HIBURAN : AHAD 24 MEI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : AHAD 24 MEI 2009


Zarina sudah berpunya
Ketika mengadakan sesi fotografi dengan Pancaindera Selasa lalu,Zarina, bekas pelajar Akademi Fantasia musim kedua (AF2) ini sesekalitersenyum manja apabila diusik. Sambil disolek oleh juru mekapselebriti terkenal Zulfazli Suhadi, bagaikan ada sesuatu yangmenggembirakan jiwa dan raga di hati wanita berusia 25 tahun ini.

Saya tak lari
Apa krisis sebenarnya antara Sunday To Sunday dan Harian Inovatif Sdn. Bhd.?

Kos hanya RM1.1 juta
Sudah bertentang mata ke belum dengan Eddie Pak?


Akhirnya Diana – Zamarul kahwin juga
ADA yang bercinta sekian lama, tapi tidak bersatu. Hanya cinta yangsuci dan ikhlas sahaja membawa bahagia. Cinta yang dijalin selama iniakhirnya membawa dua hati ke jenjang pelamin.

Kembara seni Jamal Abdillah
RAJA Pop kita akan menghibur lagi di Panggung Sari, Istana Budaya.Wanda pernah menyaksikan persembahan Jamal Abdillah di pentas yang samadua tahun lalu.

Makyung naskhah Shakespeare di KLPAC
pakah yang akan berlaku apabila karya Shakespeare dipentaskan dalam bentuk teater tradisi makyung?

Syanie terpaksa potong perut
Pelakon Syanie terpaksa menjalani pembedahan gara-gara berat badan diasekarang ni dah berlebihan. Niezam tanya Syanie berapa berat diasekarang tapi Syanie terpaksa rahsia kerana dia berasa rendah dirikalau orang tahu beratnya yang semakin menjadi-jadi tu.

S. Shamsudin semakin uzur
Pelakon veteran S. Shamsudin atau gemar dipanggil Pak Sudin yangsekarang ni menetap di Singapura semakin uzur. Masa wartawan SyedMussaddad telefon nak bertanya kisahnya mengenai allahyarham Tan Sri P.Ramlee, kata Pak Sudin dia dah tak boleh nak ingat lagi kisah-kisahnyaitu.

Hairul nak terjun bangunan
Pelakonbaru Hairul Azreen Idris,21, yang sedang melonjak namanya selepasmuncul dalam drama Ponti Anak Remaja ada macam-macam cerita pelik.

Sam tidak buru kontroversi
Kecoh seketika atmosfera tanah air apabila pelbagai kisah buruk mat rempit yang dipaparkan di muka depan kebanyakan akhbar.

Sasha hamil enam bulan
DAHlama Joyah tak dengar berita bekas anggota kumpulan Elite yang berdarahcampuran Inggeris-Melayu, Sasha Saidin. Maklumlah sejak dia mendirikanrumah tangga dengan Salyo dari Indonesia, Sasha asyik berulang alikJakarta-Kuala Lumpur.

Tahniah Suria Fm!
NAMPAKNYAstesen radio Suria Fm sudah mula menunjukkan taringnya. Dalam satukajian yang dilakukan, peningkatan pendengarnya ketara.

P.Ramlee tiada di mata, tidak dilupa
Karyaseni adalah satu daripada kerja Tuhan, oleh itu buatlah bersungguh-sungguh dengan penuh kejujuran,” itu antara bait kata-kata yang pernahkeluar daripada mulut Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.Siapa yang tidak mengenali P. Ramlee? Walaupun sudah meninggalkan kita,karya-karya yang dihasilkannya sering disiarkan di radio mahupun dikaca televisyen.

Jennifer Aniston terseksi Hollywood
BEKAS pelakon drama Friends, Jennifer Aniston menjadi pilihan pembacamajalah Details yang menobatkannya sebagai artis wanita paling seksi diHollywood.

Sarah Jessica Parker mahu penjaga bayi
PELAKON Sex and the City , Sarah Jessica Parker merancang untuk mencariwanita yang paling layak untuk menjaga anak kembar yang bakaldilahirkan nanti.

Aishwarya tak sebulu dengan Sonam?
DUA-dua sama cantik kalau dapat digandingkan bersama antara AishwaryaRai dan Sonam Kapoor. Mereka juga duta L'Oreal yang menjadi wakilagensi itu untuk ke Festival Filem Cannes di Perancis.

Akshay ditahan tunjuk aksi lucah
SETELAH seharian disoal siasat pihak polis, bintang filem Akshay Kumardibebaskan dengan jaminan atas tuduhan berkelakuan kurang sopan ditempat awam pada Minggu Fesyen India Lakme (LIFW).

Zhang Yimou terima ijazah
PENGARAHfilem China, Zhang Yimou yang menjadi perancang majlis pembukaan danpenutupan Sukan Olimpik Beijing dianugerahkan ijazah kehormat olehUniversiti Boston baru-baru ini.

Diana Nasution kena kanser payu dara
Lagu Benci Tapi Rindu nyanyian Diana Nasution sekitar tahun 70-anbegitu menyentuh hati. Kini penyanyi bersuara merdu itu sedangmenjalani detik-detik mencemaskan dalam hidupnya. Disahkan mengidapkanser payu dara tahap tiga oleh doktor menjadikan Diana pasrahmenjalani hidup.

Angelina Sondakh baru nikah sudah hamil
Angelina Sondakh dan Adjie Massaid baru sahaja melangsungkan pernikahanpada 29 April lalu tapi dikhabarkan Angelina sudah hamil 12 minggu. Apayang sebenarnya berlaku?

Nabil hargailah peminat
SAYAmerupakan peminat Nabil sejak program Raja Lawak Astro musim kedualagi. Sejak menangi Raja Lawak musim kedua, rezeki Nabil semakinbertambah. Hampir setiap stesen televisyen ada muka Nabil. TernyataNabil sangat sibuk sehinggakan e-mel, myspace dan facebook Nabil takaktif dan peminat tak dapat berkomunikasi dengannya walaupun Nabilsentiasa bawa laptop ke mana dia pergi.

Kenapa berat Ebi bertambah?
EbiKornelis Yaimal atau Ebi bekas seorang atlet sebelum mencuba nasibdalam bidang seni. Apabila berjaya sebagai penyanyi beliau meninggalkansukan olahraga. Naib juara Akademi Fantasia musim ke 5 (AF5) itu jugaantara penyanyi yang memiliki susuk badan yang menarik pada awalkemunculannya. Maklumlah pada masa itu masih aktif berlatih olahraga.

Impian Hanafiah di bidang lakonan
Kataorang, kalau hendak seribu daya dan kalau tak hendak seribu dalih.Ungkapan itu menggambarkan seseorang yang mahu mendapat sesuatu akanberusaha segigihnya untuk mencapainya.

Mas Anizan Selepas kehilangan
Lokasi HOTEL CONCORDE KUALA LUMPUR









Bosan berlakon jahat
SAYA terpanggil untuk mengadakan sesi fotografi dengan wanita putihgebu ini setelah menyaksikan pratonton drama 2 Marhalah yang bakaldisiarkan di saluran Astro Oasis.


Manis kelat bergelar ibu
SELEPAS 44 hari melahirkan puteri sulungnya, Engku Aleesya Engku Emran,akhirnya Erra Fazira menunaikan janji untuk mempertontonkan permatahatinya itu secara rasmi kepada khalayak.


Lelaki bionik benci peragut
NAMANYA masih baru dalam dunia hiburan tempatan. Namun wajahnya kinibanyak terpampang di dada akhbar dan majalah juga skrin televisyen.


Bayaran band indie cuma RM50?
KEMUNCULANband indie sekarang sudah dianggap satu fenomena. Kumpulan Meet UncleHussain misalnya bahkan telah menjuarai Anugerah Juara Lagu ke-23baru-baru ini menerusi Lagu Untukmu.


Hall kahwini adik kandung
PADAmulanya bakat Michael C. Hall dicurahkan di pentas teater hinggalah diadikesan oleh Sam Mendes, sutradara popular dan merupakan pengarah filemAmerican Beauty, Jarhead dan Revolutionary Road.


Era Fotograf
"KUMPULAN Fotograf tidak tenggelam. Malah kami masih menunggu Ringgodilepaskan untuk meneruskan pembikinan album yang seterusnya. Harapankami ialah untuk mengabadikan nama Fotograf sampai bila-bila."


Kad kahwin Nana
TEMAN Diva nak ucapkan terima kasih buat Nana yang sudi menjemputnya ke majlis perkahwinannya, 6 Jun ini.


Mesra Intan dan Kamal
INI lagi kisah pasangan yang khabarnya baru memasuki alam percintaan tetapi menafikannya.

Lalat pun nak 'baca' berita
SELALUNYA kalau tidak keluar bersosial, Diva duduk saja di rumah padawaktu malam. Sempatlah juga menonton siaran berita waktu perdana disalah satu stesen kegemaran Diva.

Pelakon kaki pukul?
TAK faham Diva dengan lelaki samseng dan suka mengugut-ugut kaum hawa.Sepatutnya golongan adam menjadi pembimbing dan membantu kalakesusahan. Ini lain pula ceritanya.

Bekas suami artis kahwin baru
BERITAperceraian seorang pelakon ini jadi kecoh apabila masing-masing mahumenegakkan kebenaran. Malah media dijadikan tempat untuk pasangan itumenyerang antara satu sama lain.







Permata Erra
SEBULAN pertama cukup menguji Erra Fazira. Engku Aleesya Engku Emranbanyak meragam. Pernah satu pagi, tangisnya berlarutan sehingga limajam. Pelbagai cara dilakukan, tetapi Aleesya tetap begitu. Berhentisekejap, kemudian bersambung semula.

Zahiril diperhati
KETIKA diajak berbicara soal bakat, Zahiril Adzim cukup senangsekali. Berlatarkan pengalaman dan ilmu yang dikutip ketika bergelarpelajar Seni Teater, Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan(Aswara), gaya seninya menampakkan kematangan.

Getar Bob, Sarah
UMUM mengetahui dua penyanyi muda bersuara hebat bakal membawacabaran negara ke World Championship Of Performing Arts (WCOPA) di LosAngeles (LA), Amerika Syarikat, dari 11 hingga 19 Julai depan. Tahunlalu Malaysia berjaya membawa pulang 27 pingat emas, sembilan perak dandua gangsa.

Borak Paknil: Wajah iklan kita
ASSALAMUALAIKUM! Minggu ini Paknil nak bawa pembaca ke dalam kenangan silam Paknil ketika mula-mula mengenali dunia glamor.

AF7 dewasakan Akim
BIARPUN di tangga ketiga, Afiq Hakim Ahmad akui melalui transformasitersendiri dalam hidupnya. Akademi Fantasia (AF) 7 mematangkan dirinyawalaupun sedar, ia sebenarnya adalah langkah awal sebelum berlaripantas di pentas seni.

BERBUNGA rasanya hati ketika menonton gelagat dua budak kecilmenerusi cerita animasi pendek, Upin & Ipin musim pertama yangditayangkan menerusi TV9, tidak lama dulu. Malah, siapa yang tidakterhibur melihat gelagat melucukan karektor kanak-kanak berkenaan.

Celebrity Fitness latih ratu cantik
SELEPAS puas mencari di setiap pelusuk negara, 18 peserta akhirnyatersenarai sebagai finalis Ratu Cantik Malaysia/ Dunia untuk tahun ini.

Protege Julfekar
KERJA gila? Pasti itu yang terlintas pada fikiran sesiapa saja,khususnya mereka yang terbabit di dalam industri muzik tanah air, jikamelihat pelan perancangan yang dilakukan komposer dan penulis lirik,Julfekar Ahmad.

Gayah Gebu: Tak pernah belajar
SATU demi satu gambar tersebar. Boleh dikatakan setiap minggu adasaja gambar artis atau selebriti kita dalam keadaan tidak senonoh.

CAK: Lagi artis bercerai?
RUMAH tangga bagaikan sebuah kapal yang perlukan nakhoda untukmengemudinya. Namun jika tersalah haluan dan cara, ia mampu karam dilautan dalam. Mahligai yang dibina atas rasa cinta dua insan bisaruntuh jika tiada rasa percaya dan berlaku pengkhianatan.

CAK: Teman mesra Yusry
KETIKA teman CAK lepak bersama kawan di sebuah restoran mamak di ibukota, ternampak seseorang yang cukup CAK kenal. Siapa lagi kalau bukanduda meletup, Yusry KRU yang bakal keluar album baru bersamaadik-beradiknya tidak lama lagi.

CAK: Selebriti seberang sedih
TIDAK lama dulu, CAK berkesempatan berbual menerusi Internet denganseorang anggota kumpulan muzik Indonesia yang popular di negara kita.Katanya, dia mula lemah semangat setelah isu kuota diperkenalkan olehsatu persatuan muzik tanah air baru-baru ini.

CAK: Bengkak mata bengkak hati
ALKISAHNYA, teman CAK yang bekerja dengan sebuah stesen TV swastabaru-baru ini mengadu berkenaan seorang vokalis kumpulan yang meningkatnaik, langsung tidak pandai segan di depan orang.

CAK: Rakam lima klip video sehari
MINGGU lalu, Selebriti memaparkan cerita kumpulan popular inimengenai penggambaran klip video terbaru mereka. Siapa lagi kalau bukan6ixth Sense yang baru tampil dengan lagu Khatimah Cinta.

CAK: Tak kenang jasa
CAK tengok setiap kali muncul program realiti, kelab peminat puntumbuh macam cendawan selepas hujan. Bagi CAK, ini perkembangan sihatapabila peminat turun padang memberi sokongan kepada bintang barupujaan mereka, setidak-tidaknya memberi harapan kepada artis baru untukmeneruskan perjuangan dalam bidang seni.

CAK: Terlebih sudah!
KELAKAR sungguh dengan cerita yang disampaikan seorang rakan CAK.Nak percaya, macam tak masuk akal, tetapi memang jadi. Kena percayajugalah!

Bloodgood tarikan Terminator
MOON Bloodgood kurang dikenali di sini. Namun tidak mustahil namanyaakan meniti di bibir peminat selepas membintangi filem TerminatorSalvation.

Din terus riuh
AWAL tahun ini ramai mencebik bibir apabila dikhabarkan nama inibakal menduduki kerusi penyampai di stesen radio nombor satu Malaysia,Era, digandingkan dengan Aznil Nawawi.

TV9 papar program realiti baru
PROGRAM realiti semakin hari semakin meriah. Selepas Bintang RTM danAkademi Fantasia, pelbagai rancangan dalam bentuk sama turutditampilkan.

Karya amatur
MENYENTUH soal filem, ia bukan sesuatu yang mudah dilakukan,lebih-lebih lagi jika tiada idea dan modal besar untukmerealisasikannya.

FILEM: Terminator makin hebat
APAKAH ada Terminator 5 selepas Terminator Salvation? Ini keranapengakhiran filem ini membawa penonton berfikir ke arah itu. Apapunyang difikirkan penonton, mereka pasti puas dengan apa yang disaksikan.

FILEM: Bila makhluk asing menyerang
MELIHAT plot filem ini, tiada perkara baru ditampilkan. Jalan ceritayang mengisahkan kuasa baik harus menentang kuasa jahat agak kliseuntuk diketengahkan.

AKAN DATANG: Wartawan, polis siasat kes bunuh
BERDASARKAN sebuah drama siri menerusi tajuk sama, State Of Playmengisahkan sekumpulan wartawan penyiasatan yang bekerjasama di sampingpolis untuk cuba menyelesaikan kes pembunuhan bersiri.

AKAN DATANG: Potter bertambah kuat dan berani
LORD Voldermort mengalami kesusahan apabila Harry Potter memulakan pengajiannya untuk tahun keenam di Hoqwarts.

Pelawak bagai novelis
MASIH ingatkah anda dengan pelakon dan pelawak yang popular sekitar1980-an dengan siri kanak-kanak Cumi dan Ciki, menggunakan bonekasebagai watak utama?

Ceria lebih segar
SEBAGAI saluran kanak-kanak nombor satu di negara ini, Astro Ceriasentiasa berusaha menghasilkan pelbagai program menarik danmenghiburkan demi peminat cilik mereka.

Hikayat KRU
AWAL penubuhan syarikat adik beradik — Norman, Yusry dan Edry AbdulHalim — dikenali sebagai KRU Capital. Ketika itu mereka bergerak lebihke arah bidang seni suara. Begitupun, selepas kejayaan berterusan, skopmereka lebih luas, malah turut merangkumi pelbagai bidang, termasukperfileman dan animasi.

Jarum Emas: Usah kaya bergaya
DULU disebut PPFM (Persatuan Pekerja Filem Malaysia), kini Profima(Persatuan Pekerja Profesional Filem Malaysia). Sebutan Profimamengingatkan saya pada Perfima yang diwujudkan pada 1970.




Tidak sia-siakan peluang
MINGGUlalu industri hiburan menyambut kehadiran seorang lagi juara AkademiFantasia bagi musim ketujuhnya (AF7), Mohd Hafiz Mohd Suip, 19, sekaligus semakin bertambah bilangan bintang kelahiran program realiti TV.

Bintang RTM semakin tumpul
SELEPASprogram Akademi Fantasia ke-7 (AF7) tamat, ramai juga kawan-kawan KakPora sambil berseloroh akan beralih kepada Bintang RTM yang sedangberlangsung sekarang.

Mohd Noor diperalat?
KAKPORA tertanya-tanya apabila penerbit dari Kuasatek Pictures, Mohd NoorKadir tidak habis-habis melahirkan rasa tidak puas hati terhadapmesyuarat Agung Ke-22 Persatuan Pengeluar Filem Malaysia (PFM)baru-baru ini.

Nora Danish turun padang
SELEPAShampir empat bulan berehat, Kak Pora dengar khabar pelakon muda danberwajah comel, Nora Danish sudah turun ke lokasi untuk penggambarandrama terbarunya

'Dia sudah melampau'
AKTORpopular, Zed Zaidi 'membelasah' pengarah muda, Syamsul Datuk YusofHaslam di laman blog! Tiada angin, tiada ribut, tiba-tiba saja Zedmeluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap Syamsul dengan melabelnyasebagai seorang yang 'pra tak matang' dan 'muka nak minta penumbuk'!

Isteri Akhil Hayy failkan cerai?
MENERUSIB*Pop Ahad lalu (17 Mei), di ruangan ini, Zubir ada memaparkan gosipberjudul Waheeda, Akhil Hayy terus bersandiwara. Antara lain iamengisahkan kontroversi yang berlaku antara bekas penyanyi rock yangkini menjadi pendakwah bebas dan 'role-model' Astro Oasis, Akhil Hayybersama pelakon, pengacara serta penyanyi irama padang pasir, Waheedayang dikatakan sedang hangat bercinta, sekalipun mereka acap kalimembuat penafian bukan pasangan kekasih, jauh sekali sudah mendirikanrumah tangga.

Terlanjur dengan isteri orang
APALAHnak jadi dengan vokalis sebuah kumpulan muzik terkenal ini. Nama sedangberada di puncak kejayaan, kumpulan muziknya jadi pujaan ramai,manakala lagu-lagu hits mereka pula sedang rancak disiarkan di radio,tapi sayang sekali perangainya pula entah apa-apa. Malu Zubir hendaksebut perangainya

Zizan, Johan tidak sebulu?
SIAPAyang tidak terhibur dengan gelagat dan kenakalan Zizan dan Johan.Mereka memang mempunyai 'chemistry' apabila bersama. Tengok programRaja Lawak dan Jozan Show memang pecah perut dibuatnya, biarpun merekasering merapu entah apa-apa.

Saleem geram sikap promoter
USAHdijolok sarang tebuan. Khabarnya penyanyi Saleem ketika ini cukupgeram, berbulu dan marah dengan sikap sesetengah penganjur pertunjukanpentas. Mana tak marah, ada penganjur dengan sewenang-wenangnyamempermainkan artis dalam keadaan krisis ekonomi hari ini.

Primadona TV hidup sengsara
HIDUPbagaikan putaran roda, ada masa di atas, ada ketikanya pula di bawah.Kisah seorang primadona TV yang hidup sengsara selepas berpisah dengansuami menarik perhatian Raja, malah seperti tak percaya pula kesudahanhidupnya begitu.

Berhibur biar ada batasannya
Assalamu'alaikumdan Salam Sejahtera buat semua pembaca setia B*Pop Diharapkan pembacasemua berada dalam keadaan sihat walafiat. Sudah beberapa minggu kitadisajikan dengan pelbagai program hiburan yang mendapat perhatianmeluas dari segenap lapisan masyarakat.
0 Komentar untuk "HIBURAN : AHAD 24 MEI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI