GLOBAL : SELASA 11 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

GLOBAL : SELASA 11 OGOS 2009


Bukan Noordin Mat Top ?
JAKARTA 10 Ogos – Selepas tiga hari operasi mengepung dan membunuhseorang pengganas oleh pasukan elit antipengganas Indonesia (Densus 88)di Temanggung, Jawa Tengah Sabtu lalu, kini terdapat laporan mengatakanbahawa cap jari dan ujian DNA yang dilakukan menunjukkan lelaki itubukan Noordin Mat Top.

Keluarga yakin bukan Noordin
JAKARTA 10 Ogos - Keluarga Noordin Mat Top yang berada di Johor tidakyakin lelaki yang mati ditembak polis Indonesia di sebuah rumah diTemanggung, Jawa Tengah pada 8 Ogos adalah Noordin, lelaki palingdikehendaki di Indonesia.

Pejabat parti Abhisit dihujani peluru
BANGKOK 10 Ogos - Tembakan bertalu-talu telah dilepaskan oleh beberapalelaki bersenjata di pejabat parti pimpinan Perdana Menteri Thailand,Abhisit Vejjajiva di sini hari ini, menunjukkan ketegangan politik dinegara itu masih berterusan.

14 maut, 400 hilang
TAIPEI 10 Ogos - Sekurang-kurangnya 14 orang disahkan terbunuh manakala400 lagi dipercayai hilang di Taiwan hari ini selepas Taufan Morakotmenyebabkan banjir terburuk di negara ini dalam tempoh separuh dekad.

Dua lagi mangsa nahas udara New York dicari
NEW YORK 10 Ogos - Empat lagi mayat dikeluarkan dari Sungai Hudsonsemalam sementara penyelam mencari dua lagi mangsa dalam perlanggaranantara sebuah pesawat ringan dengan sebuah helikopter yang meragutsembilan nyawa, termasuk lima pelancong Itali.

Mayat mangsa feri Tonga mungkin tidak ditemui
NUKU'ALOFA 10 Ogos - Mayat hampir 100 orang yang dipercayaiterperangkap di dalam feri yang karam di Tonga mungkin tidak akanditemui, kata pakar penyelam tentera laut hari ini selepas gagalmengenal pasti lokasi kapal berkenaan dalam pencarian awal.

Venezuela bersedia perangi Colombia
CARACAS 10 Ogos - Presiden Venezuela, Hugo Chavez mengarahkantenteranya supaya bersiap sedia untuk menghadapi konfrontasi denganColombia kerana menganggap rancangan Bogota untuk meningkatkankehadiran tentera Amerika Syarikat (AS) di pangkalan-pangkalannyamenimbulkan ancaman kepada Venezuela.

G.I Joe kuasai box office
LOS ANGELES 10 Ogos - Filem G.I. Joe: The Rise of Cobra iaitu adaptasidari francais permainan video popular, menduduki tangga pertama dalamsenarai box office di Amerika Utara, semalam.


Miley Cyrus raih enam Anugerah Pilihan Remaja
UNIVERSALCITY, California 10 Ogos – Ratu remaja, Miley Cyrus menyapu bersih enambuah trofi berbentuk papan luncur pada Anugerah Pilihan Remaja semalam.






48 maut serangan di Mosul, Baghdad
KHAZNAH: Sekurang-kurangnya 48 orang terbunuh dan lebih 250 cedera dalam serangan bom di Mosul dan Baghdad, semalam.

Cap jari, muka bukan Noordin
JAKARTA: Cap jari, bentuk muka dan badan lelaki yang ditembak mati dalam operasikeselamatan di Temanggung, Jawa Tengah, Sabtu lalu, tidak menyamaisuspek pengganas paling dikehendaki, Nordin Mohd Top, kata polisIndonesia.

Keputusan kes Suu Kyi mungkin ditangguh lagi
YANGON:Keputusan perbicaraan pemimpin demokrasi Myanmar, Aung San Suu Kyimungkin ditangguh lagi kerana rakyat Amerika Syarikat yang berenang kerumahnya masih dirawat di hospital, kata peguam dan sumber perubatan,semalam.

Lanun Somalia terima wang tebusan RM14j
BOSASSO: Lanun Somalia menerima wang tebusan AS$4 juta (RM14 juta) untukmembebaskan sebuah kapal kargo Itali dirampas empat bulan lalu dengan16 anggota krew, kata seorang lanun berkenaan, semalam.

12 maut taufan di Jepun
TOKYO:Sekurang-kurangnya 12 orang terbunuh dan 10 lagi dilaporkan hilangselepas Taufan Etau melanda pantai barat Jepun semalam.

Anderson akui suka tarik perhatian
LONDON:Bekas bintang siri Baywatch dan selebriti majalah Playboy, PamelaAnderson mengaku mempunyai beberapa personaliti dalam diri selaindirinya suka menarik perhatian orang lain.

Kenyataan Lester diputar belit media
LOSANGELES: Keluarga Michael Jackson semalam menafikan dakwaan bekasbintang kanak-kanak Britain, Mark Lester bahawa beliau mungkin bapakandung anak perempuan penyanyi itu, Paris dan menyifatkan kenyataannyadiputarbelitkan media
0 Komentar untuk "GLOBAL : SELASA 11 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI