JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 11 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 11 OGOS 2009

Tompokan bukan kesan darah - Gobind Singh
SHAH ALAM 10 Ogos - Tompokan seakan-akan darah yang dijumpai dibahagian tangga kecemasan tingkat 14 dan 15, pejabat SuruhanjayaPencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Plaza Masalam disahkanbukan kesan darah.

3 forensik bebas bantu inkues
SHAHALAM 10 Ogos - Tiga pakar forensik bebas termasuk dua dari Thailanddibawa khas bagi membantu pakar-pakar dari Jabatan Kimia Malaysia danJabatan Forensik Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk mengumpul sertamenganalisis bukti-bukti baru berkaitan kematian Teoh Beng Hock.


Lima didakwa edar dadah RM20 juta
PULAUPINANG 10 Ogos – Lima lelaki termasuk seorang ahli perniagaan bergelarDatuk dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhanmengedar dadah jenis pil nimetazepam seberat 300 kilogram (kg)dipercayai bernilai RM20 juta pada hujung bulan lalu.

Tiga permohonan Norish diputuskan 20 Ogos
SHAHALAM 10 Ogos - Tiga permohonan pelakon terkenal, Norish Karmanberhubung nafkah sementara, harta sepencarian dan tuntutan mengetepikanperintah yang diperoleh bekas suaminya, Datuk Hashimuddin Abdul Kadirakan diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini pada 20 Ogos ini.

Suami didakwa bunuh isteri di bilik hotel
KUALALUMPUR 10 Ogos - Suami seorang wanita yang dipercayai dipukul hinggamati dengan menggunakan cerek elektrik di sebuah bilik hotel 12 harilalu, hari ini dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini atas tuduhanmembunuh.

Pelajar mangsa rogol masih kritikal
KOTA BHARU 10 Ogos - Pelajar tingkatan tiga yang diperkosa, ditikam dandisimbah asid oleh bapa tirinya dalam kejadian di Gua Musang semalam,masih dalam keadaan kritikal tetapi stabil.

Samun kedai emas guna topeng H1N1
SUBANG JAYA 10 Ogos - Dua lelaki yang membuat helah dengan memakaitopeng muka H1N1 untuk merompak berjaya melarikan tujuh dulang barangankemas bernilai kira-kira RM350,000 di sebuah kedai emas di pusatbeli-belah The Summit, di sini hari ini.

Perompak larikan barang kemas RM100,000
ALOR SETAR 10 Ogos – Empat lelaki bersenjatakan kapak dan selaras pumpgun melepaskan empat das tembakan sebelum melarikan barangan kemasbernilai kira-kira RM100,000 dalam rompakan sebuah kedai emas diKompleks Taman Mergong Jaya Fasa I, di sini hari ini.

Amah ‘panjang tangan’ dipenjara lapan bulan
KUALALUMPUR 10 Ogos – Tabiat ‘panjang tangan’ seorang pembantu rumah wargaIndonesia terbongkar apabila telefon bimbit milik majikannya yangdicuri terkeluar dari poket seluarnya ketika menikmati makan malam.

Wanita ditemui mati ditetak
SIBU10 Ogos - Seorang wanita dipercayai pegawai perhubungan pelanggan (GRO)ditemui mati akibat ditetak dengan menggunakan senjata tajam di JalanTiong Hua di sini semalam.









Inkues Teoh Beng Hock: Pakar forensik sahkan tompokan bukan darah
SHAHALAM: Pemeriksaan awal pakar forensik dan ahli kimia terhadap kesantompokan di kawasan tangga kecemasan antara tingkat 14 dan 15 yangmenempatkan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diPlaza Masalam di sini, yang sebelum ini dipercayai kesan darah,sebenarnya mungkin bahan antikarat.

5 termasuk Datuk dituduh edar dadah
GEORGETOWN: Lima lelaki termasuk seorang bergelar Datuk didakwa di MahkamahMajistret di sini, semalam, atas tuduhan mengedar 300 kilogram (kg)dadah jenis pil nimetazepam bernilai RM20 juta, bulan lalu.

Guna duit JKM langgan pelacur
ALORSETAR: Seorang lelaki warga emas menggunakan sebahagian wang bantuanJabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) isterinya yang bisu untuk melangganpelacur di Lorong Petani, Jalan Teluk Wanjah di sini, semalam.

Prompak H1N1 samun kedai emas
SUBANGJAYA: Dua perompak memakai topeng penutup muka ala Influenza A (H1N1)dan sepucuk pistol melarikan tujuh dulang emas bernilai RM350,000 darisebuah kedai emas di pusat beli belah Summit USJ dekat sini, semalam.

Peragut patah tangan kanan dirempuh lori
ALORSETAR: Seorang peragut patah tangan kanan dirempuh lori ketika cubamelarikan diri selepas merentap rantai lehernya seorang wanita di TamanAmpang, di sini, Sabtu lalu.

Tertuduh rogol anak waras, layak dibicara
GEORGETOWN:Mahkamah Majistret di sini semalam, dimaklumkan oleh Hospital BahagiaTanjung Rambutan bahawa seorang bapa yang menghadapi tuduhan membunuhanak perempuannya dan melakukan sumbang mahram dengan seorang lagi anakperempuannya, layak dibicarakan
0 Komentar untuk "JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 11 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI