AGAMA : SELASA 15 DISEMBER 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

AGAMA : SELASA 15 DISEMBER 2009


Meneroka pasaran halal dunia
Usahawan 1

Assabiah melulu membawa kezaliman
MEGA: Apakah yang dimaksudkan dengan assabiah yang merupakan satuperkara yang dilarang oleh Islam? Adakah ia sebagaimana yang difahamdaripada pemakaian biasa atau berlainan?


Mencari perlindungan di Habsyah
HANYA kerana hendak menganut, mengamal dan mempertahankan kesucianIslam, pengikut-pengikutnya sehingga hari ini menjadi mangsapenderitaan musuh-musuh yang membenci agama itu.

Dalil sanggah beza tauhid uluhiah dan rububiah
MENYAMBUNGpersoalan minggu lepas tentang tauhid uluhiah dan rububiah yangdibezakan oleh pereka tauhid ini, adakah terdapat perbezaan di antarakedua-duanya? Maka minggu ini kami memaparkan pula dalil aqal dan naqalyang menafikan sama sekali perbezaan ini.


Guantanamo 'Islamkan' Holdbrooks
NAMA Terry Holdbrooks, mungkin tidak perlu diperkenalkan lagi. Seluruhdunia mengenali beliau sebaik sahaja kisahnya tersiar dalam majalahNewsweek keluaran Mac lalu.


Perubahan iklim dunia satu peringatan
KINI satu sidang kemuncak mengenai perubahan iklim sedang berlangsungdi Copenhagen, Denmark yang menghimpunkan para pemimpin dari seluruhdunia. Persidangan tersebut merupakan satu usaha pada peringkat globalbagi membincangkan isu perubahan iklim dunia serta penyelesaiannyamelalui perjanjian permuafakatan.

Ucapan syukur dan takjub pada nikmat Allah
SEMUANYA adalah kehendak Allah. Tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan Allah. (al-Kahfi: 39)

Petua memilih kereta
HADIS Rasulullah SAW di atas menjelaskan unsur-unsur kebahagiaan dalamdiri seseorang. Seseorang lelaki yang mempunyai isteri solehah atauseorang perempuan yang mempunyai suami yang soleh, mereka mempunyairumah yang selesa untuk didiami, mempunyai jiran yang baik untukberinteraksi dalam kehidupan seharian dan mempunyai kenderaan yangselesa dan tidak berlaku masalah atau kerosakan ketika dalam perjalananadalah orang yang bahagia dalam hidupnya.


Memilih agensi pengelola umrah
INDUSTRI pelancongan turut merasa bahang akibat kegawatan ekonomi yangmelanda dunia. Bagaimanapun, bagi mengerjakan ibadah umrah, kegawatanekonomi dunia tidak menjejaskan hasrat jemaah yang berkemampuan untukmenunaikan ibadat tersebut.


Fenomena pasar raya halal
HUJAN yang masih renyai dan petang yang semakin larut mungkin bukancuaca dan keadaan yang sesuai bagi mengumumkan berita yang sebaik ini.
0 Komentar untuk "AGAMA : SELASA 15 DISEMBER 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI