GLOBAL : AHAD 19 JULAI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

GLOBAL : AHAD 19 JULAI 2009


Misteri serangan bom
JUMAAT lalu, seperti hari-hari Jumaat yang lain, tiada yang luar biasa,bahkan kebanyakan warga Jakarta telah memikirkan untuk bercuti panjang.Ini kerana


Susilo turut jadi sasaran 'tembak'
JAKARTA 18 Julai - Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono yangmengutuk keras kejadian letupan bom di dua buah hotel di sini semalammendedahkan beliau sendiri menerima pelbagai ancaman, bahkan gambarwajahnya dijadikan sasaran latihan menembak oleh kumpulan tertentu.

Nordin dalang serangan
JAKARTA18 Julai - Ketua militan rakyat Malaysia yang dikehendaki berhubungbeberapa serangan keganasan hari ini dinamakan sebagai dalang dalamkejadian pengeboman berani mati di dua buah hotel mewah di bandar rayaini semalam, yang meragut sembilan nyawa.

Pengebom berani mati belum dikenal pasti
JAKARTA18 Julai - Polis Indonesia setakat ini belum dapat mengenal pastiidentiti dua mayat pengebom berani mati yang menyerang Hotel JW Marriotdan Hotel Ritz Carlton, semalam.

3 lagi mangsa letupan tiba di Singapura
SINGAPURA 18 Julai - Tiga lagi mangsa kecederaan insiden letupan bom didua buah hotel di Jakarta semalam tiba di sini pagi ini untuk mendapatrawatan susulan di hospital di sini.


Zelaya tidak mahu kompromi
TEGUCIGALPA 18 Julai - Presiden Honduras yang disingkirkan hari inimemberi masa sehingga tengah malam ini kepada rundingan, yang mendapatsokongan Amerika Syarikat (AS) di Costa Rica supaya mengembalikansemula kuasa kepadanya.

Mandela rai ulang tahun ke-91
JOHANNESBURG, 18 Julai - Bekas Presiden kulit hitam Afrika Selatanpertama, Nelson Mandela (gambar) meraikan ulang tahun kelahirannya yangke-91 hari ini dengan menyeru masyarakat dunia memberi perkidmatankemasyarakatan.

Kumpulan terbesar angkasawan di ISS
CAPE CANAVERAL 18 Julai - Kapal angkasa Endeavour bersambung denganStesen Angkasa Lepas Antarabangsa semalam selepas mengelilingi Bumi,menjadikan jumlah manusia berada di orbit seramai 13 orang, kumpulanterbesar angkasawan berkumpul di angkasa.

Katherine mahu cabar wasiat Jackson
LOS ANGELES 18 Julai - Ibu Michael Jackson semalam meminta hakimmahkamah memutuskan sama ada dia boleh mencabar dua lelaki yangdinamakan dalam wasiat anaknya sebagai wasi untuk estet milik Raja Popitu tanpa terlucut haknya untuk mewarisi harta Raja Pop itu.







Pengebom sewa bilik dua hari
JAKARTA: Penyiasat bertungkus lumus kelmarin untuk mengenal pasti dua pengebombunuh diri yang menyerang hotel mewah milik Amerika Syarikat, di sinidan pihak berkuasa kesihatan mengesahkan sekurang-kurangnya lima yangmaut adalah warga asing.

2 maut pentas konsert roboh
MARSEILLE: Seorang lelaki Britain yang cedera selepas pentas yang dibina untukkonsert jelajah Madonna di selatan Perancis runtuh, maut di hospital,kelmarin, menjadikan jumlah mangsa dua orang.

Seks nombor dua bagi Scherzinger
LONDON: Penyanyi utama kumpulan Pussycat Dolls, Nicole Scherzinger, menyifatkan muzik lebih penting baginya berbanding seks.

Saadatul Nafisah selamat lari keluar lobi hotel selepas letupan
CYBERJAYA: "Selepas mengetahui letupan itu kerana bom, saya menanggalkan kasut danterus lari keluar dari lobi hotel," kata Saadatul Nafisah Bashir Ahmad,53, yang berada di hotel JW Marriot di Jakarta ketika kejadian seranganbom di hotel berkenaan.

8 maut jambatan runtuh
BANDARRAYA MEXICO: Sekurang-kurangnya lapan orang terbunuh dan tiga lagihilang apabila lima kenderaan terjunam ke sungai apabila sebuahjambatan runtuh di timur Mexico, kata pegawai.

Merkel baru sedar kes bunuh Marwa
BERLIN: Ahli politik Jerman disifatkan 'baru sedar dari tidur' berhubung isupembunuhan kejam seorang ibu keturunan Mesir berusia 31 tahun di bilikmahkamah Dresden yang dikecam dunia Islam.

192 laman web radikal bahasa nusantara
SINGAPURA: Bilangan laman web bahasa Melayu dan Indonesia yang mempunyai unsurradikal, ekstremis atau menyokong ideologi ganas atas nama Islam,meningkat pantas.
0 Komentar untuk "GLOBAL : AHAD 19 JULAI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI