HIBURAN : KHAMIS 28 MEI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : KHAMIS 28 MEI 2009

Image
Nash dari rock ke dangdut
KISAH cinta tiga segi bukanlah sesuatu yang baru dalam kehidupanmanusia. Malah ia seakan lumrah zaman sekarang kerana mereka rasa mampuuntuk meletakkan seorang lagi insan ke dalam hati mereka.

Image
Upin & Ipin terap nilai 1 Malaysia
KARAKTER animasi kembar Upin dan Ipin yang menjadi kegilaan ramai bukansahaja kanak-kanak malahan golongan dewasa ternyata berjaya mencetussatu lagi revolusi baru terhadap seni hiburan tempatan.

Image
Chaq nafi klon Ajai
PROGRAMrealiti televisyen (TV), Mentor merupakan antara pertandingan nyanyiantempatan yang bertujuan mencungkil bakat-bakat baru dengan gaya suaradan persembahan tersendiri.

Image
Modal, ilmu terbit filem bermutu
TIDAKdinafikan, untuk menghasilkan sesebuah filem yang berkualiti dan mampumenghiburkan para penonton, kalangan pembikinnya mestilah mempunyaiilmu serta kepakaran dalam bidang tersebut.

Image
Norman, Memey nafi kahwin Jun ini
KUALALUMPUR 27 Mei – Pelakon Norman Hakim hari ini menafikan spekulasi akanmelangsungkan pernikahan dengan Memey Suhaiza pada 6 Jun ini.





Kontrak Esther mengelirukan
KETIKA juara One In A Million 3 ( OIAM 3 ), Tomok atau Shah InderawanIsmail sibuk dengan perjalanan seninya di bawah kendalian syarikatpengurusan Monkeybone, lain pula yang berlaku kepada finalis yang jugamerupakan naib juara program realiti tv itu, Esther atau namasebenarnya Elizabeth Applunius Chin.

Image
Tidak kisah babak dipotong
Walaupunsudah bergelar pelakon terkenal Hong Kong dan mencipta nama diHollywood, Maggie Cheung sentiasa mengamalkan sikap profesional dalamperihal yang melibatkan kerjaya seninya. Tidak wujud sebarang istilahdiva atau perasan bagus dalam hidupnya.

Image
Syarat utama Charlene Choi
Bertuahnyaaktres dan penyanyi popular Hong Kong, Charlene Choi apabila dia dapatdigandingkan dengan teman lelakinya, Ronald Cheng dalam sebuah filembaru, Happy Family 2010. Filem itu akan memulakan penggambaran tidaklama lagi.





Romantiknya Mawi
SIAPAkata Mawi tak pandai nak romantis? Cuma barangkali sejakmemperisterikan Nor Asikin atau Ekin lima bulan lalu, dia malu untukmenunjukkan lagak romantisnya di depan khalayak mahupun peminat apatahlagi untuk bergambar untuk media massa.

Hatta kembali bersama Aman
SELEPASmengarahkan Mat Som pada 1990 dan Wayang pada tahun lalu, profesor yangjuga Dekan Fakulti Teknologi Kreatif dan Artistik, Universiti TeknologiMara (UiTM), Profesor Dr Hatta Azad Khan, kembali ke kerusi sutradaramengarahkan filem ketiganya bermula 28 Mei, berjudul Aman.

Belum ada magis
SELEPASdua kali menunjukkan keupayaan masing-masing, rata-rata protegedaripada kumpulan A rancangan Mentor musim ketiga belum menemuisentuhan berbisa untuk membuatkan peminat terpesona dengan persembahanmereka.

Yang ternama, popular
PERSAHABATANyang terjalin antara mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamaddengan pemilik butik pakaian terkenal Lord’s Tailor, Robert Loh sejak20 tahun lalu menjadi rahsia mereka sekian lama sehinggalah pada majlisresepsi puteri kesayangannya, Olivia Loh, apabila beliau hadirmemeriahkan majlis berkenaan.

Epilog: Sesudah 36 tahun pemergian P Ramlee
ESOKgenap 36 tahun Seniman Agung, Tan Sri P Ramlee meninggal dunia.Menyentuh mengenai jasa, sumbangan dan khazanah seni yang ditinggalkanAllahyarham, ia tidak pernah jemu diperkatakan dan saban tahunmenjelang ulang tahun pemergiannya kita akan berasa kehebatannyaberkarya dalam filem dan muzik nyata tiada tolok bandingnya.

Gelagat Ayma gamatkan Tom Tom Bak
PROGRAMkanak-kanak yang juga menjadi pilihan keluarga, Anmum Essential Tom TomBak bakal meneruskan musim keempatnya bermula 31 Mei ini di saluran 611di Astro.

Apa sudah jadi dengan Fasha?
SUDAHagak lama tiada berita mengenai perkembangan aktres Fasha Sandha yangsatu waktu dulu sentiasa menjadi buruan media gara-gara cerita sensasiberkaitan kisah peribadinya berbanding dengan kerjayanya sebagaipelakon.

Album baru...
AKUBertahan menterjemahkan laluan luar biasa penyanyi bertubuh sasakelahiran Indonesia dalam bidang seni suara. Melahirkan tiga albumserta melakukan pelbagai eksperimen dalam berkarya, Rio Febrianternyata masih bertahan untuk menempuh arus dunia hiburan yang sukardijangka.

Jauh hati tak diundang ke Sarawak
MUNGKINtidak ramai mengenali pelakon veteran Salmah Ibrahim. Barangkali keranapelakon yang memulakan karier dalam bidang lakonan pada awal era 50-anitu tidak sepopular Latifah Omar mahupun Saadiah.

Dengarnya... Duit lesap, kerja tak buat
KASIHANsungguh Cik Normah dengar kisah seorang penyanyi jelita berkulit gebuyang seorang ini. Dia baru saja muncul dengan album baru tapi sayang'orang harapan' yang diharap-harapkan tidak melunaskan tanggungjawabseperti sepatutnya. Bayangkan duit sudah diberi untuk melakukan promosiawal menghebahkan kehadiran album itu, tapi kerja 'ado' dibuatnya.

Dengarnya... Estranged bagaikan syok sendiri?
TEMANCik Normah, Lara Kirana Manja ada menghubungi baru-baru ini. Macambiasa, kalau tiada cerita yang nak dikongsi memang jarang Lara hubungiCik Normah. Okeylah, setidak-tidak Cik Normah masih ada cerita yang nakdikongsi dengan peminat setia ruangan ini.

Dengarnya... Nik Aida naik pelamin 5 Jun
TAHNIAHCik Normah ucapkan dekat penyampai radio KLFM, Nik Aidawati Nik Yusoff(Nik Aida) yang bakal melangsungkan hari bahagia dengan pemuda bernamaZuhari Mohamed pada 5 Jun ini.

Info TV: Dua filem animasi popular di TV2 sempena cuti sekolah
KEPADApengikut setia filem animasi, pastinya masih segar di ingatan andagelagat dan aksi mencuit hati dan menghiburkan watak pelbagai spesishaiwan yang cuba ditampilkan menerusi dua filem animasi popular,Madagascar dan Ice Age Meltdown yang pernah menguasai pawagam tanah airsekitar tahun lalu






Kristine tumpu kerjaya
WAJAH lembut dengan mata bercahaya, ditambah pula seulas bibir nipismenguntum senyum manis semenangnya Kristine Hermosa, 25, dilahirkansebagai insan bertuah.

Sedia tukar judul filem
SELAKU penerbit filem Remp-it Nan Sempit, Ketua Pegawai Eksekutif,Metrowealth International Group (MIG), David Teo mengakui dia tidakberhadapan dengan masalah besar untuk menukar judul filemnya itu kepadaSamseng Jalanan sekiranya menerima arahan rasmi daripada pihak berkuasadi negara ini.

Album impian Sharifah Aini
MUNGKIN tidak banyak publisiti mengenai Biduanita Negara, DatukSharifah Aini Syed Jaafar dipaparkan di akhbar mahupun majalah, sejakkebelakangan ini.

Fiq tetap pilih rock
VOKAL lantang milik penyanyi Fiq atau nama sebenarnya Mohd FirdauzAbdul Halim, 27, ternyata satu kelebihan untuknya menyampaikan lagupelbagai rentak.

Ahmad Idham angkat kisah fantasi
IMPIAN Iskandar dan Zati untuk berkahwin menjadi kenyataan apabilakeluarga Iskandar menghantar rombongan meminang Zati. Iskandar yangsegak dengan pakaian tradisi dari kerajaan diraja Maisulu di Sulu turuthadir pada majlis itu yang diadakan di rumah keluarga Zati.

Borak Lokasi: Kamal suka watak mawas
BERBEZA dengan pengalaman lakonan yang pernah ditimba sebelum ini,pelakon baru, Kamal Adli menyifatkan pengalaman membintangi drama inimemberi cabaran pada watak yang dibawa.

Borak Lokasi: Khalid pastikan penggambaran sempurna
DI lokasi penggambaran, Ahmad Khalid Ahmad Nadzri atau Khalid seringberdampingan dengan jadual dan skrip. Bertindak sebagai penolongpengarah, dia akui cabaran yang dipikul besar dalam menjayakan sesebuahprojek sama ada drama mahupun filem.

Borak Lokasi: Harry mahu hasil puaskan hati semua
DALAM memberi tarikan pada drama ini, pereka kostum atau wardrobeiaitu Harry Frankie Albert Hills berusaha mencipta kostum baru yangmenampakkan watak mawas menjadi realiti pada plot cerita. Berpengalamanlebih lima tahun dalam bidang ini, dia mencari beberapa barang sepertikain getah, rambut palsu dan sarung tangan untuk dijadikan kostum watakini.

'Tersepit dengan keadaan'
PROGRAM realiti mencari pelapis pelakon, Pilih Kasih terbitanproduksi milik Rosyam Nor, Suhan Movies & Trading Sdn Bhd dikatakanmengamalkan berat sebelah apabila membatalkan uji bakat di Sarawak padasaat-saat akhir.

Soseh Soseh: Pakaian dalam pun ke dobi?
PEMBENTUKAN imej penting bagi seseorang yang membabitkan diri dalampentas hiburan. Ini kerana, bukan saja imej penampilan diri diambilkira malah sikap mereka turut menjadi perhatian ramai.

Soseh Soseh: Band tambah lagu artis lain jadi korban
SUATU ketika dulu, konsert artis tidak banyak. Hanya beberapa artisyang mendapat penaja yakin mengadakan konsert. Namun, senario pada masakini berbeza apabila SS lihat konsert dan persembahan pentas kerapdiadakan.

Finas bantu artis sakit
USAHA Kementerian Penerangan, Komunikasi & Kebudayaan menerusiPerbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) untuk membantu golonganartis yang ditimpa masalah seperti kesihatan dan kemalangan, sentiasaberterusan pada setiap tahun.

Pakej lebih menarik
KEKUATAN sesebuah organisasi bukan saja terletak kepada pengurusanyang cekap, malah ia turut meliputi aspek keuntungan yang menjaditonggak utama kesinambungan kejayaan.

Suria tarik pendengar
MUZIK Terbaik Tanpa Henti. Itulah tagline baru stesen radio yangsemakin meningkat naik, SuriaFM menggantikan tagline lama, Hidup PastiRancak.
0 Komentar untuk "HIBURAN : KHAMIS 28 MEI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI