GLOBAL : SABTU 29 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

GLOBAL : SABTU 29 OGOS 2009

Noordin kahwin gadis 19 tahun
JAKARTA 28 Ogos – Polis Indonesia kini menyiasat dakwaan mengatakanpengganas paling dikehendaki, Noordin Mat Top berkahwin dengan seoranggadis berusia 19 tahun di Pandeglang, Banten, beberapa hari selepaskonco-konconya terbunuh di Jawa Tengah.


Muncul semula selepas 18 tahun diculik
SAN FRANCISCO 28 Ogos - Seorang wanita Amerika Syarikat (AS) yangmuncul 18 tahun selepas dia diculik ketika masih kanak-kanak telahdisembunyikan di kawasan belakang rumah selama ini dan mendapat duaorang anak dengan penculiknya.


Kim Kardashian mahu terbit program TV realiti
LOS ANGELES 28 Ogos – Dari seorang yang penggemar parti kepada bintangrancangan realiti, Kim Kardashian (gambar) kini melangkah setapak demisetapak untuk menjadi penerbit eksekutif program televisyen tersebut.

Cubaan bunuh kerabat diraja Arab Saudi dipatahkan
RIYADH 28 Ogos - Timbalan Menteri Dalam Negeri Arab Saudi, PuteraMohammed bin Nayef cedera ringan apabila beliau diserang oleh seorangpengebom berani mati di pejabatnya di bandar pelabuhan Jeddah malamtadi.

Golkar, PDIP dalam Kabinet
JAKARTA 28 Ogos – Beberapa anggota Parti Golkar dan Parti DemokrasiIndonesia Perjuangan (PDIP) dijangka menyertai Kabinet baru PresidenSusilo Bambang Yudhoyono.









Kanak-kanak kena culik pada 1991 masih hidup
SANFRANCISCO: Seorang kanak-kanak di California yang diculik ketikaberusia 11 tahun pada 1991, ditemui masih hidup dan menghabiskan 18tahun usianya tinggal di bangsal dan khemah di belakang rumahpenculiknya, seorang lelaki pesalah rogol, kata polis, semalam.

Timbalan menteri terselamat serangan
RIYADH:Timbalan Menteri Dalam Negeri bagi Hal-Ehwal Keselamatan Arab Saudi,Putera Mohammed bin Nayef, terselamat dalam satu serangan bunuh diri,apabila seorang lelaki meletupkan bom di rumah beliau ketika majlismenerima tetamu bagi mengucapkan selamat berpuasa malam semalam.

Negara Arab mahu restoran ditutup
DOHA:Kajian mendapati 53 peratus daripada penduduk Islam Arab berpendapatsemua restoran perlu ditutup pada waktu siang ketika Ramadan.

Tentera, pemberontak bertempur
BANGKOK: Pertempuran di antara tentera kerajaan dan pemberontak etnik tercetusdi timur laut Myanmar menyebabkan 10,000 penduduk tempatan lari kenegara jiran China.

Korea Selatan pantau suhu murid
SEOUL:Korea Selatan merancang memeriksa suhu badan semua pelajar sekolahrendah, pertengahan dan tinggi setiap hari. Pegawai KementerianPendidikan berkata, pihak berkuasa hospital cuba membeli termometer danmembuat pemeriksaan suhu harian bagi 7.5 juta pelajar di 11,000 sekolahdi seluruh negara lewat minggu depan.

Aktivis kena 18 tahun hina institusi raja
BANGKOK:Seorang aktivis wanita Thailand dijatuhi hukuman penjara 18 tahunselepas didapati bersalah menghina institusi diraja negara itu, dalamucapannya pada satu perhimpunan politik.

Israel sekat laluan ke Baitulmaqdis
BAITULMAQDIS: Israel meletakkan beribu-ribu polis di Baitulmaqdis dan mengenakansekatan terhadap laluan masuk ke tempat suci masyarakat Islam semalamdalam satu usaha disifatkan pihak berkuasa bertujuan menghalangkeganasan pada Ramadan.

Zia dijemput ke majlis iftar
DHAKA: Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina kelmarin menjemput pemimpinpembangkang, Begum Khaleda Zia bagi majlis iftar, mencetuskan prospekpemulihan perhubungan politik di antara dua tokoh yang lama berseteruitu.

Haifa bahagia sambut Ramadan bersama suami
PENYANYIterkenal Lubnan Haifa Wahbi berkata kehadiran Ramadan tahun ini adalahsaat paling membahagiakan bagi dirinya sejak berkahwin dengan jutawanMesir, Ahmad Abu Hashima empat bulan lalu. Malah, khabar terbarumenyatakan bahawa penyanyi itu sedang hamil.
0 Komentar untuk "GLOBAL : SABTU 29 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI