JENAYAH & MAHKAMAH : SABTU 29 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

JENAYAH & MAHKAMAH : SABTU 29 OGOS 2009

Berdasarkan fakta semata-mata
SHAH ALAM 28 Ogos - Koroner Azmil Muntapha Abas hari ini menasihatkansemua pihak yang membuat ulasan berhubung prosiding inkues menyiasatpunca kematian Teoh Beng Hock supaya memberi kenyataan berasaskan faktadan kebenaran semata-mata.

Beng Hock baring di sofa, minta minum dua kali
SHAH ALAM 28 Ogos - Teoh Beng Hock dilihat berbaring di atas sofa dipejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor danmeminta air minuman sebanyak dua kali, selepas rakaman percakapannyaselesai diambil pada 16 Julai lalu.

Hujahan lanjut Anwar didengar 3 September
KUALA LUMPUR 28 Ogos - Hujahan lanjut permohonan Datuk Seri AnwarIbrahim untuk mendapatkan kebenaran semakan kehakiman bagi menggugurkanseluruh pasukan pendakwaan kes liwatnya akan didengar pada 3 Septemberini.

Tekan loceng macam nak tercabut
KUALA LUMPUR 28 Ogos - Seorang pegawai penguat kuasa agama memberitahubahawa pelakon, Norman Hakim mahupun Memey Suhaiza tidak membuka pintupejabat meskipun beliau telah menekan loceng dan mengetuk pintu grilselama 40 minit.

Dua lelaki culik remaja dipenjara seumur hidup
KUANTAN28 Ogos - Dua lelaki dihukum penjara seumur hidup dan 10 kali sebatansetelah didapati bersalah menculik seorang remaja lelaki yangkemudiannya ditemui mati tertanam di Pantai Teruntum, dekat sini, limatahun lalu.


Tasik lubuk motosikal curi
RAWANG 28 Ogos - Siapa pun tidak menyangka, Tasik Biru Kundang yangterletak di sini menjadi lubuk tempat pembuangan motosikal curi disekitar ibu negara sejak tiga tahun lalu.

Kedutaan Besar Malaysia diancam bom palsu
JAKARTA 28 Ogos - Kedutaan Besar Malaysia di Jalan Rasuna Said,Kuningan di sini pagi ini diancam panggilan bom yang dikatakan akanmeletup pada pukul 11 pagi, bagaimanapun kemudiannya disahkan sebagaipanggilan bom palsu.

Ibu rindukan Ferris
KUALA LUMPUR 28 Ogos – Tiada apa yang lebih bermakna buat seorang ibu,Elis Syuhaila Mokhtar, 34, melainkan anak lelakinya, Ferris Mokhtar Vande Ven, 6, yang terpisah dengannya sejak enam bulan lalu, pulang kepangkuannya menjelang Aidilfitri ini.

Perhilitan rampas 98 ekor tenggiling seludup
KUALALUMPUR 28 Ogos - Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara(Perhilitan) berjaya merampas sebanyak 98 ekor tenggiling dan 3.2kilogram sisik haiwan eksotik itu di sebuah rumah teres di Alor Setar,Kedah, awal pagi semalam.













Intai Memey lambat buka pintu
KUALALUMPUR: Seorang saksi memberitahu Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timurdi sini, semalam pelakon, Memey atau Suhaiza Suhaimi, 21, yang ditemuisedang duduk di kaunter pejabat berada dalam keadaan terkejut danwajahnya kusam disebabkan baru bangun tidur.

Inkues Teoh Beng Hock: Saksi SPRM dakwa kena tampar, bogel
SHAHALAM: Satu laporan polis berhubung aduan saksi Suruhanjaya PencegahanRasuah Malaysia (SPRM) yang didera dengan ditampar secarabergilir-gilir, dibogelkan, dipukul dengan besi dan dirotan termasuk dibahagian kemaluan sehingga hampir pengsan, akan didedahkan dalamprosiding inkues kematian Teoh Beng Hock.

Inkues Teoh Beng Hock: Tiada serangan psikologi, dera
SHAHALAM: Seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)menolak teori dikemukakan peguam pemerhati keluarga Teoh Beng Hock,bahawa beliau dan rakan setugasnya diarah melakukan serangan psikologidan penderaan terhadap mangsa untuk membuatnya mengalah dan memberikanpengakuan seperti dikehendaki SPRM.

Peguam tak amanah kena 5 tahun, sebat
AMPANG:Selepas 14 tahun dibicarakan, seorang peguam akhirnya dihukum penjaralima tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, selepasdidapati bersalah atas tuduhan pecah amanah membabitkan RM100,000.

Polis diarah siasat kes bantahan orang ramai
SHAHALAM: Datuk Seri Najib Razak melahirkan kebimbangan terhadap carasekumpulan penduduk mengadakan tunjuk perasaan membantah cadanganlokasi pemindahan sebuah kuil di sini, semalam.

Penduduk bantah 2 isu kontroversi
SHAHALAM: Kira-kira 50 kariah Masjid Al-I'tisam di Taman TTDI Jaya, disini, berarak ke tiga premis yang menjual arak di taman perumahan itusemalam bagi menyerahkan memorandum bantahan penjualan arak di kawasanitu yang majoriti penduduk Islam.

Kereta mewah hilang ditemui
GEORGETOWN:Sebuah kereta mewah milik DRB Hicom Sdn Bhd yang dilaporkan hilang diBukit Beruntung, Selangor, Selasa lalu, ditemui semula di depan sebuahrumah di Jalan Scotland di sini, semalam.

Elis Syuhaila mahu ke Belgium
KUALALUMPUR: Elis Syuhaila Mokhtar sedia berlepas ke Belgium dengan harapandapat dipertemukan dengan anaknya, Ferris Mokhtar ven de Ven, 6, yangdilarikan suaminya, sebelum Aidilfitri ini.

'Keldai dadah' kelima diampun Kerajaan Peru
KUALALUMPUR: Seorang lagi 'keldai dadah' warga Malaysia yang ditahan diPeru, dua tahun lalu berjaya mendapatkan pengampunan kerajaan republikitu semalam dan sedang menunggu tarikh pembebasannya.

67 rangka motosikal curi ditemui dalam Tasik Biru
SUNGAIBULOH: Polis menemui semula 67 rangka motosikal dipercayai dicuri olehGeng Kamikaze sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sejak dua tahun laluyang dibuang ke dalam Tasik Biru, Kundang, dekat sini, semalam.

Kes bunuh pensyarah UiTM 15 September
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini semalam, menetapkan 15 September iniuntuk mende-ngar hujahan tambahan pihak pembelaan kes bunuh pensyarahUniversiti Teknologi Mara (UiTM), Bakaruddin Busu, tujuh tahun lalu.
0 Komentar untuk "JENAYAH & MAHKAMAH : SABTU 29 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI