Ingatan Untuk PasMa dan Lensa - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Ingatan Untuk PasMa dan Lensa


Analisis Isu"Sebagai khalifah di atas muka bumi sememangnya kita mempunyai tanggungjawab yang paling utama melebihi daripada perkara lain hatta nyawa kita sendiri, tanggungjawab itu ialah tanggungjawab kita kepada Allah swt..tanpa mengira apa jua rintangan dan halangan tanggungjawab itu adalah yang paling utama.

Melihat kepada keadaan politik semasa pada hari ini maka perkara itu mestilah di berikan keutamaan. PAS seakan cuba dipotretkan sebagai satu parti atau seorang kawan yang amat jahat, kurang ajar, tak reti bahasa, bodoh sombong, gila kuasa, gambaran ini cuba di potretkan sejak dulu lagi samada oleh kawan mahupun lawan, dengan tidak pandai untuk berselindung dan bermadah, cubaan untuk mempotretkan PAS dengan potret yang buruk ini mula di perhatikan apabila krisis di Perak berlaku, apabila seluruh penyokong PR melihat ketidak upayaan DSAI mengawal adun-adun daripada PKR daripada melompat bahkan yang lebih teruk lagi perbuatan adun-adun PKR itu telah menyebabkan sebuah negeri yang di perintah oleh PR telah jatuh ke tangan BN.

Di dalam keadaan merasakan bahawa dirinya sebagai ketua PR (walaupun tidak pernah dilantik) dan kegagalan beliau mengawal ADUN-ADUN dan ADR menyebabkan keupayaan dan kewibawaan beliau mula di pertikaikan, lebih tragis apabila Tim Ketua Menteri Pulau Pinang dari PKR sendiri melompat. Dalam masa yang sama PAS di berikan pujian tentang kekentalan ADUN-ADUn dan ADR yang setia dengan parti sedikit sebanyak telah melonjakkan PAS dan Presidennya untuk memimpin PAKATAN RAKYAT dan samping itu juga dapat dilihat mereka yang ternama telah memilih PAS sebagai wadah, Tan Sri Muhammad Taib menyertai PAS, Dato’ Kadir Syeikh Fadhil, Tamrin Ghafar cenderung kepada PAS, di Kalangan Selebriti seperti Bob Lokman, Aisyah, Abby Abadi, dan ramai lagi sering kali di lihat muncul di pentas-pentas PAS…Untuk PKR kita melihat hanya Dayangku Intan, di kalangan bekas pimpinan negara pula, tiada…sekali lagi wibawa PAS dijulang.

Apa harus di lakukan oleh DSAI…Merasakan sebagai pemimpin PR, tapi PKR tidak menjadi pilihan, maka juak-juak yang berada DSAI yang berada di dalam PAS mula memulakan langkah, dengan berbekalkan wala yang keterlaluan kepada beliau walaupun memegang jawatankuasa PAS Pusat, pada masa itu Tanggungjawab kepada Allah telah di kesampingkan, yang penting putrajaya.. Islamnya kemana…Imannya kemana…syiarnya kemana…yang penting putrajaya, seolah sekaran ini hanya bermatlamatkan putrajaya, yang menjadi penghalang kearah itu ialah Para Ulama, kerana para ulama bukan barua DSAI, kerana Ulama ada matlamat yang leibih tinggi dari putrajaya iaitu keredhaan Allah, maka Ulama mesti ni musnahkan.

1. TG Presiden dan TG Mursyidul Am tidak boleh di lihat sependapat, di atur agenda untuk melaga-lagakan kedua pemimpin, dengan memberi gambaran yang salah kepada TGNA sehingga semua penyokong merasa bimbang tentang keadaan tersebut.

2. UG. Kerajaan Perpaduan, mempersoalkan serta mempertikaikannya tanpa sesiapa pun mengetahui hakikat sebenarnya apakah dia UG, Tuan Guru Presiden tidak pernah membentangkan kepada Ahli melalui mana-mana forum tentang apakah dia UG, apakah dia sama dengan kerajaan campuran seperti mana dahulu, atau pun adakah ianya sama seperti kerjasama dalam Pakatan Rakyat, tiada siapa pun yang tahu, yang ada hanyalah agakan-aagakan yang lahir daripada mulut-mulut mereka yang Pro Anwar, bimbang takut idea tersebut boleh menyebabkan cita-cita Anwar sebagi PM terbantut.

3. Mendiamkan diri dan tidak memberi apa-apa komen jika sekiranya kesalahan dan kesilapan yang di lakukan oleh Anwar, bahkan kesalahan dan kesilapan itu di tuduh kepada PAS terutama TG Presiden, contoh:-

i. 16 September : Tanpa ada sebarang perbincangan didalam Majlis Presiden untuk di adakan strategi 16 september ini, hanya anwar dan PKR sahaja yang merancang perkara ini, tanpa melihat dan meneliti bagaimana perkara ini boleh berlaku kerana pada 16 september itu parlimen tidak bersidang, maka bagaimana undi tidak percaya itu boleh di bentang.

Akhirnya 16 september menjadi strategi yang paling bodoh yang pernah di rancang dan di canang oleh mana-mana ahli politik zaman moden ini. TETAPI siapa yang salah…Juak-juak Anwar dalam AJK PAS Pusat menyatakan bahawa 16 september gagal kerana PAS tak beri sokongan, terutama apabila SU agong PAS mengeluarkan kenyataan tentang mustahilnya strategi ini.

ii. KONSESUS NASIONAL: Startegi Anwar dan PKR yang di buat untuk bergabung dengan UMNO!! Berunding dengan Najib Razak dengan perantaraan Yusof Kalla (di akui oleh Yusof Kalla) tanpa merujuk kepada majlis presiden terlebih dahulu, Apa kata golongan Anwarisme dalam ajk PAS Pusat??...Bisu!!!...lantang menentang UG kerana kononnya akan beri nyawa kepada UMNO yang dah nak mati…Konsesus macamana pulak?!! Bahkan lebih teruk. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi Adun Batu Buruk, AJK PAS Pusat sanggup menjadi perantaraan (orang Terengganu panggil Wok Yek) kepada Zahid Hamidi yang di iringi oleh Saifuddin Nasution untuk ‘memintas’ TG Presiden di London..TG tidak hadir perjumpaan tersebut.

Apa tujuan konsesus nasional? Anwar hanya menyatakan bahawa Konsesus ini tamat apabila beliau di jatuhkan hukuman bersalah dalam kes liwat II? Apa kena mengena liwat II dengan konsesus? Apakah kes liwat II adalah barang dagangan dalam perundingan Konsesus? Di mana kepentingan rakyat? Kepentingan bangsa dan negara?

iii. Langkah Kajang: Tiada ribut, tiada taufan, tiba-tiba adun PR kajang meletakkan jawatan..PRU 13 2008 adalah pilihanraya umum pertama di atas nama Pakatan Rakyat, menggunakan slogan PAKATAN HARAPAN RAKYAT, maknanya PRU 12 bukan atas nama PR, tetapi atas nama persefaham pembahagian kerus sahaja agar tidak berlaku 3 penjuru, tetapi PRU 13 Majlis Presiden telah Wujud, Maka ADUN Kajang adalah adun PR, ADAKAH PERLETAKAN JAWATAN ADUN KAJANG DI BINCANG DALAM PR?? Tidak!!, adakah strategi langkah kajang di bincang dalam Majlis presiden ?? Tidak…Akhirnya Adun Kajang meletak jawatan? Siapa Anwar nak memandai-mandai mengatur strategi dan nak mengheret hampir Satu Juta Ahli PAS menyokong perbuatan memandai-mandai dia tanpa berbincang dengan TG Presiden!!

Apakah Pimpinan tidak ingat akan amaran pimpinan PAS apabila mereka memaklumkan langkah kajang ini, amaran pimpinan PAS bahawa perkara ini akan melibatkan Sultan Selangor dan bukannya sesuatu yang mudah.

Akhirnya terbukti memang langkah kajang bermasalah…Cuma kenapa di salahkan PAS dan TG Presiden…
  • Siapakah yang memulakan langkah kajang? Anwar? Siapa yang membuat negeri Selangor celaru selama sebulan? TGHH ke?

  • apakah kerana mempunyai pandangan yang berbeza dengan Anwar maka TG di anggap salah?

  • Apakah tidak mahu berkonfrantasi dengan Istana dianggap salah?

  • Apakah memberi padangan setelah didesak dengan bertubi-tubi tentang mengapa tidak menyokong Wan Azizah di anggap salah? (kalau tahu rumah kita dibuat dari cermin jangan lontar batu ke rumah orang)
Akhir sekali….

Lahir 2 hantu baru sejak akhir-akhir ini.. PasMa dan Lensa…ini kali pertama dan terakhir nak ulas tentang 2 cepisan ini… Kedua-dua hantu ini nak pertahankan PAS dalam PR…suka saya nyatakan..

•   PAS bukan di tubuh untuk pertahankan individu atau organisasi laim

•   PAS di tubuhkan untuk Menegakkan Islam dan PR itu hanyalah wasilah yang sentiasa berubah..jadi terlalu bodoh untuk kita mempertahankan wasilah dakwah dengan menggadaikan prinsip asal perjuangan.

•   Kamu PasMa tidak perlu buat RoadShaw seluruh Negara untuk pertahankan PAS dalm PR, Kamu Lensa tidak perlu memekik melolong di depan pejabat PAS untuk kekalkan PAS dalam PR.

•   ...Apa yang perlu kamu lakukan ialah kamu kena PASTIKAN PR ini sentiasa menguntungkan Islam dan perjuangan Islam….kamu kena bagitahu kepada ANWAR, Guang Eng, Kit Siang dan semua sekali kalau nak kekalkan PAS dalam PR, PASTIKAN PR memberi untung PADA ISLAM.

•   Kalau sekiranya PR tidak menguntungkan Islam …kamu tak terpekik melolong nak tukar presiden la..kerana sapa jua presiden yang nak gadaikan prinsip perjuangan PAS tidak akan lama..adapun Presiden yang Pertahankan Prinsip Islam hanya akan kekal…Nak tahu try la..

Timbalan Ketua Cawangan"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
 zahash
0 Komentar untuk "Ingatan Untuk PasMa dan Lensa"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI