Che Ta beri penjelasan sorok pertunangan? - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Che Ta beri penjelasan sorok pertunangan?

http://www.sinarharian.com.my/che-ta-beri-penjelasan-sorok-pertunangan-1.192979


DI saat seluruh umat Islam meraikan kedatangan Aidilfitri, pasangan popular, Rozita Che Wan dan Zain Saidin, berdepan pula dengan kontroversi baru.

Tidak pernah terlepas dari kontroversi liar mengenai hubungan mereka, kini timbul pula kisah pasangan ini mengadakan majlis pertunangan pada 3 Syawal lalu.

Perkara ini mula menjadi perbualan hangat apabila seorang daripada peminatnya yang menghadiri majlis rumah terbuka pelakon itu di Alor Setar, menyebarkan cerita mengenai majlis pertunangan mereka.

Terkejut dengan tindakan peminatnya itu, Rozita atau lebih mesra disapa Che Ta, 40, tampil menafikan dakwaan mengenai pertunangannya tu.

"Memang dari awal lagi, saya sudah perasan kehadirannya. Malah, dia menjadi tetamu yang paling lama berada di rumah saya.

"Saya mula rasa pelik apabila dia banyak sangat mengambil gambar saya, Zain dan adik saya, Ayu Raudhah.

Namun, kerana menghormati peminat, kami menurut saja. "Saya sendiri tak tahu apa motif dia, mungkin sekadar bergurau ataupun tujuan lain. Saya tak marah, mungkin dia sendiri tak tahu yang majlis itu hanyalah majlis rumah terbuka.

"Mungkin dia keliru kerana saya dan Zain berpakaian sedondon berwarna hijau. Jadi, dia ingat itu adalah majlis kami," katanya sambil tergelak kecil.

Belum pilih tarikh

Sebelum ini, Che Ta, pernah memberitahu bahawa mereka akan mengumumkan tarikh perkahwinan selepas sambutan Aidilfitri.

Namun, ketika ditanya lagi, Che Ta berkata, sehingga kini masih tiada pemilihan tarikh yang dibuat. "Saya dan Zain memang dah sepakat untuk tidak mengadakan majlis pertunangan. Kami akan terus berkahwin kerana saya sendiri takut nak bertunang ni.

Orang kata, sepanjang tempoh bertunang tu, banyak sangat dugaan. "Mengenai tarikh, kami masih belum pilih kerana masing-masing sedang sibuk lagi. Tambahan pula, pengurus saya kini sedang bercuti di Bali.

"Saya pula akan kembali sibuk dengan penggambaran drama dan rancangan realiti, Pencarian Ratu Rania. Zain pula sudah kembali ke set penggambaran. Jadi, memang tak sempat nak bincang lagi.

"Insya-ALLAH, kalau tiada aral melintang, kami akan berkahwin pada tahun ini juga. Bila dah pilih tarikh nanti, kami akan umumkan kepada semua," katanya yang mengimpikan perkahwinan sederhana berkonsepkan taman.

Jual biskut tampung majlis?

Bertanya mengenai cemuhan peminat mengenai tindakan kekasihnya yang mempromosikan biskut raya secara peraduan itu, Che Ta, enggan berbicara dengan lebih serius kerana ianya hanyalah perkara remeh.

Menurut Che Ta, dia sendiri sudah lali dengan persekitaran itu malah, lumrah sebagai artis, apa sahaja yang dilakukan, pasti dilihat 'sumbing'.

Tegasnya, mereka tidak pernah terdesak untuk melakukan pelbagai cara mendapatkan perbelanjaan bagi menampung kos perkahwinan.

"Kadang-kadang, kelakar juga mereka yang bercakap ni. Takkanlah kami terdesak nak jual biskut raya semata-mata nak cari duit lebih untuk kahwin.

"Malah, sehingga kini, sudah ada pihak yang sudi menaja perkahwinan kami. Istilah terdesak itu tidak perlu timbul. "Nampaknya, cara Zain untuk memberi penghargaan kepada peminat telah disalah ertikan.

Saya tidak nampak sebarang kecacatan dalam usaha Zain untuk mempromosikan perniagaannya. Ia lebih kepada penghargaan.

"Saya pun ada buat perniagaan tudung dan hamper juga di bulan Ramadan. Tapi, apa nak buat, masyarakat kita suka melihat dari sudut negatif. Saya tak kisah, asalkan kami tahu apa yang kami buat," katanya.
0 Komentar untuk "Che Ta beri penjelasan sorok pertunangan?"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI