AGAMA : AHAD 24 MEI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : AHAD 24 MEI 2009

Bukan salah tabligh
SOALAN:ANAK saya yang kedua ini memang pintar. Keputusannya tidakpernah lebih daripada nombor lima di kelas, tetapi malas belajar,lebih-lebih lagi membaca mukadam juga al-Quran.

Jenayah ambil tempat makruf
Dari jauh saya membaca akhbar Malaysia merasa keadaan keamanan rakyatbegitu menakutkan. Jenayah-jenayah berat berlaku di sana sini.Pembunuhan, rogol, rompakan, meragut dan berbagai lagi jenayah yangperit untuk membayangkannya. Seseorang dalam negara kita sentiasa dalamkerisauan atau ketakutan untuk berjalan bersendirian, atau membawabarangan berharga, atau memiliki harta mewah, sehingga menggalas beg dibahu boleh mengancam nyawa. Seseorang bukan sahaja merasa tidak selamatsemasa di jalanan, bahkan merasa tidak selamat dalam rumahnya sendiri.





Ulul Albab: Hak sepencarian amalan berzaman Nusantara
DALAMruangan pada 24 Disember 2006 di halaman 15, penulis menyebut: "Penulisbelum pernah membuat, membaca atau mendengar kajian berkaitan denganpenawaran konsep harta sepencarian di negara Asia Barat dan negaraIslam lain. Apakah mereka menerima atau menolak konsep berkenaan?"Pernyataan penulis ini sudah terjawab pada Khamis lalu.
0 Komentar untuk "AGAMA : AHAD 24 MEI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI