PKR cuba ugut Sultan Macam Ugut PAS - Pemerhati - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

PKR cuba ugut Sultan Macam Ugut PAS - Pemerhati

Ramai pemerhati di Selangor berkata sikap PKR yang belum lagi berjumpa Sultan telah membuat satu keputusan yang seolah-olah mengugut sultan mesti menerima keputusan mereka. Cara ini juga dilihat telah digunakan untuk menekan pasri PAS untuk mengikut apa yang telah diputuskan oleh PKR.

Sultan yang berada di luar negara memendekkan lawatannya atas dasar untuk menyelesaikan isu MB Selangor tetapi PKR didapati berlebihan dalam isu ini, kata pemerhati bebas.

PKR tetap kekal dengan nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengganti Menteri Besar Selangor walaupun walaupun berdepan kemungkinan Sultan Selangor menolak pencalonan presiden parti itu sekaligus memberi laluan pilihan raya negeri diadakan.

Pendirian tersebut dinyatakan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang berkata keputusan sudah dicapai dan hanya nama Dr Wan Azizah dihantar kepada istana.

"Kita tidak bincang langsung mengenai perkara itu," kata Saifuddin kepada The Malaysian Insider apabila ditanya mengenai langkah seterusnya jika Sultan menolak presiden PKR tersebut.

Sikap PKR ini menyebabkan rakyat Selangor rasa muak, tambahnya lagi. 
0 Komentar untuk "PKR cuba ugut Sultan Macam Ugut PAS - Pemerhati"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI