PAS tetap istiqamah - Presiden PAS - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

PAS tetap istiqamah - Presiden PAS



BATU PAHAT, 20 Sept - YB Dato' Presiden PAS berpesan agar para perwakilan agar tetap bertaqwa walau dalam apa keadaan sekalipun. Mati dalam Islam, bukan mati bersama pemimpin-pemimpin.

"Semua perwakilan nyatakan bahawa semua akan berdiri di belakang Presiden, tidak ada yang akan berdiri di hadapan, cuma bimbang, bila berpaling ke belakang, semua orang dah hilang" ujarnya disambut dengan gelak ketawa oleh para Perwakilan.

Tarbiyyah atau pembelajaran adalah proses yang panjang. Kemelut yang berlaku adalah proses tarbiyyah yang semesti dilalui oleh semua yang berada dalam perjuangan.

"Perjuangan kita ada perhitungan dosa dan pahala, bukan mencari keredhaan manusia. PAS tidak mencari keredhaan manusia. PAS jelas apa yang diperjuangkan" tegas Hadi

Beliau jugamenyeru agar Perwakilan tidak membuat penilaian atas sesuatu isu dengan penilaian akal semata-mta.

Dalam dunia demokrasi, MSU tidak mempunyai kuasa mutlak dan boleh membuat keputusan dalam hal-hal berkait hukum-hukum syarak.

Hj Hadi dalam ucapan penggulungan menegaskan bahawa sekali lagi kepentingan bermesyuarat dan bila buat keputusan, hendaklah kita bertawakkal kepada Allah SWT.

Beliau juga menyeru agar Perwakilan tidak hanya menggunakan akal dan logik semata-mata, dan janganlah sampai akal mengatasi hukum syariat. Perbezaan pandangan juga atas Islam bukan parti berbeza.

muktamar.pas.org.my
 
0 Komentar untuk "PAS tetap istiqamah - Presiden PAS"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI