GLOBAL : AHAD 09 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

GLOBAL : AHAD 09 OGOS 2009


Ancaman terus wujud
JAKARTA 8 Ogos - Ancaman keganasan masih wujud walaupun pengganas,Noordin Mat Top mati ditembak dalam serbuan polis di Temanggung, JawaTengah hari ini.

Dalang kepada kematian 250 nyawa
JAKARTA 8 Ogos - Noordin Mat Top, komander serantau untuk al-Qaeda yanggagal diberkas bertahun-tahun lamanya sehinggalah dilaporkan ditembakmati dalam satu serbuan hari ini, telah dikaitkan dengan siripengeboman yang meragut 250 nyawa di Indonesia.

Mayat 'Noordin' diuji DNA
Yogyakarta 8 Ogos - Mayat yang disyaki sebagai pengganas palingdikehendaki, Noordin Mat Top yang dibunuh pasukan keselamatan di JawaTengah, diterbangkan ke Jakarta untuk ujian DNA menerusi lapanganterbang Adisutjipto di sini tengah hari ini.


Perkauman hantui kepimpinan Obama
MASIH terngiang-ngiang lagi akan kemeriahan dan keghairahan parapenyokong Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama ketika duniamenyaksikan peristiwa beliau mengangkat sumpah Presiden pada 20 Januarilepas. Upacara mengangkat sumpah oleh Obama itu sebenarnya turutmemartabatkan kedudukan warga Afrika-Amerika memandangkan buat kalipertama Presiden AS adalah dari keturunan kulit hitam.


Putin jadi Indiana Jones
Dalamsekelip mata, daripada seorang lelaki tegap yang memegang tampuk kuasaRusia menyusupi watak Dr. Indiana Jones dalam filem Raiders of the LostArk (1981) arahan Steven Spielberg. Dr. Indiana Jones lakonan HarrisonFord tampak jelas pada lelaki paling berkuasa di Rusia, Vladimir Putinsemasa bercuti di Siberia minggu lalu.


Bertemu pencipta Bengawan Solo
KETIKAmerancang perjalanan ke Solo, Jawa Tengah saya tidak pernah terfikirtentang lagu Bengawan Solo . Apatah lagi saya bukan peminat muzikkeroncong.

Isteri tua bakar isteri muda
JAKARTA - Seorang wanita berusia 26 tahun yang menjadi isteri mudaterpaksa menderita akibat melecur di seluruh badan setelah dia diserangdan dibakar oleh isteri tua.







Noordin sempat minta tolong
TEMANGGUNG:Suspek pengganas warga Malaysia, Noordin Mohd Top sempat menjeritmeminta tolong ketika rumah tempat persembunyiannya di sebuah kampungdi Jawa Tengah dihujani peluru yang ditembak skuad elit antipengganaspolis Indonesia.

Keganasan di Indonesia belum berakhir
JAKARTA:Kematian suspek pengganas paling dikehendaki di Asia Noordin Mohd Top,jika benar berlaku, tidak bererti keganasan di Indonesia sudahberakhir. Banyak kemungkinan keganasan di Indonesia akan berlaku lagipada masa depan.

Suspek ketuai kumpulan serpihan JI
JAKARTA:Suspek pengganas warga Malaysia, Noordin Mohd Top mengetuai rangkaianserantau kumpulan serpihan Jemaah Islamiah (JI). Serangan bom ke atasdua hotel mewah di Jakarta bulan lalu, di mana tujuh orang terbunuh,adalah kaitan terbaru Noordin dan kumpulannya.

'Mehsud tidak mati'
ISLAMABAD:Seorang pembantu Baitullah Mehsud semalam mendakwa ketua TalibanPakistan itu tidak mati dalam serangan peluru berpandu AgensiPenyiasatan Pusat Amerika Syarikat (CIA), bercanggah dengan kenyataanseorang lagi pembantunya sehari sebelumnya yang mengesahkankematiannya.

1,000 bantah junta Yangon
TOKYO: Lebih 1,000 rakyat Myanmar dan penyokong mereka di Jepun beraraksemalam pada ulang tahun ke-21 penentangan berdarah yang gagal terhadapjunta yang memerintah.
0 Komentar untuk "GLOBAL : AHAD 09 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI