SUKAN : AHAD 19 JULAI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

SUKAN : AHAD 19 JULAI 2009


Ferguson kagum persembahan anak-anak buah Rajagobal
KUALALUMPUR - Alex Ferguson kagum dengan corak permainan pantas pemainkebangsaan sehingga hampir mengikat pasukannya Manchester United padaperlawanan persahabatan di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam....

Saya tahu gaya Van der Sar - Amri
KUALALUMPUR - Tidak tidur lena ketua pasukan Selangor, Amri Yahyah malamsemalam selepas berjaya menjaringkan dua gol bertemu Manchester Uniteddalam perlawanan persahabatan di Stadium Nasional Bukit Jalil....

MU tolak rayuan Indonesia
KUALALUMPUR - Manchester United, semalam menolak rayuan Indonesia untukmempertimbangkan semula keputusan membatalkan perlawanan di Jakarta...

Ulangan Malaysia jumpa United Isnin
KUALALUMPUR - Manchester United akan beraksi dalam perlawanan keduamenentang Pilihan Malaysia pada pukul 8.45 malam esok di StadiumNasional Bukit Jalil....


Iskandar, beregu lelaki ke akhir
KUALALUMPUR - Malaysia mempunyai dua wakil pada perlawanan akhir KejohananBadminton Remaja Asia apabila pemain perseorangan dan beregu lelakimenang di separuh akhir, semalam....

Royal Pahang juara
PUTRAJAYA- Pasukan Royal Pahang muncul juara selepas menjinakkan Ranhill Polo6-4 1/2 pada perlawanan akhir Kejohanan Polo Terbuka Malaysia di PusatEkuestrian Putrajaya, semalam....

Bolt menang 100 meter di Paris
PARIS- Juara Sukan Olimpik, Usain Bolt dari Jamaica memenangi acara 100meter pada Kejohanan Olahraga Liga Emas Paris dengan catatan masa 9.79saat, kelmarin....

Maxwell ke Barca
MADRID- Pemain pertahanan kiri Brazil, Maxwell melengkapkan perpindahannyadari Inter Milan ke Barcelona apabila menandatangani perjanjian empattahun serta pilihan setahun lagi, kata kelab Sepanyol itu, kelmarin.






Dua gol Amri buat United gubra
GEGAK gempita Stadium Nasional, Bukit Jalil bergemuruh dalam satu suaramenjulang wira Malaysia, Amri Yahyah yang menewaskan penjaga goltersohor, Edwin Van der Sar dan Ben Foster untuk mencetus gentarManchester United sebelum kecundang 3-2 kepada juara Liga PerdanaInggeris itu dalam pembukaan Jelajah Asia 2009.

Hanya ribut dalam cawan
'RIBUTbesar' yang dijangka melanda Mesyuarat Majlis Persekutuan Hoki Malaysia(PHM), semalam berjaya dielak apabila tiada undi tidak percayadiusulkan, seperti yang didakwa.

Iskandar, Houwei berentap
DUApilihan utama, Iskandar Zulkarnain Zainuddin dan kombinasi Yew HongKheng-Ow Yao Han menepati status untuk mengibarkan cabaran negara finalKejohanan Badminton Remaja Asia, hari ini.

Kenangan manis buat saya: Amri
AMRIYahyah jelas bertukar menjadi idola bola sepak baru peminat tempatan,semalam - segala-galanya menjurus kepada dua gol oleh pemain perancangitu yang membolosi gawang gergasi bola sepak Inggeris, ManchesterUnited di Stadium Nasional, Bukit Jalil, semalam.

Permulaan baik buat Owen: Ferguson
ALEXFerguson tampil membuat pengakuan betapa peningkatan ketara aksi pemainMalaysia dalam saingan persahabatan lewat petang semalam yang berakhirdengan kemenangan Juara Liga Perdana Inggeris itu, 3-2 sambil gembiradengan gol sulung Michael Owen untuk pasukannya.

Zubair tak patah semangat
MUHDZubair Muhammad tidak kecewa gagal meraih pingat emas acara raifal 50meter tiga posisi dalam Kejohanan Menembak Trofi Tan Siew Sin di LapangSasar Subang, semalam sebaliknya bertekad menyerlah dalam KejohananMenembak Mini Olimpik 2009 di tempat sama, akhir bulan ini.

Wan Nin buat kejutan
GIMNASremaja, Lee Wan Nin membuat kejutan apabila menjuarai Kejohanan GimramaSportexcel/MSN/Milo/MGF sirkit kedua di Kuala Lumpur, semalam selepasmeraih tiga pingat emas, termasuk acara Individu Keseluruhan menewaskanrakan sepasukannya yang juga gimnas pilihan kejohanan, Amy Kwan DictWeng.

Skuad Projek 2013 bermula hebat
PASUKANProjek 2013 bermula hebat menewaskan Perak 2-1 dalam aksi pembukaanKumpulan A, Pertandingan Hoki Bawah 23 Tahun di Stadium Hoki MajlisBandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) Bukit Serindit, semalam.

Kelab Polo Diraja Pahang dinobat juara
TIGApercubaan yang gagal sebelumnya ditebus Kelab Polo Diraja Pahang yangmeraih gelaran sulung pada Kejohanan Polo Terbuka Malaysia hasilkejayaan menundukkan Kelab Polo Ranhill 6-4.5, semalam.

Ancelotti yakin Terry kekal pimpin Chelsea
SEATTLE: Pengurus baru Chelsea, Carlo Ancelotti tidak percaya dia perlu mencarikapten baru untuk pasukannya. Tidak kira berapa jumlah ditawarkanManchester City, Ancelotti tidak nampak kemungkinan John Terry akan kemana-mana.

Barca capai persetujuan miliki Ibrahimovic
BARCELONA: Barcelona mencapai persetujuan awal dengan Inter Milan untuk khidmatpenyerang, Zlatan Ibrahimovic dalam perjanjian yang akan menyaksikanpenyerang, Samuel Eto'o dan pemain tengah, Aleksandr Hleb, menyertaijuara Itali itu.

Ivanov tawan peringkat 14
BESANCON(Perancis): Serguei Ivanov dari Russia memenangi peringkat ke-14, Tourde France, malam tadi pada hari yang bertukar suram dengan khabarkematian seorang peminat dilanggar motosikal polis yang mengiringipelumba.

Bolt catat 9.79 saat
PARIS: Juara Olimpik, Usain Bolt dari Jamaica memenangi 100 meter dalam sirkitolahraga Liga Emas Paris dengan masa 9.79 saat, kelmarin, mencatat masaterbaik musim ini di sebalik permulaan kurang baik dalam suasana sejukdan lembap.

Watson terus garang
TURNBERRY: Tom Watson menunjukkan perwatakan garang pada pusingan ketiga,Kejohanan Golf Terbuka British dengan mendahului satu pukulan ke ataspemain England, Ross Fisher, awal pagi tadi untuk kekal dalam laluanuntuk muncul pemain paling tua untuk menjuarai gelaran major dalamsejarah kejohanan
0 Komentar untuk "SUKAN : AHAD 19 JULAI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI