HIBURAN : AHAD 19 JULAI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : AHAD 19 JULAI 2009


Rabecca seksi, berani, telus
Seksi, berani, telus! Itu konklusi untuk menggambarkan gadis bernamaunik, Rabecca Nur Al-Islam Ahmad ini. Ya, orangnya mempunyai dayatarikan dan berani tampil seksi pada setiap kemunculan sama ada hanyauntuk bersantai hujung minggu atau berpergian ke majlis.


Jangan kaitkan anak raja - Fazura
Ada benda penting yang Faz nak perkatakan?


Tiada krisis Linda & Scha
Berlalu masalah keretakan hubungan Linda Onn dengan aktor Fahrin Ahmad,timbul pula satu cerita lain. Kali ini kisah membabitkan penyampairadio Sinar FM itu dengan Scha, seorang pelakon baru yang berjayamengukir nama menerusi drama Awan Dania.


Ahmad Dhani
NAMA Ahmad Dhani bukan sahaja popular di Indonesia, malah di negaraini. Salah satu sebabnya vokalis kumpulan Dewa 19 ini sering kalidikaitkan dengan pelbagai kontroversi.


Harry Potter belum hilang magis.
SATU persatu filem Hollywood memasuki pawagam tempatan. Kali ini filemHarry Potter And The Half Blood Prince sudahpun menggegarkan pawagamsejak 15 Julai yang lalu.

Artis selamatkan alam sekitar
KITA selalu teruja dengan artis-artis Barat yang aktif dengankerja-kerja kemanusiaan. Kita kenal Bono (U2). Nama Angelina Joliemungkin menjadi antara bintang Hollywood teratas dalam senarai apabilamemperkatakan tentang keakrabannya terhadap kerja-kerja kemanusiaan.


Amyza nak puasa gara-gara “bibik”
NIEZAM: Buat blog nak hilang rasa boring – http://www.niezamkringkring.

Zahida nafi kahwin VIP
Sekarang kecoh dan heboh orang dok bercerita mengenai pelakon ZahidaRafik yang didakwa kahwin senyap-senyap dengan orang kenamaan.


Deja Moss buka restoran
WAH!Lama tak dengar berita Deja Moss, tiba-tiba Joyah mendapat SMSmemberitahu penyanyi ini membuka sebuah restoran. Tahniah buat DejaMoss yang sudah melebarkan sayapnya ke bidang perniagaan makanan.


Umie Aida dapat Chopard, dupleks
WAH!Joyah dengar Umie Aida sudah tempah cincin tunang. Betul ke Umie?Maknanya tak lama lagilah tu Umie Aida akan menjadi tunangan orang.Baguslah. Buat apa tunggu lama-lama Umie. Pilihan sudah ada depan mata,buat apa ditunggu lagi.


Menentu hala tuju finalis AF7
Seperti biasa, setiap kali tamatnya konsert akhir Akademi Fantasia(AF), nama-nama finalisnya akan diagung-agungkan. Percaya atau tidakapabila munculnya rancangan baru program itu, maka sedikit demi sedikitmereka yang sudah bergelar bekas pelajar akan dilupakan.


Jessica menangis di parti hari jadi
Malangnya nasib Jessica Simpson di parti hari jadi sendiri. Sepatutnya,artis berusia 29 tahun ini gembira tetapi sebaliknya bersedih keranaterpaksa berpisah dengan kekasihnya, Tony Romo.


Katrina tidak boleh kahwin Salman?
MENGIKUT ahli nujum yang meramalkan perkahwinan Salman dan Katrina,pasangan kekasih itu tidak boleh berkahwin kerana perbezaan bintang.Sekiranya berkahwin, ikatan mereka tidak berkekalan.


Rumah tangga Mamat berkocak
Sebenarnya saya tak nak cakap panjang pasal masalah peribadi ni.Cukuplah kalau saya kata kami memang dah tidak tinggal sebumbung sejakempat bulan lalu.

Teguran ikhlas buatSiti Nurhaliza
Assalammualaikum. Pertama sekali saya ingin memohon maaf di atasteguran yang ingin saya tujukan kepada Datuk Siti Nurhaliza ini.


Berjayakah formula Skrip 7707?
SELEPAS berpuas hati dengan filem Rasukan Ablasa, kali ini giliranfilem Skrip 7707 pula masuk ke panggung. Filem yang diarahkan olehProfesor Madya A. Razak Mohaideen ini nampaknya masih lagi mengekalkangenre seram sebagai tunjang utama.


Couple dipulau stesen radio?
MELIHATKAN iklim dunia muzik tempatan kini, tidak dapat dinafikanbahawa pengaruh kumpulan-kumpulan independent semakin rancak dansedikit sebanyak mengurangkan pergantungan kita kepada muzik darinegara seberang.












Siti Nurhaliza, Aizat raih dua anugerah
JAKARTA - Penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Taruddinterus mengungguli Anugerah Planet Muzik (APM) 2009 apabila menggondoldua kategori dalam APM 2009 di sini malam tadi.


Saya tak rasa malu - Faizal Tahir
JAKARTA- Kalau bukan kerana Anugerah Planet Muzik (APM 2009) yang berlangsungdi sini, penyanyi Faizal Tahir mengaku dia mungkin kekal sebagaipeminjam tegar Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Selebriti perlekeh PTPTN
KUALALUMPUR - Mereka berbakat besar dan mempunyai reputasi hebat dalamkerjaya masing-masing, baik dalam bidang nyanyian, lakonan, deejaymahupun sebagai pengacara televisyen.

Bimbang prasangka mak datin
Bila gosip itu keluar, saya rasa macam nak pergi jumpa wartawan itu dan tanya daripada mana dia dapat cerita itu?

Keifli tak kisah digelar pondan
APA yang membuatkan anda berani untuk mencuba watak Ruby?

Bahang seorang janda
NURULHUDA ABDUL WAHAB atau Nurul, selepas kembali solo mencorakkariernya sendirian. Menjadi ibu tunggal sekali gus penyanyi danpelakon, dia tahu apa yang harus diberi keutamaan.

Black nazar bina rumah ayah
Alhamdulillah, keputusan ini tepat. Saya jadi juara dan dalam masa yang sama, saya masih aktif bermain bola

Luckylaki dieksploitasi Dhani?
ANAK-ANAK lelaki Ahmad Dhani, penggerak utama kumpulan Dewa 19rupa-rupanya mempunyai minat yang berbeza dengan bapa mereka. Kalaubapa mereka gilakan muzik, Al, El dan Dul sebenarnya lebih menyukaipermainan bola sepak dan bercita-cita mahu menjadi pemain bolaantarabangsa.

Tak akan kahwin
BINTANG terkenal Taiwan yang diketahui sudah lapan tahun menjalin cintadengan Hei Ren atau Blackie menegaskan mereka tidak akan berkahwinwalaupun sudah lama bersama.

Xandria ajak jalan-jalan
PEMEGANGIjazah Kewangan dan Pengurusan dari Universiti Melbourne, Australia inimula meneroka dan menikmati isi bidang seni sejak berusia 16 tahun.

John Travolta semakin gemuk
AKTOR John Travolta ( gambar ) tidak lagi berupaya menari tarian discodengan lincah seperti yang dilakukannya dalam filem Saturday NightFever pada 1977.

Jac jauh hati
DIVA ingat sepanjang lebih tiga tahun menjadi anak seni dan mengumpulramai peminat, Jaclyn Victor sudah tidak rasa terpinggir lagi.Malangnya, penyanyi bersuara lantang ini masih menganggap dirinyaselalu didiskriminasi.


Johan, Ozlynn nikah 25 Julai
INGAT tak lagi pasangan kekasih bekas finalis program realiti RajaLawak, Mohd. Yazid Lim Mohamad Aziz atau Johan dan pelakon Ozlynn WatyIsmail (Ozlynn) yang buat banyak orang tak senang dengan gelagat'terlebih mesra' mereka?


Catriona Ross bunting pelamin
GEMBIRA Diva dengar cerita bahagia Catriona Ross, 29, yang barumendirikan rumah tangga dengan pengarah rancangan hiburan televisyenAstro, Shaharuddin Mokhtaruddin, 30, pada 26 Jun lalu. Pasangan inidinikahkan oleh Imam Masjid Paya Rambai, Kota Bharu, Kelantan.


Hutang Faizal Tahir
SAYAcuma nak sentuh isu penyanyi kesayangan saya, Faizal Tahir yang padamulanya tidak dibenarkan ke Jakarta untuk menghadiri Anugerah PlanetMuzik (APM), Khamis lalu.

Kotak kecil Deanna
Dalam dunia yang penuh dengan berita buruk, Deanna Yusoff mahumenghadiahkan orang ramai dengan kisah keseronokan, kelazatan danketenangan yang muncul daripada bungkusan comel berisi coklat.






Dynas kesal difitnah gugur kandungan
BETAPA hatinya terluka apabila difitnah dengan tuduhan sengaja menggugurkankandungan yang berusia tujuh bulan. Ibu mana yang tidak sayangkan anak,malah kehadiran cahaya mata pertama memang cukup dinantikan pelakonDynas Mokhtar dan suaminya, Mohd Hafizy Mohd Hafiz serta seluruhkeluarga mereka.

DBKL perlu komited martabat seni budaya
DALAMtempoh sebulan dua kebelakangan ini, Kak Pora kerap juga berkunjung keIstana Budaya (IB) untuk menonton pelbagai program yang dianjurkan disitu. Ia membabitkan pementasan teater dan persembahan muzikal. KakPora akui memang meriah program di IB sepanjang tahun ini.

Ogy berlagak diva?
DALAMkebanyakan artis di Malaysia, salah seorang yang Kak Pora cukup minatiialah Fauziah Ahmad Daud atau Ogy. Kak Pora memang mengagumikebolehannya bukan saja sebagai pelakon, malah penyanyi, pengacara TVdan pengarah filem. Lagipun, masa zaman anak dara dulu, memang filemlakonan Ogy kerap jadi perhatian Kak Pora terutama teringatkan filemAzura dan Ali Setan.

Personaliti sukan kena serang
KACAK,bergaya dan banyak duit, tetapi ia lesen untuk berbuat apa sajasehingga merosakkan masa depan anak orang. Apa yang Kak Pora nak ceritaini boleh dijadikan pengajaran bukan saja pada si empunya diri, tetapikepada sesiapa saja yang bergelar insan popular lain.

Tidak mahu majlis hebat
NORMAN Abdul Halim atau lebih popular sebagai Norman KRU, 37, dan bakalisterinya, Dr Shireen Hashim, 44, pernah merancang bernikah secaratertutup di Sydney, Australia pada 7 Ogos depan, namun akhirnya merekamenukar lokasi, kenapa? Presiden KRU Berhad ini juga mengakui sediamengambil anak angkat sekiranya perkahwinan mereka nanti tidakdikurniakan cahaya mata disebabkan faktor usia bakal isterinya itu

Setem ada macam-macam ramuan
GEMBIRA hati apabila selepas seharian penat berkerja kemudian minda dihidangkansebuah filem cereka komedi yang padat dengan mesej positif, lucu lagimenghiburkan.

Konsert terakhir M Nasir?
WALAUPUN disabotaj, M Nasir tidak menoleh ke belakang lagi. Persiapan KonsertSatu Wajah M Nasir tetap berlangsung seperti biasa. Bersama 14 barisanpemuzik yang diketuai Aznan Alias selaku Pengarah Muzik, penyanyi yangmendapat jolokan `sifu’ itu menjanjikan persembahan terbaik dalamkonsert keduanya di Stadium Negara, Kuala Lumpur pada Sabtu, 25 Julaiini, jam 8.30 malam.

FDAM ajak karyawan seni pupuk gagasan 1Malaysia
PERSATUAN Sutradara Malaysia (FDAM) mengajak semua karyawan filem dan sesiapasaja yang terbabit dalam bidang kesenian di negara ini supaya menyahutgagasan kerajaan menerusi cetusan konsep '1 Malaysia, RakyatDidahulukan, Pencapaian Diutamakan' seperti yang disuarakan PerdanaMenteri, Datuk Seri Najib Razak, kerana ia penting untuk mengangkatimej industri hiburan secara lebih relevan dengan kepentinganmasyarakat dan negara.

Intan Yang Tercanai sebuah teater fitrah
SATU lagi teks indah, halus dan penuh dengan wacana intelektual, spiritualdan persoalan kemanusiaan karya Sasterawan Negara, Datuk Noordin Hassanatau lebih dikenali dengan panggilan Cikgu Noordin buat julung kalinyadipentaskan di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) Kuala Lumpur, baru-baruini.

Rockett's, Kaca tak gundah soal pasaran
DIkala syarikat rakaman berlumba-lumba menerbitkan album berkonsep kitarsemula dalam bentuk kompilasi, single dan juga muat turun digital,berikutan tidak berani untuk menerbitkan album rakaman baru, DatacrestSdn Bhd pula sebaliknya kerana tampil mencari bakat baru dalam industriyang dilihat punya potensi untuk diketengahkan menerusi album penuh.

193 karya bertanding di Kota Kinabalu
FESTIVAL Filem Malaysia Ke-22 (FFM22) yang dijadualkan berlangsung di KotaKinabalu, Sabah dari 5 hingga 8 Ogos ini mencipta sejarah tersendiridalam penganjuran acara itu apabila mencatatkan jumlah penyertaantertinggi bagi semua kategori dipertandingkan

Sam Bunkface nafi cium Juliana, cuma ambil bau
ANTARA pasangan artis remaja yang sedang hangat bercinta ketika ini ialahvokalis utama kumpulan Bunkface, Sam dengan aktres dan pengacarajelita, Juliana Evans, 20. Sam atau nama sebenarnya Shamsul Annuar MohdBaharom, 22, ketika dihubungi Selasa lalu, mengakui dia serius berkawanatau menjalin hubungan cinta bersama Juliana kira-kira dua bulan lalu.

Anak pembaca berita veteran 'berlaga lidah' dengan gadis bawah umur
PANAS,panas, panas, badan ini panas. Melihatkan kepada beberapa foto denganaksi yang disiarkan menerusi sebuah blog, terus Zubir teringat kepadalirik lagu Nakal yang dipopularkan kumpulan Gigi dari Indonesia!

Misi dendam sofia, Sheila
KETIKA dilanda kontroversi bersama bekas penulis skrip, Nazli Jaafar (Che Li),produksi milik Sheila Rusly dan suaminya, Jinggo, JS Pictures Sdn Bhdmasih bernafas, malah penggambaran sekuel Anak Betong iaitu Cucu Betongtetap berjalan tanpa melanggar tarikh yang ditetapkan.

Cuma Satu uji Shazroul
SEMANGAT anak muda ini untuk bergelar penyanyi rakaman tidak sewajarnyadipandang sepi. Shazroul Fazlie Zahari, akhirnya muncul dengan 'cahayamata' sulungnya Cuma Satu.

Ahmad Nawab kesal sikap Uji Rashid
KOMPOSER veteran, Datuk Ahmad Nawab meminta Uji Rashid jangan mempertikaikanalbum terbitannya, Melayu Klasik kerana ia dihasilkan bukan untukdirinya tetapi sebagai mengenang Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri PRamlee.

Seniman kecewa isu artis dedah tubuh
PADA 17 Jun 1991, Berita Harian melaporkan mengenai inisiatif PersatuanSeniman Malaysia (Seniman) merangka peraturan dan bentuk hukumanterhadap manamana artis tempatan yang didapati bersikap keterlaluanhingga menjejaskan nama baik diri dan negara.

Drama Opah kembali selepas 10 tahun
DARI kampung berhijrah ke bandar, Opah masih lagi bertenaga meneruskan sisa-sisa hidup bersama anak dan cucunya.Malah, Opah juga yang menjadi tonggak kebahagiaan dan pendamai di kalangan mereka yang dekat dengannya.

Haliza masih menagih cinta Ari Wibowo?
SEJAK dulu, ikatan persahabatan yang dijalinkan aktres Haliza Misbun denganaktor kacak Indonesia, Ari Wibowo sering disalah ertikan. Masih ramaiyang menganggapnya mempunyai hubungan 'teman tapi mesra' sedangkanseantero dunia tahu Ari sudah berumahtangga dan memiliki dua cahayamata. Gosip itu menyebabkan Haliza tampil menafikannya.

Julfekar nafi pukul Farawahida
MINGGU lalu, Raja ada menyiarkan dakwaan seorang petugas sambilan RTM yangpernah melihat penyanyi Farawahida dikasari dan dimaki hamun olehseorang lelaki tetrapi tidak menyebut nama lelaki terbabit.

Jacko seorang penyayang
TANGGAL 25 Jun lalu, dunia dikejutkan dengan berita kematian Raja Pop Dunia,Michael Jackson (MJ) atau Jacko akibat jantungnya terhenti (cardiacarrest) di kediaman mewahnya di Hollywood, California
0 Komentar untuk "HIBURAN : AHAD 19 JULAI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI