AGAMA : RABU 26 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : RABU 26 OGOS 2009


Keindahan sebuah masjid berkonsep moden
TENTUNYA, masih ada yang tertanya-tanya atau tidak perasan mengenaikewujudan sebuah lagi masjid yang tersergam indah di tengah-tengahPusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan di Presint 3 berlatarkankeindahan Tasik Putrajaya.


Perkara wAJIB HAJI
MENGERJAKANibadat haji adalah satu kefarduan bagi mereka yang telah mencukupisyarat-syarat wajib menunaikan haji. Jutaan manusia mengerjakan hajipada setiap tahun dengan harapan dan matlamat yang satu iaitu mendapathaji yang mabrur.


Konsep tabarru' dalam Takaful
SESUNGGUHNYA Islam adalah agama yang sangat sempurna. Segala sistem danperaturannya adalah untuk kebaikan dan kemaslahatan hidup manusia.Peraturan-peraturan Islam selari dengan fitrah kejadian manusia







Alternatif pengambilan ubat pada bulan puasa
KEBANYAKANpesakit kronik faham mengenai pengambilan ubat pada Ramadan berdasarkanpengalaman serta penerangan pengamal perubatan dan bagi pesakit bukankronik, penting mendapatkan penjelasan doktor.

Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin anjur kegiatan hidupkan Ramadan
MASJIDTuanku Mizan Zainal Abidin di Presint 3, Putrajaya yang baru dibukauntuk kegunaan jemaah minggu lalu menyediakan pelbagai pengisian untukmasyarakat Islam sepanjang Ramadan ini bagi mengimarahkan pada bulanmulia itu.

Peguam Syarie Menulis: Perlekeh keputusan mahkamah syariah langgar etika kehakiman
POLEMIKberkaitan sebatan terhadap Kartika Sari Dewi Shukarno, masihberlarutan. Wanita itu didakwa mengikut Seksyen 136 Enakmen PentadbiranAgama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 dan dihukum mengikutSeksyen 4 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang(Pindaan) 1987.

Larangan boros, membazir ketika berbuka puasa
WAKTUiftar atau berbuka puasa adalah satu daripada dua masa yangmenggembirakan setiap umat Islam yang berpuasa. Rasulullah SAW bersabdayang bermaksud, �Orang yang berpuasa itu mempunyai dua kegembiraan.Pertama, kegembiraan ketika berbuka dan kedua, kegembiraan ketikamenemui Tuhannya.�

Bersama YaPEIM: Perubahan ekonomi ummah perlu dibuat secara berterusan
DUNIAIslam memerlukan perubahan (transformasi). Ikatan emosional umat Islamyang mendalam terhadap Islam memiliki potensi yang besar bagimencetuskan perubahan dan pembangunan sosioekonomi.
0 Komentar untuk "AGAMA : RABU 26 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI