SHAH ALAM – Wacana Sinar siri ke-23 kembali lagi menghangatkan pentas perdebatan bagi membincangkan isu yang semakin mendapat perhatian masyarakat Malaysia mengenai tahap keselamatan di negara kita.

Membawakan tajuk, “Polis Hilang Sengat: Apa Selepas EO?" wacana kali ini akan mengupas sejauh mana dakwaan bahawa kumpulan samseng, gengster atau kongsi gelap ini ‘berkuasa’.

Persoalan pokok yang akan dikupas, benarkah kumpulan ini bermaharajalela sejak Ordinan Darurat atau Emergency Ordinance (EO) dihapuskan?

Wacana kali ini membariskan ahli panel seperti bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan; bekas Ketua Pengarah Penjara Malaysia, Tan Sri Zaman Khan dan Tokoh Wartawan Negara, Datuk A Kadir Jasin dan dikendalikan oleh penganalisis jenayah, Datuk Akhbar Satar.

Orang ramai dijemput hadir bagi menjayakan wacana kali ini yang akan berlangsung pada 10 September 2013 (Selasa), jam 2.30 petang di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Shah Alam.

Masuk adalah percuma dan sebarang pertanyaan, boleh menghubungi Laila (019-3310211), Fazli (019-2808492 atau Hashim Anang (012-6916231).