JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 12 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 12 OGOS 2009

Punca kematian Beng Hock
SHAH ALAM 11 Ogos - Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hockdisahkan meninggal dunia akibat mengalami kecederaan berganda setelahterjatuh dari tempat tinggi selepas mayatnya dibedah siasat hampir limajam oleh dua pakar patologi.

'Bukan darah sama sekali'
SHAHALAM 11 Ogos - Tiada sebarang elemen baru diperoleh daripada hasilsiasatan semula pakar forensik dan ahli kimia tempatan serta luarnegara terhadap kesan yang dijumpai di pejabat Suruhanjaya PencegahanRasuah Malaysia (SPRM) di tingkat 14 dan tingkat 15, Plaza Masalam disini semalam.

Gobind persoal guna bahasa Melayu
SHAHALAM 11 Ogos - Para peguam pemerhati inkues siasatan kematian Teoh BengHock hari ini mempersoalkan tindakan Pakar Perunding Kanan PerubatanForensik, Dr. Khairul Azman Ibrahim memberi keterangan dalam bahasaMelayu sedangkan laporan bedah siasat disediakan dalam bahasa Inggeris.

Anwar mohon pendakwa raya dikecualikan daripada pendakwaan
KUALALUMPUR 11 Ogos - Selepas tiga permohonan dikemukakan, Penasihat PartiKeadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkansatu lagi permohonan berkaitan kes liwat bekas pembantunya.

Dekan diarah bayar ganti rugi RM30,000
KUALALUMPUR 11 Ogos - Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas)hari ini memerintahkan seorang dekan fakulti perubatan membayar gantirugi RM30,000 kepada seorang remaja perempuan yang mengalami kecederaanakibat kecuaiannya, 15 tahun lalu.


4 geng Pak Ee ditembak mati
RAWANG 11 Ogos - Kumpulan warga Indonesia dikenali sebagai Pak Ee yangkerap melakukan jenayah samun dan rogol di Lembah Klang sejak tigabulan lalu, hari ini tumpas setelah ditembak mati oleh polis di JalanBristol, berhampiran sebuah kilang simen di sini.

Polis tumpas Geng Agus
SHAHALAM 11 Ogos - Polis percaya telah menumpaskan kumpulan penjenayahbersenjata yang dikenali Geng Agus selepas memberkas lapan anggotakumpulan itu termasuk tiga wanita dalam serbuan di Flat Valensia SriMuda, Seksyen 25 di sini pada Selasa lalu.

Polis kenal pasti 6 cap jari di surat ugutan
RAWANG11 Ogos - Polis telah mengenal pasti enam cap jari individu pada suratberbaur ugutan yang dihantar kepada Ketua Pesuruhjaya SuruhanjayaPencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Ahmad Said Hamdanbaru-baru ini.

Tipu judi: Lelaki diculik satu jam
SUBANGJAYA 11 Ogos - Gara-gara menipu dalam berjudi, seorang kaki judidiculik oleh empat rakannya di sebuah rumah di Banting, Kuala Langat,dekat sini awal pagi kelmarin, sebagai tebusan.


Polis cari suspek kes penemuan revolver
JOHORBAHRU 11 Ogos - Polis sedang mengesan seorang lelaki berhubung kespenemuan sepucuk revolver dan enam butir peluru di bawah tempat duduksebuah motosikal di sini, pada minggu lalu.

Suami isteri miliki senjata api
JOHORBAHRU 11 Ogos - Sepasang suami isteri adalah antara enam individu yangditahan dalam tiga serbuan berasingan di sekitar bandar raya ini,kelmarin, kerana memiliki senjata api.









'Tiada kesan pertahankan diri'
SHAHALAM: Seorang pakar forensik memberitahu Mahkamah Koroner di sinisemalam, bedah siasat yang dilakukannya terhadap mayat Teoh Beng Hockmendapati beliau mati disebabkan mengalami kecederaan berganda selepasjatuh dari tempat yang tinggi.

Lelaki bunuh bekas isteri kena hukuman gantung
MUAR:Seorang buruh dijatuhkan hukuman gantung sampai mati oleh MahkamahTinggi, di sini semalam, selepas didapati bersalah membunuh bekasisterinya, dalam kejadian di hadapan rumah sewa mangsa, empat tahunlalu.

Pengerusi LPK lapor polis tuntutan tak munasabah
KLANG: Pengerusi Lembaga Pelabuhan Klang (LPK), Datuk Lee Hwa Beng membuatlaporan polis terhadap pemaju utama Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ),Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) dan penasihat projek itu, BTA Architectsdipercayai kerana tuntutan tidak munasabah antara RM500 juta hingga RM1bilion untuk projek itu.

Enam cap jari pada surat ugut bunuh
KUALALUMPUR: Polis menemui enam kesan cap jari pada surat ancaman bunuhkepada Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM),Datuk Seri Ahmad Said Hamdan, minggu lalu.

4 ahli Pak Ee mati kena tembak
KUALALUMPUR: Empat anggota kumpulan samun 'Pak Ee' warga Indonesia yangdisifatkan sebagai ganas ditembak mati oleh polis berhampiran kilangsimen di Jalan Rawang-Kuang/Jalan Bristol, Rawang dekat sini, pagisemalam, selepas diburu sejak Jun lalu.
0 Komentar untuk "JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 12 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI