NASIONAL : RABU 02 SEPTEMBER 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

NASIONAL : RABU 02 SEPTEMBER 2009

Ada bonus raya?
PUTRAJAYA 1 Sept. – Ura-ura kemungkinan kakitangan awam akan menikmatibonus sebelum Aidilfitri hangat diperkatakan walaupun Bajet 2010dijadual dibentangkan pada Oktober ini.

ADUN Kota Siputeh kekal
PUTRAJAYA1 Sept. - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini memutuskan MesyuaratDewan Undangan Negeri (DUN) yang tidak dihadiri oleh ADUN Kota Siputeh,Datuk Abu Hasan Sarif pada 19 April dan 9 Ogos lalu bukan dua mesyuaratberturut-turut di dalam satu penggal persidangan dalam erti kataPerkara 51 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Kedah.


SPIDERMAN TAWAN PUNCAK MENARA BERKEMBAR PETRONAS
KUALALUMPUR 1 Sept. – Setelah dua kali gagal, lelaki warga Perancis yangterkenal dengan gelaran ‘Spiderman’ kerana kebolehannya menaklukbangunan pencakar langit tanpa kelengkapan, akhirnya hari ini berjayamenawan puncak tertinggi Menara Berkembar Petronas.


1Malaysia tepati ajaran Islam
Sungaibuloh 1 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, gagasan 1Malaysiayang sedang dilaksanakan sekarang telah menepati kehendak ajaran Islamyang sentiasa menuntut umatnya berlaku adil sesama manusia termasukkepada yang bukan Islam.





Budak ditikam bapa saudara
GUAMUSANG: Kegembiraan budak lelaki berusia tiga tahun mendapat pakaianbaru untuk Aidilfitri, kini hanya tinggal kenangan kepada keluarganyaapabila dia mati ditikam bapa saudaranya dalam satu tragedi menyayathati di sini, pagi semalam.

Kota Siputeh kekal milik BN
PUTRAJAYA:Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memutuskan kerusi Dewan Undangan Negeri(DUN) Kota Siputeh, di Kedah, kekal milik Adun Barisan Nasional (BN),Datuk Abu Hassan Sarif selepas mendapati kegagalannya menghadiri duamesyuarat tidak bercanggah dengan Perkara 51 Undang-Undang TubuhKerajaan Kedah (UTKNK).






Tiada dua menteri jaga KPI - Idris Jala
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Senator Datuk Seri Idris Jala, 51, hari inimenyangkal dakwaan sesetengah pihak bahawa beliau merupakan seorangmenteri yang akan memberi laporan kepada seorang menteri lain dalamportfolio mengawal pelaksanaan inisiatif Indeks Prestasi Utama (KPI).

Sambutan merdeka kekal sederhana tahun depan
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Sambutan Hari Kemerdekaan negara secarasederhana seperti yang diraikan semalam akan dikekalkan pada tahundepan.


Bekas Ketua Hakim Negara meninggal
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Omar,80, meninggal dunia selepas mengalami kegagalan ginjal di PusatPerubatan Gleneagles Intan di sini hari ini.

Banyak jasa kepada sistem perundangan
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Pemergian bekas Ketua Hakim Negara, Tun AbdulHamid Omar ke rahmatullah hari ini amat dirasai oleh pelbagai pihakkhususnya mereka yang terlibat dalam bidang perundangan.

Satu kehilangan besar dalam sejarah kehakiman - PM
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan pemergianbekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Omar sebagai satu kehilanganbesar dalam sejarah perkembangan sistem kehakiman negara.


Azizan azam tingkat kekuatan negara
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin yang hari inisecara rasmi mengambil alih jawatan Panglima Angkatan Tentera Malaysia(ATM) berazam meneruskan perubahan dan peningkatan kemampuan pasukanpertahanan negara.

Hasilkan penutup mulut untuk kanak-kanak
KLANG1 Sept. - Pihak pengilang disaran menghasilkan topeng mulut dan hidungbersaiz kecil untuk kanak-kanak sekolah dalam usaha membendungpenyebaran wabak selesema babi atau influenza A (H1N1) di negara ini.

193 kes disah positif H1N1
KUALALUMPUR 1 Sept. - Sebanyak 193 pesakit telah disahkan positif selesemababi atau influenza A (H1N1) termasuk enam kes yang merupakan kemasukanbaru dalam tempoh 24 jam lalu.

Kakak sulung Dr. Mahathir meninggal
ALOR SETAR 1 Sept. - Kakak sulung bekas Perdana Menteri, Tun Dr.Mahathir Mohamad iaitu Rafeah meninggal dunia akibat sakit tua di PusatPerubatan Kedah (KMC) di sini malam ini.

PM taja bubur lambuk
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Kebiasaannya, 15 periuk besar bubur lambukKampung Baru akan selesai diagihkan dalam masa 15 minit sahaja.


BERBUKA PUASA
Kira-kira 300 warga Kementerian Pelajaran dan pemimpin kesatuan gurudiraikan dalam satu majlis berbuka puasa bersama Timbalan PerdanaMenteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pusat Konvensyen Sime Darby, KualaLumpur semalam.

Perpaduan senipis kulit bawang
PERPADUAN. Apa maknanya? Dalam konteks Malaysia perpaduan seringdikaitkan dengan hubungan antara kaum. Tiga kaum terbesarnya hidup amandamai, bersatu padu dan tolong-menolong.


Hisham jumpa penduduk
PUTRAJAYA 1 Sept. - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin TunHussein akan bertemu dengan penduduk Seksyen 23, Shah Alam dipejabatnya di sini esok bagi membincangkan isu pembinaan kuil dipenempatan yang majoriti penduduknya beragama Islam.

Sultan Selangor diminta campur tangan
KUALALUMPUR 1 Sept. - Sultan Selangor diminta supaya campur tangan dalam isucadangan pembinaan kuil di Seksyen 23 Shah Alam berikutan kegagalankerajaan negeri menyelesaikan isu tersebut.

Isu kuil: Lokasi Seksyen 23 jauh dari penduduk
KUALALUMPUR 1 Sept. - Pemilihan kawasan Seksyen 23 Shah Alam sebagai lokasibaru tapak kuil Sri Maha Mariaman yang sebelum itu diputuskan diSeksyen 19 adalah kerana kedudukannya yang jauh dari penempatanpenduduk.

Jumlah hakim akan dikurangkan
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Bilangan hakim di negara ini akan dikurangkansecara berperingkat-peringkat dengan pengenalan empat sistemberkomputer di mahkamah bagi membolehkan setiap kes diselesaikan dalamtempoh yang singkat.

CUEPACS yakin dapat bonus
KUALALUMPUR 1 Sept. - CUEPACS berkeyakinan bahawa kerajaan akan memberikansebulan bonus kepada penjawat awam tahun ini, kata Setiausaha Agungnya,Ahmad Shah Mohd. Zin hari ini.


Solat sunat tasbih doa kesejahteraan rakyat
PUTRAJAYA 1 Sept. - Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansorbersama ahli-ahli Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteridan Timbalan Menteri (Bakti) hari ini mengadakan solat sunat tasbih danhajat bagi mendoakan kesejahteraan seluruh rakyat di negara ini.


1,678 pemohon dipanggil semula
PUTRAJAYA 1 Sept. - Seramai 1,678 permohonan rakyat asing untuk menjadiwarganegara Malaysia dipanggil semula untuk ditemuduga bagi memprosespermohonan mereka yang tertangguh.

Bekas TKPN meninggal, seorang lagi cedera parah
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Bekas Timbalan Ketua Polis Negara (TKPN), TanSri Jaffar Abdul meninggal dunia akibat pendarahan usus dan dalamkejadian berasingan, seorang lagi bekas Timbalan Ketua Polis Negara,Tan Sri Mohd. Sedek Ali cedera parah apabila kereta yang dipandunyaterbabas di Lebuhraya Grand Saga di sini hari ini.

Awasi isu agama, kontrak sosial
KANGAR 1 Sept. - Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullailmengingatkan rakyat agar berwaspada dengan pihak yang cubamembangkitkan isu agama dan kontrak sosial sehingga boleh mencetuskanketegangan kaum.

Mukhriz tidak menang tangan
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Pada satu masa, 128 rakan siber serentakmengajukan soalan kepadanya. Selain Malaysia, ada juga dari Indonesia,Scotland dan United Kingdom.

Kekalkan identiti kaum pada borang rasmi
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Identiti kaum di negara ini wajar dikekalkankerana ia penting kepada sebuah negara unik seperti Malaysia yangrakyatnya berbilang keturunan.

10 bekas penagih dilantik koyak iklan haram
IPOH 1 Sept. Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) telah mendapatkan khidmat 10orang anggota Persatuan Bekas Penagih Malaysia (Pengasih) dan polisbagi operasi bersepadu membanteras kegiatan ah long yang terusberleluasa di sekitar bandar raya ini.

Ibu, waris bayi diminta tampil
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) meminta ibukandung atau waris kepada bayi perempuan (gambar) yang kini berusiatiga bulan tampil membantu urusan penempatan bayi tersebut.

MAIWP tambah bantuan
KUALA LUMPUR 1 Sept. - Pesakit kurang berkemampuan yang mendapatrawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) bakal menikmati kemudahanperubatan lebih baik beriktuan kesediaan Majlis Agama Islam WilayahPersekutuan (MAIWP) menimbang menaikkan jumlah sumbangan tahunannyakepada hospital itu.

'Tolong jaga anak ini'
KUANTAN 1 Sept. - "Tolong jaga anak ini," demikian pesan seorang wanitakepada seorang pelajar perempuan sebelum dia meninggalkan bayilelakinya ( gambar ) berumur tiga hari di rumah remaja itu di SungaiKarang Darat, Balok di sini semalam.

Syor sebahagian dividen pekebun kecil jadi tabungan
SEREMBAN1 Sept. - Sebahagian daripada dividen yang diterima pekebun kecildicadang dimasukkan ke dalam tabung simpanan bagi menjamin masa depanyang lebih baik untuk golongan itu.


ETIQA RAI UTUSAN
WARGAUtusan Malaysia dan Kosmo! semalam diraikan dalam majlis berbuka puasayang ringkas tetapi penuh meriah oleh syarikat insurans Etiqa. Majlisyang dihadiri kira-kira 300 orang terdiri daripada para petugas JabatanPengarang Utusan Malaysia dan Kosmo! serta kakitangan Etiqa itubertujuan mengeratkan hubungan antara warga ketiga-tiga pihak. Turuthadir ialah Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Othman Mohamad Penolong Ketua Pengarang II, Ahmad Abdul Hamid; Ketua Pegawai EksekutifEtiqa, Datuk Aminuddin Md. Desa dan Ketua Pegawai Kewangan Etiqa, HansDe Cuyper.

Lebih 100 rumah dinaiki air melebihi paras semeter
TANJUNG MALIM 1 Sept. - Lebih 100 buah rumah di beberapa kampungsekitar daerah ini dinaiki air melebihi paras satu meter selepas hujanlebat selama empat jam dari pukul 5.45 pagi ini.

Banjir menular ke Pendang
ALOR SETAR 1 Sept. - Setelah daerah Yan dilanda banjir, kini sebanyak163 penduduk di daerah Pendang pula terpaksa dipindahkan ke KompleksSukan Rakan Muda, Tanah Merah, kerana rumah mereka dinaiki air.


BANK RAKYAT SUMBANG ZAKAT
SEMPENA bulan Ramadan, Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad (BankRakyat) menganjurkan majlis berbuka puasa untuk kakitangannya di DewanPerdana Felda di Kuala Lumpur, semalam. Kira-kira 1,000 orangmelibatkan warga kerja dan ahli keluarga Bank Rakyat serta 37 pelajarSekolah Tahfiz Darul Furqan, Kampung Padang Balang, Sentul menghadirimajlis tersebut. Selain majlis berbuka puasa, Bank Rakyat jugamemberikan sumbangan zakat sebanyak RM100 kepada setiap pelajarberkenaan. Sumbangan zakat yang keseluruhannya berjumlah RM3,700 itudisampaikan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi danKepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Turut hadir, PengerusiBank Rakyat, Tan Sri Dr. Syed Jalaludin Syed Salim dan Pengarah UrusanBank Rakyat, Datuk Kamaruzaman Che Mat. n Ismail Sabri Yaakobmenyampaikan sumbangan zakat kepada pelajar Tahfiz Darul Furqan padamajlis berbuka puasa Bank Rakyat di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur,semalam.






'Buang politik tak matang'
KUALALUMPUR: Datuk Seri Najib Razak berkata, sudah tiba masanya semua pihakkhususnya mereka yang berstatus pemimpin mengamalkan politik lebihmatang demi masa depan negara yang lebih cemerlang.

Kedah cadang ambil tindakan sanggah keputusan SPR
ALORSETAR: Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, berkata kerajaannegeri bercadang mengambil tindakan mahkamah bagi menyanggah keputusanSuruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengekalkan Datuk Abu Hassan Sarifsebagai Adun Kota Siputeh, di Kedah.

Misi tentera serba moden diteruskan
KUALALUMPUR: Panglima Angkatan Tentera yang baru, Jeneral Tan Sri AzizanAriffin, akan memastikan sistem pertahanan negara sentiasa berada padatahap terbaik dan mampu menghadapi sebarang bentuk ancaman musuh.

Mangsa tertikam pisau dipegang teman lelaki
SHAHALAM: Mahkamah Tinggi di sini semalam, diberitahu kematian seorangbekas pelajar sarjana biologi genetik Universiti Kebangsaan Malaysia(UKM) lima tahun lalu disebabkan mangsa tertikam pisau yang dipegangteman lelakinya.

Pameran foto Harapan Untuk Gaza
KUALALUMPUR: Yayasan Salam Malaysia mulai semalam hingga 25 September inimengadakan pameran 40 foto bertemakan Harapan Untuk Gaza di Lobi BalaiBerita The New Straits Times Press (M) Berhad (NSTP), Bangsar, di sini.

Wanita setuju pinda
KUALALUMPUR: Wanita Umno pada Mesyuarat Khas Exconya semalam meluluskancadangan pindaan Perlem-bagaan Umno dan Peraturan Wanita Umno yangantara lain memperuntukkan sekurang-kurangnya 30 peratus tempat kepadawanita sebagai pembuat keputusan di semua peringkat dalam parti.

Penduduk Buah Pala minta jaminan polis
GEORGETOWN: Penduduk Kampung Buah Pala, Gelugor di sini, yang sepatutnyamengosongkan rumah mereka semalam, menyerahkan memorandum kepada polisbagi mendapatkan jaminan keselamatan ke atas mereka yang masih menetapdi situ.

Kebocoran punca kapal kargo karam
LUMUT:Kejadian kapal kargo Hodasco 15 yang tenggelam di perairan Pulau Perakiaitu kira-kira 48 batu nautika dari Lumut, Ahad lalu dipercayaiberpunca daripada kerosakan di bahagian perut kapal berkenaan.

Kastam rampas rokok putih RM3.6j
SUNGAIPETANI: Kastam Diraja Malaysia (KDRM) merampas 630 karton rokok putihbernilai lebih RM3.6 juta termasuk cukai dan menahan empat lelaki dalamsatu serbuan di sebuah kilang di Kawasan Perindustrian Ringan, SungaiPetani di sini.

Raja Perlis khuatir wujud kumpulan rosak perpaduan
KANGAR:Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Syed Putra Jamalullial, khuatirkemunculan kumpulan tertentu di negara ini, mengamalkan dasar 'pecahdan perintah' yang diberikan nafas baru, kerana ia boleh menggugatperpaduan dan ketenteraman kaum yang menjadi tonggak utama kemerdekaannegara.

Peniaga bazar terima sumbangan
MELAKA:Kira-kira 200 peniaga bazar Ramadan di Taman Cempaka, Peringgit, dekatsini, menerima sumbangan akhbar Berita Harian, apron dan cenderahatisempena program Semarak Ramadan Berita Harian yang diadakan di kawasanbazar berkenaan, petang semalam.

Jumlah hakim dikurangkan
KUALALUMPUR: Jumlah hakim dijangka berkurangan selepas empat sistemelektronik di mahkamah dilaksana sepenuhnya yang bertujuanmempercepatkan penyelesaian kes tertangguh, kata Ketua Hakim Negara,Tun Zaki Tun Azmi.

Pelajar kolej kelu jadi 'ibu segera'
KUANTAN:Seorang pelajar kolej swasta di sini, tergamam seketika apabiladidatangi seorang wanita yang kemudian meninggalkan seorang bayi lelakidipercayai baru dilahirkan dan memintanya menjaga bayi terbabit, diKampung Sungai Karang Darat, dekat sini, petang Ahad lalu.

Polis rampas treler bawa besi 25 tan
JOHORBAHRU: Polis Johor merampas sebuah treler dan 545 batang besi cerucukseberat kira-kira 25 tan bernilai RM200,000 di Taman Ungku Aminah disini, Sabtu lalu.

Program memahami sosiobudaya
KUALALUMPUR: Kementerian Pengajian Tinggi akan menjadikan programnya bersamaUniversiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan i-Comtour, kumpulanpakar perunding Universiti Utara Malaysia (UUM), sebagai perintiskepada program membabitkan pelajar antarabangsa sebagai pemimpin bagimereka memahami sosiobudaya rakyat tempatan.

Zakiah Anas tarik balik permohonan cerai
SHAHALAM: Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam membenarkan permohonanpengacara, Zakiah Anas untuk menarik balik permohonan cerai taklikterhadap suaminya, Mohamad Yusof Mohamad Taib.

'Spiderman' ceroboh menara KLCC ditahan
KUALALUMPUR: Warga Perancis, Robert Alain dikenali 'Spiderman' kerana seringmemanjat bangunan tinggi tanpa menggunakan peralatan, semalam menaklukiMenara Kembar Petronas KLCC setinggi 88 tingkat selepas gagal pada 1997dan 2007.

KD Tunku Abdul Rahman tiba esok
KUALALUMPUR: Kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman dijadualkantiba dari Coachin, India di Pulau Indah, Pelabuhan Klang kira-kira jam8 pagi esok.

Kementerian teliti punca tiga kematian di Negeri Sembilan
KUALALUMPUR: Kementerian Kesihatan sedang meneliti punca tiga kematian yangberlaku di Negeri Sembilan, Ahad lalu, sama ada disebabkan wabakInfluenza A (H1N1), kata Ketua Pengarahnya, Tan Sri Dr Ismail Merican.

Henti label pemakai topeng 'makhluk asing'
PANDAMARAN:Sikap rakyat Malaysia yang memandang serong dan menganggap mereka yangmemakai topeng muka sebagai 'makhluk asing' dan patut dijauhimenyebabkan pemakaian alat pencegahan itu kurang mendapat sambutan.

Salur derma kepada majlis agama
KUALALUMPUR: Orang ramai yang ingin menderma kepada anak yatim atau golonganlain yang memerlukan dinasihatkan menyalurkan terus kepada badankerajaan, termasuk Majlis Agama Islam negeri, kata Timbalan Menteri diJabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim.

Barakah Ramadan: Warga emas uzur dapat sara hidup RM66
KUCHING:Hidup sebatang kara, terbatas pergerakan kerana penyakit misteri yangdideritai sejak tiga tahun lalu dan hanya mengharapkan ihsan jirantetangga untuk menghantar makanan setiap hari.

Pas buka pintu kepada bukan Islam
KOTABHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata sudahsampai masanya parti itu membuka keahliannya kepada bukan Islam selarasdasarnya yang tidak berteraskan perkauman, dan bukan Islam juga bolehmemegang jawatan dalam kerajaan jika mempunyai kefahaman mengenaiIslam.

Usaha kutip tandatangan 800 perwakilan diteruskan
KUALALUMPUR: Penyokong Timbalan Presiden MCA yang dipecat, Datuk Seri DrChua Soi Lek, tetap meneruskan usaha mengutip tandatangan untukmengadakan mesyuarat agung luar biasa (EGM) walaupun Presiden, DatukSeri Ong Tee Keat sudah memanggil satu EGM untuk diadakan tidak lamalagi.

Dr Chua nafi dakwaan jadi dalang
KOTAKINABALU: Bekas Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek,menafikan dakwaan kononnya beliau menjadi dalang di sebalik gerakanmendesak parti komponen Barisan Nasional (BN) itu mengadakan mesyuaratagung luar biasa (EGM).

Penyokong MCA tak perlu adakan dua EGM: Liow
KLANG: Penyokong Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat dan Timbalan Presidenyang dipecat, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek diminta menyelesaikan masalahyang timbul tanpa perlu mengadakan dua mesyuarat agung luar biasa(EGM).

'Sidang DUN Perak' pembangkang dikecam
IPOH: Pemimpin komponen Barisan Nasional (BN) Perak mengecam tindakanpembangkang yang cuba mengadakan �Sidang DUN Perak� hari ini walaupunmereka tidak lagi mempunyai majoriti dalam Dewan Undangan Negeri (DUN).

Ahli Bakti anjur solat tasbih, hajat
PUTRAJAYA: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, semalam menghadirimajlis solat sunat tasbih dan hajat anjuran Badan Amal dan KebajikanTenaga Isteri-Isteri (Bakti) di kediaman rasminya di Sri Satria, disini.

Mahkamah tolak injuksi Sivakumar halang SUK
IPOH:Mahkamah Tinggi Ipoh, semalam menolak permohonan injuksi bekas SpeakerPerak, V Sivakumar bagi menghalang Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk DrAbdul Rahman Hashim daripada mengganggu Pakatan Rakyat mengadakansidang Dewan Undangan Negeri (DUN), hari ini.

Idris nafi 2 menteri laksana KPI
KUALALUMPUR: Datuk Seri Idris Jala menafikan pelantikannya sebagai KetuaEksekutif (CEO) Unit Pengurusan Prestasi dan Penyampaian (Pemandu) danmelapor terus kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr KohTsu Koon, akan menyebabkan wujud dua menteri untuk pelaksanaan IndeksPrestasi Utama (KPI) peringkat nasional dan menteri.

'Syor tubuh MKDN relevan'
PUTRAJAYA:Kementerian Dalam Negeri akan mengkaji cadangan penubuhan MajlisKeselamatan Dalam Negeri (MKDN) yang diberi kuasa memberi kelulusansebelum menteri membuat perintah tahanan atau perintah sekatan mengikutAkta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata Datuk Seri HishammuddinHussein.

Abdul Hamid meninggal masalah kegagalan ginjal
KUALALUMPUR: Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Omar, 80, meninggaldunia kerana masalah kegagalan ginjal ketika menerima rawatan di PusatPerubatan Gleneagles Intan, Ampang, di sini, semalam.
0 Komentar untuk "NASIONAL : RABU 02 SEPTEMBER 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI