Adakah anda tidak bersedia terima pemimpin wanita, soal Anwar kepada PAS - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Adakah anda tidak bersedia terima pemimpin wanita, soal Anwar kepada PAS

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim beri soalan kepada PAS adakah gender isterinya menyebabkan parti itu enggan mencalonkannya sebagai menteri besar Selangor. Gambar fail The Malaysian Insider.Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini secara terbuka meminta PAS untuk menyatakan sama ada mereka menentang keputusan Pakatan Rakyat (PR) untuk menamakan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, sebagai satu-satunya calon menteri besar Selangor kerana beliau seorang wanita.

"Oleh kerana ini melibatkan kedudukan seorang wanita, adakah ini bermakna mereka tidak bersedia menerima seorang wanita sebagai pemimpin? Mereka perlu mengambil kira perkara ini," katanya kepada pemberita selepas menarik balik saman fitnahnya terhadap Tan Sri Syed Hamid Albar, hari ini.

Ketua kmum PKR itu mengulas keputusan PAS semalam untuk mengemukakan lebih dua nama untuk dicalonkan sebagai menteri besar kepada istana sebagaimana diminta baginda Sultan Selangor.

Langkah PAS bertentangan dengan keputusan Majlis Presiden PR pada 17 Ogos untuk menamakan hanya Dr Wan Azizah untuk jawatan itu.
Pada Selasa, PKR dan DAP berkata mereka bertegas dengan keputusan hanya mencalonkan Dr Wan Azizah, walaupun Sultan Selangor bertitah setiap parti dalam PR mengemukakan sekurang-kurangnya dua nama kepadanya. – 28 Ogos, 2014.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/adakah-anda-tidak-bersedia-terima-pemimpin-wanita-soal-anwar-kepada-pas#sthash.QmGsL9yp.dpuf
0 Komentar untuk "Adakah anda tidak bersedia terima pemimpin wanita, soal Anwar kepada PAS "

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI