HIBURAN : RABU 12 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : RABU 12 OGOS 2009


Biarlah masa menentukan
APABILA menatap wajah terbaru penghibur tersohor negara, Datuk SheilaMajid yang manis bertudung ini, pasti ramai yang mengandaikan Sheilakini sedang melalui fasa baru dalam hidupnya.


Noorkhiriah rindu ke lokasi
KETIKAini, usia kandungan aktres berbakat besar dalam dunia lakonan,Noorkhiriah atau nama sebenarnya Norkhiriah Ahmad Shafie sudah punmencecah enam bulan.


Antara festival filem dan makan angin
FESTIVAL Filem Malaysia ke-22 ( FFM22 ) selesai diadakan di DewanCanselor, Universiti Malaysia Sabah, Kota Kinabalu, Sabah Sabtu lalu.


Naskhah terbaru Afdlin Shauki
BELUMpun reda peminat memperkatakan tentang kejayaan Papadom yang munculFilem Terbaik pada Festival Filem Malaysia ke-22 ( FFM22 ), pengarahberbadan gempal ini bakal muncul dengan satu lagi filem terbaruarahannya berjudul Jalan Lama .

Semoga Allah ampunkan dia
SEBAK,sedih dan kecewa. Itulah rumusan perasaan Papa kala membuka blogseorang selebriti yang penuh bongkak mendakwa dia penulis palingmasyhur di alam maya.

Rizalman pilihan Ajai, Liza
HUJUNGminggu ini, Papa akan ke Pulau Pinang untuk menyaksikan sepasang lagimerpati dua sejoli yang akan disatukan sebagai suami isteri.

Apa khabar Ida Nerina?
SEMENJAKbeberapa hari lalu, tiba-tiba saja Papa terkenangkan aktres Ida Nerinayang kali terakhir diketahui ramai dimasukkan ke hospital setelahterjatuh di kediamannya beberapa bulan lalu.







Kenapa saya pilih lelaki Inggeris?
Dua bulan lepas dia dah lamar saya, tapi bukan dalam acara peminanganyang lazim dilakukan, kami dah bertunang sendiri-sendiri


Mega masih hidup
AWAL tahun 1990-an nama kumpulan Mega mendaki sehingga ke puncak dekkerana lagu-lagu melankolik yang cukup mendapat tempat di hati peminatwaktu itu.





'Yasmin lihat Siti dari sudut berbeza'
MASIHjelas di ruang mata bagaimana susuk tubuh yang sebelum itu begitucergas dan bertenaga, membentangkan kertas kerja, tiba-tiba rebah tidakbermaya. Malah, sehingga kini masih terngiang-ngiang di telinganyabaris demi baris ayat indah yang dilafazkan wanita itu sebelum diapergi buat selama-lamanya.

Jawab, jangan tak jawab!: 'Takkanlah asyik nak berkepit'
PASANGANini hanya tergelak besar apabila ada 'angin ribut' yang membawaperkhabaran rumah tangga mereka sekali lagi dilanda badai. Kali ini,ceritanya lebih hebat apabila mereka didakwa baru saja memfailkanperceraian mereka di mahkamah. Pun begitu, saat dihubungi Hip bagimendapatkan kesahihan cerita itu, pasangan berkenaan, Aida Radzwill dansuaminya Joe Radzwil, berkata semua cerita itu hanyalah sekadar kisahdongeng semata-mata.

Fragmen: Benarkah filem Yasmin karya filem tanah air paling hebat?
WALAUPUNsudah hampir dua minggu berlalu, namun kehilangan Yasmin Ahmad dalamdunia perfileman masih dirasai. Tidak dinafikan semasa hayatnya, beliauhadir dengan karya yang segar dan penuh emosional kepada penontonnyaDalam erti kata lain, karyanya sama dalam menerusi filem atau iklanyang dihasilkannya memang menyentuh jiwa.

'Asyik orang sama menang'
SUARANYApernah diiktiraf sebagai bernilai RM1 juta apabila dia memenangipertandingan realiti One In A Million setahun lalu. Sejak itu, ramaiyang mengagumi bakat semula jadi dan vokal milik penyanyi bernama AyuDamit ini.

Bengkel penulisan skrip
PENGGIATfilem dan drama sering kali mengeluh kerana sukar untuk memperolehskrip bermutu. Jika ada pun ia dihasilkan oleh penulis skrip yang samasaja.

Bebas menjadi diri sendiri
SIAPAboleh lupa aksi gedik dan 'over' Aznil Nawawi ketika mengacarakanprogram Pop Kuiz di TV3 satu ketika dulu sehingga rancangan berkenaanmuncul gameshow popular dan pernah menerima pengiktirafan HighlyCommended Programme oleh Asia Television Awards 1996.

Semangat Tun Mamat
KESETIAANmembuta tuli membawa kesengsaraan pada diri sendiri dan keluarga. Iamungkin tema paling menyerlah yang dapat dilihat daripada persembahanteater bangsawan Tun Mamat dan Mimpi Tuanku yang dipentaskan olehIstana Budaya di Panggung Bandaraya Kuala Lumpur, selama tiga hariberturut-turut bermula 7 Ogos lalu.

Suara Azmir pikat orang Singapura
AZMIRArif tidak mahu menggunakan kekurangan dirinya untuk dikenali ramai.Sebaliknya ketika berkunjung ke Balai Berita baru-baru ini, anak mudaberusia 26 tahun dari Balik Pulau, Pulau Pinang itu tidak mahu masalah'sengau' terus dijadikan bahan cerita kerana bimbang dikatakan cubameraih simpati orang, sebaliknya dia mahu dikenali kerana suaranya.

VJ Utt janji panaskan konsert
MALAYSIAmencipta sejarah tersendiri dalam dunia hiburan antarabangsa apabiladipilih sebagai negara pertama di dunia untuk muncul lokasi World StageLive In Malaysia anjuran dan terbitan sepenuhnya oleh MTV. Pemilihanitu tentu sekali penghargaan cukup istimewa buat negara ini apabilabeberapa nama besar dunia bakal berkampung dalam satu persembahan yangpasti menggegarkan.

Dengarnya: Bosan pelakon pegang watak klise
MENJADIpelakon yang serba boleh sememangnya menjadi tuntutan apabila bergelaranak seni. Tak semestinya pelakon berpandukan skrip yang diberi sudahboleh dianggap hebat. Kalau mahu diuji kemampuan pelakon ialah denganmemberikan mereka tugasan spontan tanpa skrip seperti yang dipraktikkanprogram Anak Wayang dengan mengundang pelakon untuk bergandingan denganpeserta.

Dengarnya: Putus kasih dua sahabat
TERKEJUTjuga Cik Normah apabila dapat tahu dua orang pelakon yang pernahdilihat seperti belangkas ini sebenarnya pernah bergaduh berlanjutanhingga beberapa minggu dan bulan. Malah, ketika artikel ini ditulis,Cik Normah diberitahu rakan sepejabat mereka masih tidak bertegur sapa.

Dengarnya: Rozita tunai umrah pada Ramadan
ALHAMDULILLAH,Cik Normah seronok mendengar cerita mengenai rakan sepejabat yangrancak bercerita mengenai pelakon jelita, Rozita Che Wan yang akanmenunaikan umrah buat kali kedua penghujung bulan ini ketika seluruhumat Islam sudah mula melakukan ibadat puasa.

Ketabahan ibu tunggal dalam drama bersiri di TV2
KISAHhidup yang dilalui Rozita Che Wan menerusi drama terbaru terbitanEurofine (M) Sdn Bhd, Bara Yang Ku Genggam seolah-olah mengamitkehidupannya sebenar sebagai ibu tunggal.

Dengarnya... Kejutan Catriona buat suami tersayang
CIKNormah seronok melihat kebahagiaan pasangan pengantin baru CatrionaRoss dengan suaminya Shaharuddin Mokhtaruddin. Rumah tangga merekabertambah bahagia apabila Cat bunting pelamin. Sebenarnya Cik Normahbukan nak bercerita fasal Cat yang dah mengandung tetapi mengenaibetapa beruntungnya Shaharuddin dikurniakan isteri yang romantisseperti Cat ini.






Dunia tari Sabrina
SEJAK bujang, Sabrina Ali Dad Khan, 29, menjalani kehidupan tenangtanpa kontroversi menghantui diri. Sehinggalah dia mendirikan rumahtangga dengan Mohd Shahrin Abdul Halim, 38, pada 21 Mei 2006, tidakpernah sekali dirinya disapa gosip panas.

'Contohi Bollywood, Hong Kong'
MAJORITI kalangan artis, seniman dan seniwati yang menghadiriFestival Filem Malaysia Ke-22 (FFM22) di Kota Kinabalu, Sabah, sudahpun pulang ke kampung halaman masing-masing pada petang Isnin lalu.

Lenka ‘siasat’ Petaling Street
LIMA hari di Malaysia, tidak banyak sedikit pastinya Lenka Kripac,31, memperoleh pengalaman menarik sepanjang berada di negara ini.

INTERAKSI: 'Mahu aktif tonton filem tempatan'
BAKAT yang dimiliki Jaclyn Victor atau Jac lebih tertumpu padabidang nyanyian. Ketika namanya mula dikenali ramai, Jac mengukirkejayaan selepas menjuarai program realiti, Malaysian Idol musimpertama pada 2004.

Faizal selesa bergerak sendiri
JIKA dibandingkan dengan Vince, Zahid dan Mawi, boleh dikatakanMohammad Faizal Ramly atau Faizal, 25, agak 'tercicir' daripadapopulariti. Sekalipun, menyandang gelaran juara Akademi Fantasia musimkeempat (AF4), tetapi aura seninya nampak pudar.

Saiful lebih tegap, langkah lebih pantas
APABILA bercerita mengenai sukan berkuda, tentu ramai memikirkanbayaran mahal dan layak untuk golongan elit saja. Bayangkan, hargaseekor kuda mencecah ratusan ribu hingga jutaan ringgit. Itu belumtermasuk penjagaan setiap bulan makanan dan ubatan menjangkau ribuanringgit sebulan.

Marion cuba bidang lakonan
WAJAH jelita Marion Counter, 29, sememangnya tidak asing ditelevisyen sebagai pengacara mengendalikan program realiti One In AMillion (OIAM) di 8TV untuk tiga musim atau di Channel [V] sejak 2007.

Era kurang bercakap
KEKAL di tangga teratas, nyata bukan mudah untuk Era FMmempertahankan kedudukan sebagai stesen radio nombor satu. Pelbagai'pembaharuan' dibawa bagi memastikan pendengar sentiasa mendapat apayang mereka mahu selain daripada hiburan.

Soseh Soseh: Keletah tak kira tempat
APABILA berada di masjid, sudah tentu segala adab perlu dijaga.Lagipun, berada di situ bukanlah untuk bersuka ria kerana perlumenghormati masjid sebagai rumah Allah, iaitu rumah beribadat.

Soseh Soseh: Gambar panas babit isteri artis di Internet?
SABAN hari ada saja gambar anak Melayu yang SS pasti beragama Islam dipaparkan di Internet dalam keadaan memalukan.

Jejak Rasul 15 tahun
DOKUMENTARI Jejak Rasul yang menemui penonton setiap Ramadan, akankembali lagi dengan paparan lebih menarik untuk tahun ke-15, tahun ini.
0 Komentar untuk "HIBURAN : RABU 12 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI