RENCANA : SELASA 21 JULAI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

RENCANA : SELASA 21 JULAI 2009

Atasi masalah 'miskin bandar'
HARI ini genaplah 100 hari saya bertugas sebagai Menteri WilayahPersekutuan. Selaku Menteri baru dalam Kabinet, tugas dan tanggungjawabyang saya galas ini amat berat dan mencabar.

Fail profil nilai potensi pelajar
UjianPencapaian Sekolah Rendah (UPSR) mula diperkenalkan apabila KurikulumBaru Sekolah Rendah (KBSR) dilaksanakan sejak 1983 di semua sekolahrendah di seluruh negara.

Hentikan tohmahan, serah siasatan kepada polis
MAYAT Teoh Beng Hock, pembantu khas seorang Exco Kerajaan NegeriSelangor, yang dijumpai mati di Plaza Massalam, Khamis lalu, selamatdisemadikan semalam. Tetapi isu berhubung kematiannya menjadi semakinhangat.

BISIK-BISIK
CUBAbayangkan jika tandas awam di sekeliling kita kering, bersih dan tidakberbau. Mudah cakap ia bertaraf hotel atau di hospital swasta.

Serangan bom cubaan buruk imej Islam
DAKWAANRessa seperti dalam artikel semalam agak sukar untuk dirasionalkan.Tetapi itulah antara ciri-ciri PAKG. Ia dilaksanakan di Iraq atasbeberapa alasan yang penuh pembohongan dan berdolak-dalik.

Kutip pengajaran dari Manek Urai
SEPERTIdijangka, Pas terus mengekalkan kerusi di Dewan Undangan Negeri (DUN)Manek Urai. Pilihan raya kecil Selasa lalu membuktikan jangkaan itu.Pas terus menguasai Manek Urai.

Indonesia sarang pengganas?
MEMANGsukar menelan dakwaan bahawa Indonesia merupakan sarang pengganas.Namun faktanya jelas kerana sejak 2000, sebanyak 26 serangan bomberlaku di negara Islam terbesar di dunia ini.

Apollo 11 dan penerokaan angkasa negara
EMPATpuluh tahun telah berlalu sejak Neil Armstrong menjadi manusia pertamamenjejakkan kaki ke bulan pada 20 Julai 1969. Misi menggunakan pesawatangkasa lepas Apollo 11 itu turut membawa dua lagi angkasawanPentadbiran Aeronautik dan Angkasa lepas Kebangsaan Amerika Syarikat(NASA).








Minda Pengarang:
Pengubahsuaian UPSR mampu lahir murid berdaya saing pelbagai sektor

PEPERIKSAAN pada peringkat sekolah rendah bermula apabila negara merdeka pada 1957dengan pengenalan 'Malayan Secondary School Entrance Examination(MSSEE). Pada peringkat sekolah menengah pula bermula dengan LowerCertificate of Education (LCE) untuk Tingkatan Tiga yang dimansuhkanpada 1983.

Caka-cakap
APABILA ada cadangan untuk memansuhkan peperiksaan Ujian Pencapaian SekolahRendah (UPSR), Mamat tertanya-tanya juga apakah ia boleh membawakebaikan atau keburukan kepada anak-anak kita.

Kuala Lumpur ke arah kota raya moden, selamat
HARI ini genap 100 hari saya bertugas sebagai Menteri Wilayah Persekutuan.Selaku menteri baru di dalam Kabinet kerajaan, sememangnya tugas dantanggungjawab yang saya galas ini amat berat dan mencabar.

Perpustakaan digital sedia maklumat lebih cekap, berkesan
LAZIMNYA apa saja bahan terbitan sama ada buku, tesis dan jurnal hanyaboleh dibaca dalam bentuk cetakan. Tetapi dengan kemajuan teknologimaklumat dan komunikasi (ICT), semua bahan itu boleh diperoleh denganhanya sentuhan jari menerusi internet.




Pemilik 50 motosikal klasik
Biarpun berhabis ratusan ribu ringgit, namun Shahril tidak kisahasalkan minat terhadap motosikal klasik dapat direalisasikan.


Kapitalis agama manusia Barat
Chopra secara terang-terangan ingin menjadi kaya melalui ajaran-ajaran kerohanian yang dibawanya.


Latihan vokasional pemberontak LTTE
Welikanda menjadi rumah perlindungan kepada hampir 150 bekas anggota pemberontak LTTE.
0 Komentar untuk "RENCANA : SELASA 21 JULAI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI