu Alleycats semai perpaduan
PENYANYIutama Alleycats, Datuk David Arumugam tidak menyangka lagu-lagu yangmereka nyanyikan selama ini bukan sekadar sedap didengar tetapi palingpenting rupa-rupanya dapat menyemai semangat kemasyarakatan danperpaduan oleh rakyat Malaysia.

Zikrullah Ustaz Dzulkarnain undang air mata
RAMAIyang menitiskan air mata tatkala mendengarkan nyanyian zikrullah ikonAstro Oasis yang mengacarakan program Kalam Suci ustaz DzulkarnainHamzah, 44 ketika berada di Tanah Cuci Makkah untuk mengejarkan haji.

Adik Manja kembali geletek hati
SEMEMANGNYAfilem Adik Manja yang diterbitkan Merdeka Film Productions mempunyaikedudukan istimewa dalam jiwa penggemar filem Melayu. Walaupun hampirtiga dekad berlalu, namun masih ramai peminat yang mengingati pelbagaibabak kelakar, yang dimuatkan dalam karya arahan Othman Hafsham itu.

Astro perkenal pakej Mustika
STESENsatelit Astro memperkenalkan pakej baru Mustika yang bakal memulakansiaran secara rasminya 1 Jun ini. Mustika memuatkan tiga saluran baruAstro Citra, Warna dan B4U.

Dengarnya...: Alahai Rozita Che Wan...
KALAUtidak menghadiri majlis keramaian Cik Normah bisanya lebih sukabersolek nipis. Kadang kala sekadar tempekkan bedak pun dah memadai.Cik Normah tak kuasa nak mekap tebal-tebal, memanglah cantik, tapimerimaskan. Lagipun Cik Normah bukannya selebriti, jadi tak perlulahbersolek tebal.

Dengarnya...: Apa kes Akhil, Waheeda?
TERKEJUTCik Normah pagi Ahad lalu sebaik membaca pengakuan isteri ustaz AkhilHayy mengenai hubungan suaminya itu dengan penyanyi Waheeda. Cik Normahrasa macam nak bertepuk tangan dengan keberanian isteri Akhil Hayymembuat pengakuan berani itu.

Dengarnya...: Tolonglah temankan Sepah di konti
CIKNormah nak ucapkan tahniah kepada kumpulan Sepah kerana diberi peluangmengendalikan slot pagi stesen radio nombor satu mana lagi kalau bukanEra FM. Baru beberapa bulan menjadi juara Raja Lawak musim ketiga,rezeki mereka nampaknya begitu murah sekali. Ketika mereka berada dalamRaja Lawak, Cik Normah akui memang suka dengan lawak mereka yangbersahaja dan mencuit hati itu.

Kisah konflik remaja dalam Greek di TV2
DRAMAberlatarkan persekitaran kolej sememangnya memiliki daya tarikantersendiri terutama di kalangan remaja yang sedang melalui fasakehidupan sama di luar sana.






Sedari saingan dunia seni
BIARPUN mula terbabit dalam dunia seni pada usia yang agak lewatnamun sedikitpun tidak menjadi halangan buat Airis Yasmin, 30, ataunama sebenarnya Yasmin Md Isa.

Azizah akan digantung
KONTROVERSI yang membabitkan dirinya suatu ketika dulu tidak pernahmelunturkan semangat pelakon, Azizah Mahzan. Memori hitam gambar'panas' bersama Zaefrul Nadzarine Nordin selain penampilan dengan imejseksi yang mendapat kritikan dalam drama bersiri Spa Q menjadikannyalebih berhati-hati.

Wana mahu balas jasa ibu
MENGURUSKAN wang tunai RM100,000 yang dimenangi selepas muncul juarapertandingan akhir program realiti, My Starz LG musim kedua di DewanMerdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Februari lalu, bukan mudahdan persoalan rumit bagi Noriezuana Syed Shafudin atau Wana, 23.

Tiada impak negatif
IBARAT cendawan tumbuh selepas hujan, kemunculan band indie (bebas)semakin mendapat sambutan peminat. Ini secara tidak langsung mewujudkanpersaingan sihat dalam persada seni tanah air.

Mak Mah terharu anak dah nikah
IBU mana tidak gembira melihat anak mengecapi saat bahagia.Begitulah dirasai pelakon veteran Ruminah Sidek (Mak Mah), 63, ibukepada pengarah dan pelakon, Adlin Aman Ramli, 38.

SOSEH SOSEH: Bintang RTM kurang tarikan
KEMUNCULAN pelbagai program realiti berbentuk nyanyian menerusistesen televisyen tempatan memang tidak disangkal lagi. Tidak dinafikanbanyak juga program realiti hanya bersandarkan keuntungan.

SOSEH SOSEH: Pelakon tak tahu hormat orang
ORANG kita, tidak kira Melayu, Cina dan India termasuklah masyarakatSabah dan Sarawak kaya dengan budi bahasa. Bukan sekali dua SS dengarorang luar khususnya pelancong asing tertarik dengan budaya orang kita.Ke mana saja mereka pergi sesiapa saja boleh membantu jika memerlukanpertolongan.

Respirasi Muzik: Tampil konsep pop bubblegum
BERBEZA dengan album sebelum ini iaitu Lebih Baik, Happy 'buahtangan' terbaru daripada penyanyi yang bakatnya dikesan menerusipertandingan Asia Bagus (1993), Amy Mastura Suhaimi (Amy) hanyamengambil masa dua tahun untuk disudahkan.

Respirasi Muzik: Susunan muzik elemen rock agak kurang sesuai
NAMA Rio Febrian mula dikenali di sini apabila dia menghasilkan laguduet dengan Erra Fazira dalam Nada Kasih pada 2000 dan Jaclyn Victor,Ceritera Cinta (2007).

Respirasi Muzik: Fearless mirip album Lauryn Hill, Alicia Keys
ALBUM Fearless dihasilkan penyanyi muda berusia 22 tahun, JazmineSullivan dianggap antara yang terbaik pernah dihasilkan tahun lalu.

Berpeluh pertama kali jumpa
"SEBAGAI artis bohonglah jika saya tidak mempunyai ramai kenalanwanita. Malah, saya berkawan dengan bermacam orang tetapi hakikatnya,mereka ini hanya kawan biasa.

Hollywood: Timberlake pilihan Hollywood
KETIKA kisah cintanya bersama aktres jelita Hollywood Jessica Biel,26, hangat diperkatakan orang, penyanyi, komposer dan penerbit albumyang pernah bekerjasama dengan nama besar seperti Madonna, JustinTimberlake tetap memberi fokus pada kerjaya nyanyiannya.

Anak seni serba boleh
BERBEKALKAN enam trofi Anugerah Akademi dalam genggaman, namabintang pop ternama Amerika Syarikat, Justin Timberlake memang tidakperlu diperkenalkan lagi.
0 Komentar untuk "HIBURAN : SELASA 26 MEI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI