AGAMA : SABTU 29 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : SABTU 29 OGOS 2009

Penggunaan ubat, peralatan ketika puasa
BAGIpesakit yang menggunakan ubat dan alat perubatan ke atas anggota badanyang berongga seperti mulut, lubang hidung, telinga, dubur dan faraj,huraian masalah berkaitan adalah seperti berikut:

Wanita Islam perlu rebut ganjaran pahala Ramadan
DALAMmenyambut Ramadan, dianjurkan kita sama-sama ingat mengingat mengenaikebesaran bulan ini. Selalu berdoa semoga Allah memberi kekuatan untukmengisi bulan ini dengan ibadah yang sebaiknya. Bersyukur pada Allahkerana masih diizinkan hidup untuk bertemu bulan ini sedangkan ramai dikalangan kita yang pergi menghadap Ilahi. Kita juga digalakkan untukmerancang masa supaya dalam kesibukan yang ada, kita mampumemperuntukkan sebahagiannya untuk bacaan al-Quran, menghadiri majlisilmu untuk menyuburkan ingatan kita kepada kebesaran dan pengisianRamadan serta melaksanakan solat Tarawih dari awal hingga akhirRamadan.

Mutiara Kata: Perkara, perbuatan paling berat dipikul ummah di dunia
IMAM Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau bertanya: “Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini?” Masing-masingmuridnya, menjawab: guru; teman, kaum kerabat, isteri atau suami. ImamGhazali, berkata: ‘Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekatdengan kita ialah mati. Sebab itu janji Allah, bahawa setiap yangbernyawa pasti akan mati (Surah Ali-Imran :185).

Mencintai negara kerana Allah, Rasul satu tuntutan
ISNINdepan negara akan menyambut ulang tahun Hari Kemerdekaan. Harikebesaran negara selepas bebas daripada belenggu penjajahan. Menandakankebebasan untuk mentadbir negara sendiri dan menentukan hala tuju danmatlamat sebenar negara.
0 Komentar untuk "AGAMA : SABTU 29 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI