RENCANA : RABU 19 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

RENCANA : RABU 19 OGOS 2009

Anugerah iktiraf ikon negara
JIKA ditanya kepada generasi muda tentang ikon dalam industri hiburan,mudah sahaja untuk mereka menyebut beberapa nama sama ada artistempatan atau luar negara.

Idea bankrap populis
BUKANLAHsuatu mengejutkan apabila melihat gelagat N. Gobalakrishnan mencetuskanprovokasi di luar pusat penamaan calon pilihan raya kecil DewanUndangan Negeri (DUN) Permatang Pasir pagi kelmarin.

Usah melatah dengan kenyataan Nik Abdul Aziz
SEPERTIbiasa setiap kali tiba pilihan raya, tidak kiralah 'pilihan raya kecilatau pilihan raya besar' ada sahaja kenyataan kontroversi daripada parapemimpin Pas.

BISIK-BISIK
AWANGtertarik dengan cadangan wartawan kanan, Datuk A. Kadir Jasin semalamsupaya pemantauan dibuat ke atas akhbar-akhbar Cina di negara ini yangmenurutnya semakin bebas mengeluarkan berita dan artikel bersifatcauvinis.

Apa akhirnya nasib bahasa Melayu?
TERTARIKmembaca saranan Persatuan Penulis Perlis (3P) baru-baru ini supayaistilah bahasa Melayu digunakan semula menggantikan bahasa Malaysia.Perkara itu turut dibangkitkan oleh penulis apabila akhbar ini mahuterus-terusan menggunakan istilah bahasa Malaysia.

Statistik terperinci, contohi negara maju bendung H1N1
ANGGARAN oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) bahawa lima juta atau20 peratus rakyat negara ini berisiko dijangkiti virus selesema babiatau influenza A (H1N1) jika orang ramai tidak mengambil serius langkahpencegahan bagi menghalang penularan virus itu perlu diberi perhatianserius oleh semua rakyat Malaysia.

Pentadbiran air: Swasta atau kerajaan?
MINGGUini - 16 hingga 22 Ogos - ialah Minggu Air Antarabangsa. Tema sambutankali ini ialah "Membekalkan air untuk kebaikan semua".






Semangat 1Malaysia terserlah di Sarawak
KETIKAmenjalankan penyelidikan untuk penulisan biografi seorang tokoh, sayaberkunjung ke Kanowit, 30 minit perjalanan dengan teksi dari LapanganTerbang Sibu pada Sabtu, dua minggu lalu.

Minda Pengarang: Nik Aziz sanggup perlekeh kesucian Islam demi politik
KETIKApemimpin Umno cuba mempertahankan cemuhan yang dilemparkan olehsegelintir pemimpin parti pembangkang terhadap Islam, timbul pulakenyataan yang amat jelik daripada orang yang dianggap tokoh Islam.Orang yang sama jugalah membenarkan Islam dihina atas dalil politik.

Cakap-cakap
MURSYIDULAm Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat kata orang Umno tidak masuk syurgakerana Islam yang dibawa parti itu sama seperti Islam di Palestin.

Haluan politik Pas kini semakin liberal
TAHUN1970-an dan 1980-an, dunia Islam disemarakkan dengan kemunculanfundamentalisme radikal yang berjuang menegakkan daulah Islamiah.Kejayaan revolusi Islam Iran pada 1979 meningkatkan lagi semangatgolongan terbabit.

Taubat politik Umno, Pas mampu satukan orang Melayu dan agama Islam
KERAJAANperpaduan yang pernah diutarakan baru-baru ini, kini sudah tidakditimbulkan lagi dan bagai ditenggelami isu lain seperti selesema babi,pilihan raya kecil Permatang Pasir, pergolakan dalam Pakatan Rakyatterutama di Selangor dan pelbagai isu lain.

Sekatan terhadap blog, internet tindakan 'jelek'
KETIKAmelawat Tembok Berlin tiga dekad lalu, Presiden Soviet Union, LeonidBrezhnev memberitahu sekutunya di Jerman Timur supaya memintaspenyebaran maklumat. Kebebasan media, baik dilihat dari perspektif apapun adalah suatu penentangan terhadap rejim yang pernah didokong olehStalin di Kremlin.






Budaya hidup yuppies
Sejauh manakah peraturan pemilikan yang dipraktikkan sedekad lalu memberi kesan buruk kepada pengguna Malaysia?


Lebih 90,000 dapat manfaat
Bagaimana Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) membantu orangramai membebaskan diri daripada belenggu hutang berpanjangan?
0 Komentar untuk "RENCANA : RABU 19 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI