HIBURAN : RABU 26 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : RABU 26 OGOS 2009


Farawahida temui kunci kebebasan
BEBERAPA bulan lalu, kisah perang dingin membabitkan penyanyiFarawahida Razali atau Farawahida dan bekas pengurusnya, Julfekar AhmadShah menggemparkan dunia hiburan tanah air.


U-Wei berusaha mencari Nina
BERMULAdengan filem penuh kontroversi Perempuan, Isteri & ... danseterusnya Kaki Bakar, Jogho serta Buai Laju Laju , hasil karyapengarah filem tersohor, U-Wei Haji Shaari sememangnya dikagumi ramaipemerhati dan pengkritik filem.

Kisah Natrah 'cermin' buat orang Melayu
ISTANA Budaya (IB) yang terletak di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur, tahun ini menyambut ulang tahun ke-10 penubuhannya.


Mengenang pahlawan keroncong nusantara
SENIMANyang mahu diceritakan kisahnya ini barangkali namanya tidak sesohorseniman-seniman lain yang kita kenali. Namun, kekebalan jiwanyaterhadap kesenian keroncong membuatkan Wawang Wijaya muncul sebagaisatu-satunya pemuzik tersohor yang tiada tolok bandingnya di rantaunusantara.


Konsert kali ke-4 Pop Shuvit di Jepun
JIKAtiada sambutan daripada para peminat di Jepun, kumpulan rapcoreterkenal tempatan, Pop Shuvit tidak mungkin akan mengadakan lagikonsert bergerak terbaru mereka di negara matahari terbit itu mulai 28Ogos ini.










Belum mahu tayang tunang
SIAPA kata hubungan pertunangan Diddy bersama tunangannya, EllenNorazah Abdullah, 24, sudah retak menanti belah sebelum sempat merekake jenjang pelamin?


Guna bomoh kenakan kekasih
TIDAKsangka, wanita moden seperti Jessica Simpson mempercayai bomoh! Bulanlalu, sehari sebelum hari jadi Jessica yang ke-29, Jessica baru sahajaditinggalkan oleh kekasihnya, pemain bola sepak Amerika Syarikat, TonyRomo. Apa yang lebih mengejutkan apabila penyanyi itu telah menemuiseorang wanita yang dikenali melalui Internet, meminta untuk menjampiTony dan merosakkan hidup lelaki itu agar tidak boleh jatuh cinta lagi.


Dos tinggi punca Jacko mati
LOS ANGELES - Dos tinggi ubat bius Propofol membunuh penyanyi terkenal,Michael Jackson, menurut dokumen mahkamah yang diperoleh mediakelmarin.







Puas jadi hitam legam
KIRA-KIRA34 tahun lalu, Datuk Jamil Sulong mengarahkan filem Dayang Senandongdengan membariskan pelakon seperti Datuk Ahmad Mahmud, Datuk SarimahAhmad, Malik Sutan Muda, Haji Mahadi dan Ibrahim Pendek. Watak jahatnyadisandang dan dimainkan dengan cukup berkesan oleh Salleh Kamil.

Peluang berbuka puasa bersama selebriti
JIKAanda peminat drama bersiri Nur Kasih yang sedang hangat diputarkan diTV3 setiap Jumaat jam 9 malam, dua nama ini pasti bukan asing. FizzFairuz yang memegang watak Adam dan Tiz Zaqyah yang membawakan watakseorang gadis bernama Nuramina.

Jawablah! Buat apa nak kecewa!
SEJAKtersiarnya gosip yang mengatakan berlagak diva ketika terbabit dalampementasan teater Intan Yang Tercanai karya Datuk Noordin Hassan diDewan Bahasa dan Pustaka (DBP pada awal Julai lalu serta isu menolaktawaran Jamal Abdillah untuk menjayakan konsert penyanyi itu di IstanaBudaya, baru-baru ini, pelakon, penyanyi, pengarah dan penerbitterkenal ini memang sukar untuk dihubungi.

Nostalgia di Jalan Merdeka
KISAHtiga sahabat daripada tiga kaum berbeza bukan sesuatu yang baru dalamdrama atau telefilem. Hanya yang membezakan adalah cara persembahannyasaja iaitu secara serius atau drama berat. Cara kedua ialah persembahanyang lebih bersahaja, santai atau komedi kerana cara ini agakmenghiburkan selain mudah diterima penonton walaupun ceritanya sinis.

Fragmen: Bulan puasa bukan halangan untuk semarakkan semangat merdeka
PADAIsnin lalu, ketika santai selepas balik menunaikan solat terawih disurau di tempat kerja di NSTP, kita menonton dua dokumentari yang agakmenarik disiarkan menerusi saluran Astro History (saluran 555).

Zulkiflee vokalis utama Rabbani
MEMANGterasa ada kekurangan apabila melihat persembahan anggota kumpulanRabbani tanpa pemimpin mereka, Mohd Asri Ibrahim atau Ustaz Asri yangmeninggal dunia pada 13 Ogos lalu.

Dengarnya... Rezeki Nabil di bulan puasa
SEWAKTUkawan Cik Normah berkunjung ke sebuah kedai peralatan elektrikbaru-baru ini, tiba-tiba dia ternampak wajah Bintang Paling PopularABPBH2008, Nabil bergantungan di premis itu.Melihat kepada cara gambar itu digantung, nampaknya buah hati pengarangjantung pelakon Irma Hasmie ini sedang mempromosikan barangan elektrikitu. Disebabkan kawan Cik Normah itu memang ringan mulut orangnya, jadidia pun bertanyakan hal itu kepada pekerja di premis itu.

Dengarnya... Bakat tak seberapa tapi berlagak
SETIAPkali apabila terdengar cerita peserta program realiti yang bersikapbiadap, kurang ajar atau tak hormat orang, memang Cik Normah sentapmendengarnya. Apatah lagi kalau perkara itu berlaku pada kawan CikNormah, memang Cik Normah tak boleh terima. Iyalah, awak tu baru nakkenal dunia luar, tapi sudah pandai buat perangai tak elok. Contohnyamacam seorang peserta program realiti ini.

Dengarnya... Kenapa asyik siar filem Yasmin Ahmad?
APAyang Cik Normah hendak ceritakan di sini adalah luahan hati seorangpenonton yang mahu dirinya dikenali sebagai Miss X yang ditujukan khasuntuk stesen televisyen berbayar Astro. Menurut Miss X, apabila Astroberhasrat untuk membuat saluran khas semata-mata untuk mengenangpemergian Allahyarhamah Yasmin Ahmad, dia adalah antara penonton yangpaling gembira.

Panel TV: Kupasan Al-Risaalah musim ketiga di TV9 lebih menarik
DOKUMENTARIpendidikan Al-Risaalah yang disiarkan di TV9 sejak 2006 kini sudahmemasuki musim ketiga yang akan memberi tumpuan kepada kisah NabiZakaria a.s hingga Nabi Isa a.s. Kini menerusi musim musim terbaru,Al-Riasaalah lebih berinfomatif dengan memilih tema Isa Ibn Mariam





Sunyi cengkam jiwa
MENCEBURI dunia seni sebagai penyanyi namun Dayang Nur Camelia AbangKhalid, 35, lebih terserlah sebagai model iklan komersial dan ikonfesyen. Saban tahun dia menghadiri minggu fesyen di Paris.

MMM perlu nafas baru
KETIADAAN badan perantara mengatasi masalah industri muzik dihadapipenggiat seni dan persatuan bernaung di bawah Majlis Muzik Malaysia(MMM) menyebabkan ramai antara mereka gulung tikar dan menukarprofesion.

Tak mahu kontroversi
PEMENTASAN teater Natrah bukan sekadar menceritakan kisah cinta dukalara Natrah dan bekas suaminya Mansor Adabi yang pernah mencetuskanrusuhan Natrah di Singapura pada era 1950-an, sebaliknya mesejnya lebihbesar dari itu.

Syahadah jadi penanda aras RTM
KEDATANGAN Ramadan yang penuh keberkatan tidak menghalang pihakstesen televisyen tempatan menyediakan pelbagai program merangkumihiburan dan dokumentari menarik.

Bintang eksklusif Astro sinari Aidilfitri
SEMPENA sambutan Aidilfitri yang bakal menjelang tiba, stesentelevisyen satelit, Astro menyiarkan program hiburan istimewa yangmenampilkan bintang eksklusifnya.

Riuh-rendah artis jayakan program
BAGI wajah selebriti Astro Oasis, Akhil Hayy program hiburan MegaRaya Astro memberi peluang kepadanya berkumpul bersama kelompokselebriti Astro yang lain.

Rebut rahmat Ramadan
KETIBAAN Ramadan bukan saja menjanjikan rahmat kepada umat Islam,tetapi juga menghadiahkan pahala berlipat ganda kepada mereka yangmengerjakan amal soleh.

SOSEH SOSEH: Awie, Erra kembali 'bersama'?
DAH biasa benar SS dengar apabila sesama artis putus cinta, merekakata tak kisah berlakon bersama kerana kononnya mereka profesional.

SOSEH SOSEH: Mimpi buruk jadi pengacara
TIDAK kira artis atau orang biasa, bermacam cara dilakukan untuk mencari rezeki. Sempena Ramadan, ada kalangan artis yang ambil peluang berniaga.

SOSEH SOSEH: Bosannya tonton rancangan ini
BARU-baru ini, SS berkesempatan menonton pertandingan akhir satu program televisyen. Walaupun, tidak menonton keseluruhannya, tetapi SS akui amat membosankan. Bukan apa, terlalu padat dengan kandungan 'kisah' yang dirasakan membazir masa menonton.

Hati Pija sudah tawar
MASIH ingat lagi Norafizah Mohd Yasin atau Pija ? Mengukir namaselepas menjuarai Mentor musim pertama tuah belum memihak kepada gadiskelahiran Kota Kinabalu, Sabah ini.

Ingatan dikawal komputer
DRAMA genre sains fiksyen sering kali menarik perhatian ramaipenonton. Sebelum ini, drama seperti Star Trek dan The X-Files antarayang meraih rating tinggi penonton. Memberi kepelbagaian pada genreberkenaan, drama terbaru Dollhouse sudah mula menemui penonton setia8TV.

Jasmin didik anak puasa
SAMA seperti ibu-bapa lain, dia juga mahukan anaknya seimbang ilmu dunia dan akhirat.

Rahsia santapan raja
APABILA bercakap mengenai masakan istana, ramai beranggapan santapan kerabat diraja biasanya disediakan pakar masakan istana.
0 Komentar untuk "HIBURAN : RABU 26 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI