GLOBAL : SELASA 25 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

GLOBAL : SELASA 25 OGOS 2009

Tiada komplot serang Obama
JAKARTA 24 Ogos - Polis Indonesia menolak laporan media yang mendakwapuak pelampau merancang untuk membunuh Presiden Amerika Syarikat (AS),Barack Obama apabila beliau melawat negara ini pada akhir tahun ini.

PKS bidas polis mahu pantau ceramah agama
JAKARTA24 Ogos - Parti Keadilan Sejahtera (PKS) membidas keputusan polis untukmeningkatkan pengawasan terhadap kegiatan dakwah dan ceramah agama.

Lebih 170 Uighur didakwa
BEIJING24 Ogos - China dijangka membicarakan lebih 170 etnik Uighur dan lebih20 etnik Han minggu ini, atas dakwaan terlibat dalam ketegangan etnikberdarah di wilayah Xinjiang, yang majoriti penduduknya beragama Islam.


Api masih marak di Greece
ATHENS24 Ogos - Ketiadaan tiupan angin kuat malam tadi melegakan pasukanbomba Greece selepas kebakaran hutan merebak selama dua hari di utarabandar ini, menyebabkan kemusnahan rumah dan hutan serta memaksaberibu- ribu penduduk berpindah ke kawasan lebih selamat.

Pengebom Iraq bayar RM35,000 lepasi pemeriksaan
BAGHDAD24 Ogos - Pengebom membayar AS$10,000 (RM35,211) bagi membolehkan trakyang sarat dengan bahan letupan melepasi tempat pemeriksaan untukmemasuki kawasan Kementerian Kewangan dalam serangan minggu lalu disini, menurut pengakuan suspek yang disiarkan oleh pihak berkuasa Iraq.

Megrahi mahu buktikan diri tidak bersalah
LONDON24 Ogos - Bekas ejen perisikan Libya yang dicap sebagai pengebomLockerbie, Abdelbaset Ali Mohmet al-Megrahi merancang untuk menulisautobiografi bagi 'menunjukkan beliau tidak bersalah' denganmendedahkan maklumat baru mengenai serangan pengganas paling dahsyat diBritain itu.


Tarantino pecah box office
LOSANGELES 24 Ogos - Filem berlatar Perang Dunia Kedua InglouriousBasterds yang diarahkan oleh Quentin Tarantino mendahului senarai boxoffice di Amerika Utara, semalam.


Wanita Venezuela keenam jadi Miss Universe
NASSAU,Bahamas 24 Ogos - Peserta dari Venezuela sekali lagi terpilih sebagaigadis paling jelita sekali gus menewaskan kesemua pesaing yang lain.

CHEF KEPADA OBAMA
CHEFEksekutif White House, Cristeta Pasia Comerford yang berasal dariFilipina menerima anugerah seni masakan dari sebuah bank republik itudi Makati, Manila semalam.







Indonesia, Singapura nafi Obama, Apec terancam
JAKARTA: Indonesia dan Singapura menolak laporan mengatakan pelampau Islammerancang untuk membunuh Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama, danmenggugatkan sidang kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (Apec)sebaliknya menuntut pihak yang membuat dakwaan supaya memberi bukti.

Shah Rukh Khan mengaku tidak berpuasa penuh
MUMBAI: Jadual kerja yang sangat sibuk menjadi sebab beliau sukar untuk berpuasa sepanjang Ramadan.

Wanita Melayu bawa penanda gen barah
SINGAPURA:Usaha mengesan penyakit barah payu dara dan ovari di kalangan wanitaMelayu kini dipermudahkan lagi dengan penemuan sejenis penanda genetikoleh seorang penyelidik tempatan.

Macam-macam: Wanita dibakar suami gagal hasilkan zuriat
NEWDELHI: Seorang wanita berusia 30 tahun dibakar suami dan mentuanyakerana gagal untuk memberikan zuriat selepas sembilan tahun berkahwin.

Pengebom Lockerbie bukukan kisah hidup
LONDON: Lelaki Libya yang digelar pengebom Lockerbie, Abdel Baset Ali Mohmetal-Megrahi bercadang menulis autobiografi bagi menyatakan bahawa diatidak bersalah dengan memberi maklumat terbaru mengenai serangan itu.

Miss Universe 2009 masih milik Venezuela
NASSAU:Ratu Venezuela adalah yang tercantik di kalangan jelitawan dunia. WakilVenezuela, Stefania Fernandez memenangi pertandingan ratu cantik 'MissUniverse 2009' di Bahamas, kelmarin.

Anggota polis awasi ceramah Ramadan
JAKARTA: Pemimpin agama memberi amaran bahawa rancangan polis untuk mengawasiceramah ketika Ramadan bagi menghalang penyebaran fahaman pelampau akanmenghina dan membangkitkan kemarahan umat Islam.

Majlis buka puasa ahli politik cetus kontroversi
NEWDELHI: Sebuah pergerakan Islam di ibu negara India mengeluarkan fatwabahawa majlis buka puasa tajaan ahli politik untuk tujuan tertentuadalah bercanggah dengan agama.

Wanita Melayu bawa penanda gen barah
SINGAPURA:Usaha mengesan penyakit barah payu dara dan ovari di kalangan wanitaMelayu kini dipermudahkan lagi dengan penemuan sejenis penanda genetikoleh seorang penyelidik tempatan.
0 Komentar untuk "GLOBAL : SELASA 25 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI