AGAMA : SELASA 21 JULAI 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : SELASA 21 JULAI 2009



Kaya tidak mesti bahagia
KAU mesti ingat, perkahwinan itu bukan untuk sehari dua. Sebaliknya, iauntuk selama-lamanya. Sebab itu, susah senang kena hadapi bersama.Mungkin pesanan ini sering kali disampaikan atau diperturunkan kepadapasangan pengantin oleh orang tua-tua sebagai pendedahan melangkah kealam hidup berumah tangga.

Ummu Sinan berkorban harta
UMMU Sinan al-Aslamiyah adalah wanita daripada keturunan Aslam yang rela meninggalkan desa kelahirannya menuju ke Kota Madinah.

Elak hati mati
MEGA: Saban tahun kita menyambut Israk Mikraj. Namun tidak banyak realiti yang dapat kita realisasikan. Mengapa ini berlaku?








Tajdid Iman: Hikmah Israk Mikraj dorong umat tingkat takwa
KENANGAN penuh hikmah atas jalan dakwah yang ditinggalkan Rasulullah SAW kekalmenjadi inspirasi bagi umatnya hingga ke akhir zaman. Setiap mukminakan sentiasa gigih berusaha menggali peninggalan Rasulullah SAW keranatuntutan hatinya yang sentiasa mekar mengasihi Nabi SAW.

Perspektif Ikim: Silap faham konsep berikhtiar galak masyarakat berhutang
RAMAI orang berlumba mengejar kekayaan tidak kira apa latar belakang dankerjaya. Dalam kesibukan mengejar harta dunia, pertimbangan antarapendapatan dan perbelanjaan menjadi semakin pincang. Hutang atau kredityang suatu masa dulu satu penghinaan kini dianggap amalan biasa.

Umat Islam patut rebut peluang status hab halal
KEDUDUKAN Malaysia sebagai negara Islam perlu dimanfaatkan secaraberkesan untuk melonjakkan negara menjadi hab halal yang bukan sajamengeluar, malah mempromosi dan mengedarkan produk halal untuk pasaranglobal
0 Komentar untuk "AGAMA : SELASA 21 JULAI 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI