Hanya Singkir Najib, BN Perlu Kekal - Tun M - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Hanya Singkir Najib, BN Perlu Kekal - Tun M

PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad terus memberi tekanan supaya Datuk Seri Najib Tun Razak disingkirkan daripada kedudukannya sebagai Perdana Menteri.

Kali ini bekas Perdana Menteri itu memberi formula kepada pembangkang sekiranya mereka mahu melihat usaha menjatuhkan Najib menjadi kenyataan menerusi undi tidak percaya di Parlimen.

Bagaimanapun tegas Dr Mahathir, formula berkenaan hanya akan berhasil jika ia tidak menggugat penguasaan Barisan Nasional (BN) di peringkat Persekutuan.

"Jika pembangkang benar-benar berminat untuk menyingkirkan Najib, mereka hanya boleh berbuat demikian sekiranya dapat pastikan hanya Najib yang pergi, namun kerajaan BN terus kekal dan dipimpin pemimpin lain.

"Pembangkang perlu mencari formula yang bakal menyaksikan BN tanpa Najib namun masih membentuk kerajaan jika mereka mahu mendapat sokongan Ahli Parlimen BN," katanya menerusi posting terbaharu di blog chedet.cc pada Khamis.

Tambah Dr Mahathir, beliau yakin terdapat sebilangan Ahli Parlimen daripada Umno yang mahu melihat Najib digugurkan daripada kerajaan.

"Mereka tidak percaya penjelasan yang tak masuk akal mengenai kehilangan wang 1MDB atau RM2.6 bilion yang terdapat dalam akaun peribadi Najib.

"Ahli Parlimen ini boleh mengundi bersama-sama pembangkang dalam undi tidak percaya," katanya.

Kata Dr Mahathir lagi, undi tidak percaya terhadap Najib diperlukan pada masa ini kerana beliau membuatkan Ahli Parlimeb BN terhutang budi padanya dengan jawatan mewah dalam kerajaan.

"Mereka yang datang kepada saya mengadu tentang pentadbiran Najib sebelum ini telah berubah pendirian apabila diberi jawatan dalam kerajaannya.

"Salah seorang daripada mereka yang mendakwa mempunyai bukti dalam bentuk dokumen mengenai salah laku Najib, kini dengan senang hati menyokong beliau setelah diberi jawatan sebagai menteri," katanya.

0 Komentar untuk "Hanya Singkir Najib, BN Perlu Kekal - Tun M"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI