Pendedahan pembantu Khalid dibayar RM2.6 juta cuma sandiwara Pakatan - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Pendedahan pembantu Khalid dibayar RM2.6 juta cuma sandiwara Pakatan

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar bercakap kepada media di Tanjung Karang, Selangor, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Raiezal, 22 November, 2014.

Pendedahan mengenai pembayaran pampasan atau "golden handshake" bernilai RM2.6 juta kepada lapan pembantu bekas menteri besar Selangor hanyalah sandiwara Pakatan Rakyat (PR) semata-mata kata Datuk Seri Noh Omar hari ini.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Selangor itu berkata, pendedahan yang dibuat Mohamed Azmin Ali itu bukanlah perkara baru kerana ia juga dilakukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semasa baru menjadi menteri besar Selangor.

Katanya Khalid ketika di awal pentadbirannya juga melakukan perkara sama dengan menuduh Barisan Nasional (BN) tidak telus terlibat dengan salah guna kuasa dan rasuah.

"Kerana menteri besar nak tunjuk dia ikhlas, nak tunjuk dia telus macamana Khalid Ibrahim buat dulu akhirnya ini semua wayang.
"Semua berlakon bila ada kuasa semua lupa, hari ini apa menteri besar buat. Saya tengok dia hanya banyak meneruskan apa yang dirancang Khalid dulu," katanya pada sidang media selepas menghadiri program Sunathon di Tangjung Karang hari ini.

The Malaysian Insider sebelum ini melaporkan pembayaran tersebut dibuat di penghujung tempoh perkhidmatan Khalid sebelum Azmin mengambil alih jawatan menteri besar Selangor.

Antara yang dilaporkan menerima bayaran tersebut adalah bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MBI, Faekah Husin yang didakwa menerima RM695,400, bekas Setiausaha Akhbar Abdul Khalid, Arfa’ezah Abdul Aziz (RM413,000) dan Setiausaha Politik, Mustapa Mohd Talib (RM265,000).

Ia turut diakui Azmin sendiri apabila tidak menolak berlakunya salah guna kuasa MBI mengenai nilai pampasan tersebut.

Khalid dalam reaksinya menjelaskan semua 8 bekas pembantunya itu layak mendapat habuan tersebut sebagai balasan atas jasa dan pengorbanan mereka.

Sementara itu, Noh ketika diminta mengulas mengenai dakwaan kegagalan BN menawan Selangor adalah kerana ketiadaan ikon untuk menarik sokongan pengundi berkata PR juga tidak mempunyai ikon dalam parti mereka.

"Pembangkang ada ikon? Pendedahan bayaran pampasan yang dilaporkan bukan kita yang dedahkan, ia daripada pihak mereka sendiri.

"Khalid dulu kononnya ikon seorang pemimpin yang sangat telus tetapi hari ini apa jadi, saya percaya lebih banyak lagi penyelewengan Khalid akan didedahkan Azmin," katanya.

Noh berkata, sebagai parti yang berdaya saing kepimpinan negeri itu tidak menolak cadangan untuk menwujudkan ikon yang boleh diangkat dalam Umno.

"Sebab itu kita sentiasa terbuka mencari muka-muka baru dalam parti kita banyak menyasarkan program bersama anak muda dengan harapan agar mereka ini boleh menjadi ikon Umno Selangor kelak," katanya. – 22 November, 2014.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pendedahan-pembantu-khalid-dibayar-rm2.6-juta-cuma-sandiwara-pakatan#sthash.37d28PSe.dpuf
0 Komentar untuk "Pendedahan pembantu Khalid dibayar RM2.6 juta cuma sandiwara Pakatan"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI