RENCANA : ISNIN 17 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

RENCANA : ISNIN 17 OGOS 2009

Pertaruhan demokrasi bermula
HARI ini bertempat di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) BukitMertajam berlangsung penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil N11 DewanUndangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Pulau Pinang.

China terajui kebangkitan
DALAMtemu bual ringkas dengan CNN baru-baru ini Perdana Menteri, Datuk SeriNajib Tun Razak yakin Asia akan mengambilalih sebagai kuasa ekonomidaripada Eropah dan Amerika Syarikat (AS).

Dakwa puak hina Islam, jangan biar cacing naik ke mata
ISUpenghinaan terhadap agama Islam masih belum ada tanda-tanda berakhir.Kenyataan oleh orang kuat DAP di Pulau Pinang, Jeff Ooi bukannyapermulaan kepada episod penghinaan tersebut. Malah ia juga pasti bukansatu pengakhiran.

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT
AWANGterkejut dengan kenyataan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)yang bercadang menggantung sementara siasatan melibatkan ahli-ahlipolitik.

Di mana penanda aras Melayu pasca merdeka?
DALAMkita menanti detik ulang tahun kemerdekaan negara, ada baiknya kitarenung sejenak di manakah penanda aras Melayu dalam konteks erasemangat 1Malaysia.

Era baru Fatah ke arah Palestin merdeka
MEMANGbenar seperti yang ditekankan oleh Setiausaha Negara Amerika Syarikat(AS), Hillary Rodham Clinton bahawa penyelesaian kemelut Palestin tidakboleh diletakkan di bahu AS atau Israel semata-mata.

Sosiobudaya dalam filem
BANYAKpengkaji dan sarjana filem percaya bahawa karya filem adalah refleksidaripada proses sosialisasi yang berlaku dalam masyarakat. Filemmenjadi cermin untuk melihat wajah dan jiwa masyarakat yang menaungifilem berkenaan.

Wabak H1N1, bonus masuk 22 Ogos, pilihan raya kecil 25 Ogos
HARI ini bermulalah secara rasmi kempen Pilihan Raya Kecil DewanUndangan Negeri (DUN) Permatang Pasir. Inilah pilihan raya kecil (PRK)ketiga di kawasan Parlimen Permatang Pauh selepas Pilihan Raya Umum Mac2008.






Semangat Ramadan di Permatang Pasir
SAMAada pertandingan satu lawan satu, tiga atau empat penjuru, pilihan rayakecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, yang penamaancalonnya diadakan hari ini, saingan sebenar adalah antara calon BarisanNasional (BN) khususnya Umno dengan Pas.

Minda Pengarang: Penyokong parti mesti patuhi undang-undang, elak provokasi
SEJAKkebelakangan ini, perhimpunan haram dan suasana sepanjang mana-manapilihan raya kecil, amat membimbangkan dari segi keselamatan awam dankesejahteraan hidup rakyat.

Cakap-cakap
ADAahli-ahli politik yang gembira apabila Pengarah Siasatan SuruhanjayaPencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Shukri Abdull berkata pihaknyaakan memberhentikan siasatan serta-merta terhadap semua kes membabitkanahli politik.

Sandiwara politik perbalahan DAP, Pas
PERTELINGKAHANPas-DAP satu sandiwara menjelang pilihan raya kecil Permatang Pasir?Jika tekaan ini benar, permainan politik Pas amat bijak dan bagaikan�sesumpah� - boleh bertukar pendirian mengikut krisis semasa.

Kecemerlangan UKM di ambang 40 tahun penubuhan
SABTUlalu, tradisi lambang kegemilangan universiti diteruskan denganberlangsungnya Majlis Konvokesyen Ke-37 dan majlis ini berterusansehingga Rabu ini.






Hidup bujang ketika 14 tahun
SUATU masa dahulu, ada seorang remaja lelaki yang tinggal bersendiriandi sebuah pangsapuri tiga bilik di Tanjung Bungah, Pulau Pinang. Ketikaitu, dia baru berumur 14 tahun.


Suntik semangat penganggur

MOLLYFAHEY, 26, mempunyai ijazah dalam bidang fizik dan ijazah sarjanakejuruteraan mekanikal. Tetapi dia tidak mempunyai sebarang pekerjaansejak Januari lalu.
0 Komentar untuk "RENCANA : ISNIN 17 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI