Pakatan Harapan Tiada Kaitan Kerajaan Selangor - Azmin - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Pakatan Harapan Tiada Kaitan Kerajaan Selangor - Azmin

SHAH ALAM: Pembentukan gabungan pembangkang baharu, Pakatan Harapan tiada kaitan dengan pentadbiran kerajaan Selangor, sebaliknya menjurus kepada perancangan untuk berdepan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang, kata Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

Beliau berkata, sidang meja bulat pada Selasa adalah perbincangan awal mengenai tindakan pembangkang sebagai pakatan baharu yang akan bersaing dengan BN nanti.

"Tiada kaitan dengan kedudukan kerajaan negeri Selangor. Ini (sidang meja bulat) adalah mengenai perancangan masa depan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

"Ini perancangan parti-parti politik untuk melihat bagaimana kita dapat menangani cabaran-cabaran semasa. Ia bukan sahaja isu politik yang dibincangkan tadi, tetapi kita bincang mengenai isu ekonomi, masalah ringgit di mana kita perlukan kekuatan baharu untuk menghadapi cabaran ini," katanya pada sidang media sempena majlis pelancaran WiFi Selangorku 2015 di pusat membeli-belah SACC Mall di sini, Selasa.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kedudukan Exco kerajaan negeri itu dari PAS berikutan pembentukan Pakatan Harapan tanpa parti Islam itu pada Selasa.

Gabungan itu terbentuk hasil persetujuan bersama menerusi rundingan meja bulat yang diadakan antara Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah).

Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR bagaimanapun berkata, perbincangan mengenai Pakatan Harapan masih berjalan dan terbuka kepada parti-parti lain untuk menyertainya.

"Kita masih terbuka dalam perbincangan. Bukan sahaja dengan PAS tetapi juga dengan parti-parti lain termasuk di Sabah dan Sarawak, serta pihak lain yang mahu bekerjasama dengan kita.

"Kita belum tutup pintu. Perbincangan belum selesai, masih berjalan," katanya.

0 Komentar untuk "Pakatan Harapan Tiada Kaitan Kerajaan Selangor - Azmin"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI